Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus IS II Sedan

SLNCL, 13 lat temu
Silnik 220d 177KM 130kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 33 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lexus IS II Sedan 220d 177KM 130kW 2005-2012 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Latwosci z jakim to auto sie prowadzi, wchodzi w zakrety i trzyma sie drogi. Zaskoczylo mnie przyspieszenie (a raczej jego brak) ale jak sie pozniej okazalo tym autem trzeba nauczyc sie jezdzic. Ono ma tam w standardzie te wszystkie systemy bezpieczenstwa ktore nie pozwalaja na dowolne \"palenie gum\". Teraz jak juz wiem jak nim jezdzic - auto rakieta.
5,0
Całokształt
Z takim autem czlowiek jest po prostu dumny, ze prowadzi taka \"gablote\". Z cala pewnoscia moglbym polecic go innym i z czystym sumieniem powiedziec, ze na pewno spelni praktycznie wszystkie oczekiwania. Auto, niezawodne, bardzo proste w uzytkowaniu, prowadzace sie samo, dajace poczucie bezpieczenstwa i dajace ogromna satysfakcje z jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silink ooglnie nie sprawia problemow. Zeczywiscie jak jest zimny slychac ze to diesel, ale nie ma to znaczenia bo to jest serio szczegol.
4,0
Skrzynia biegów
Troszke rozczarowuje praca skrzyni biegow. Nie jest za twarda, ale takiej klasy auto powinno miec skrzynie w ktorej biegi \"same sie zmieniaja\" a niestety czasami przy szybkim przyspieszaniu mozna nie trafic w 3 bieg co jest dosyc przykre.
5,0
Układ jezdny
Bardzo latwo sie prowadzi, praktycznie samo jedzie. Dosyc dobry promiec skretu, bardzo latwy do wyprowadzenia w czasie poslizgu po lodzie (oczywiscie z rozsadna predkoscia). Dodatkowo stabilny, dobry trzymajacy sie drogi (maxymalnie ile nim jechalem 200km/h wiecej sie balem). Nie czuc wogole tej predkosci i to jest serio zdradliwe.
Komfort
4,0
Widoczność
Duzo do zyczenia pozostawiaja tzw. parkowanie tylem - serio nie ma zbyt dobrej widocznosci. Dodatkowo przy wchodzeniu w ostry zakret jest taki moment, gdzie niezebyt widac auto nadjezdzajace z naprzeciwka. Przy scinaniu zakretu ta jedna sekunda moze zadecydowac o losie osob znajdujacych sie w jadacych samochodach.
4,0
Ergonomia
Bagaznik spory, duzo miejsca w pojezdzie. Wszystko jest doskonale dopracowane pod wzgledem usytuowania, dostepnosci i obslugi. Te wszystkie bajery na kierownicy (jak zmiana kanalow radiowych, czy zmiana glosnosci) sa po prostu nie potrzebne, bo wszystko jest \"pod reka\". Po stronie pasazera maly schowek, ale to kosztem poduszki powietrznej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj sklamalbym gdybym sie czegokolwiek czepial. W tym aucie wentylacja, klimatyzacja i ogrzewani jest po prostu doskonale.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rzeczywiscie tak jak opisane: na tej klasy auto, wszystko jest ok. Ja do najwyzszych nie naleze (180cm) ale i tak czasami zdarzy mi sie walnac lbem o gorna czesc drzwi. Poza tym jest serio w porzadku. Nie ma sie do czego czepic.
5,0
Wyciszenie
Tutaj tez nie ma sie czego czepic. Jak juz wspomnialem wczesniej, bardzo zdradliwe jest to wyciszenie, bo przy jezdzie 200km/h w aucie praktycznie nic nie slychac co powoduje ze mozna przesadzic z predkoscia (co mi sie bardzo czesto zdarza). Dopiero jak licznik predkosci zapali sie na czerwono to przykluwa uwage i ... noga z gazu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No tym jestem troche rozczarowany. Odkad kupilem to auto przez caly czas prowadze ewidencje spalania: na miescie nie ma co marzyc zeby zejsc ponizej 9l/100km. Jezeli jezdzi sie normalnie to wychodzi od 9.5 do 10.5l/100km. W trasie jest znacznie, znacznie lepiej ok 7l/100km. Ogolnie nie jest zle, bo komfort tego auta jest imponujacy, ale jednak ekonomia troszke rozczarowuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nic dodac nic ujac: jak mialbym zaplacic za BMW lub Mercedesa 50% drozej, za ten sam standard i uposazenie, musialbym byc nienormalny. Nie ma znaczenia, ze tamte marki sa bardziej rozpoznawane i lepiej znane - praktycznie poza kilkoma szczegolami cena tego auta jest doskonala. Szczegolnie warto poczekac rok lub dwa i kupic to auto znacznie, znacznie taniej (niz cena calkiem nowego) i dodatkowo na gwarancji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie nie ma sie czego czepic. Wszystko dpracowane, intuicyjne i dobrze dzialajace. Jedyne co jest troszke irytujace, to brak wykrywalnosci kluczyka gdy znajduje sie on w kieszeni razem z telefonem. To moze byc spowodowane zakloceniami emiscja fal elektromagnetycznych z dwoch zrodel, jednak fakt jest faktem. A propos: dlatego przy zakupie auta agencji zawsze doradzaja zeby kluczyki trzymac w schowku na butelke.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie doswiaczylem zadnych, poza wyciekiem z miski olejowej (co zostalo naprawione w ramach usuwania usterech gwarancyjnych). Praktycznie, lac paliwo, zmieniac olej, serwisowac i cieszyc sie jazda. Byc moze po dluzszym uzytkowaniu cos wyjdzie, ale w salonie jest opcja do przedluzenia gwarancji do 140tys mil (czyli 224tys km) a to o czyms swiadczy.

On - zużycie paliwa dla silnika 220d 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Lexus IS II Sedan 220d 177KM 130kW
Średni koszt przejechania 100 km
55,00 zł
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Lexus IS II Sedan