Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus RC Coupe F Facelifting 2023

Lexusrcf, 1 miesiąc temu
Silnik 5.0 V8 464KM 341kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Lexus RC Coupe F Facelifting 2023 5.0 V8 464KM 341kW od 2023 - Oceń swoje auto
4,86
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : czuć płuco , bardzo responsywny, liniowy charakter przyrostu mocy owinięty w aksamit.
Przeniesienie napędu : szpera - wyraźne różnice w zależności od ustawień mam auto z tvd.
Inne : podwójne oblicze auta - spokojnego i narowistej bestii. Odczucie solidności auta. Czuć, że projektował je inżynier z głową na karku a nie księgowy co nie lubi dziewczyn.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Mamy odczucie , że auto męczy się w korkach straszliwie, potrzebuje czasu na rozgrzanie dlatego krótkie trasy 5-8 km meczą to auto ...
5,0
Całokształt
Auto które ewidentnie się wyróżnia, jest jakieś... Ma klasę... Technicznie rcf jest zbudowane tak jak wymaga tego stara szkoła motoryzacji. Jest solidna jednostka napędowa wolnossąca, napęd na tył, sprawdzony hydrokinetyk, odrębne chłodzenie oleju skrzyni biegów i oleju silnikowe, są dyfry lsd i tvd (w zależności od opcji) . Dodatkowe wloty chłodzenia hamulców oraz wlot na masce pozwalający na ujście temperatury silnika. Wszystko przemyślane. Wnętrze inspirowane kokpitem myśliwca i faktycznie tak się czujemy. Z pewnością niniejsze uczucie potęguje wyśmienity fotel kubełkowy, który jest zarazem szalenie wygodny i pięknie wygląda. Auto posiada użyteczny bagażnik. Fotele z tyłu w których naprawdę da się przewieść dorosłą osobę max do 185 we względnie komfortowych warunkach. Rcf ma dwa oblicza jest spokojnym normalnym autem do 3000 obrotów. od 3000 do 4500 zaczyna łobuzować , powyżej 4500 obrotów staje się dzikim narwanym koniem nad którym panowanie daje ogromną dozę przyjemności (gdy tylko potrafimy nad nim zapanować ;)) ,czujemy analogowość auta oraz słyszymy piękny dźwięk v8. Na wysokich obrotach przy braku umiejętności obcina głowę. Czuć , że auto ma płuco 5l bez turbo daje odczucia liniowego przyrostu mocy i dużej responsywności w pełnym zakresie obrotów. Odczucia z przyśpieszania w zwykłych trybach są liniowe bez szarpania co tworzy iluzję, iż jedziemy wolniej niż w rzeczywistości. Skrzynia rozgrzana w ustawieniach manualnych jest bardzo szybka i daje zupełnie inne odczucia z prowadzenia niż w ustawieniach automatycznych. Prowadząc w trybie manualnym na łopatkach szarpnięcia i responsywność auta są tak wyraźne, że dodając i ujmując gazu na jedynce dwójce i trójce możemy potylicą pasażera uderzającą w fotel, wystukać rytm naszej ulubionej piosenki. (nie żartuję... ) Rcf uczy , bawi, cieszy, czasem straszy, daje dużą satysfakcję z prowadzenia i z posiadania. Jest autem niszowym co według mnie jest ogromnym plusem. Na stacji benzynowej czasem irytuje ale nigdy nie żałuje się lejąc kolejny bak do pełna. Przyjemność kosztuje... To auto z którym rozmawiasz i które wywołuje dużo emocji. Tego auta uczysz się każdego dnia nie jest nudne. Jest jak ładna kobieta którą poznałeś w bibliotece. Ładnie się uśmiecha jest subtelna, zmysłowa tajemnicza i wiesz że ma ogromny potencjał . Z czasem ją poznajesz i okazuje się, że potrafi zmotywować Cię do pracy nad sobą, za zamkniętymi drzwiami sypialni jest sex rakietą ale sporo też od Ciebie wymaga, robi świetne śniadania, obiady i kolacje , nie boli jej nigdy głowa a na koniec dnia miło Ci się z nią rozmawia i przytula. Czujesz relaks kiedy tego potrzebujesz i masz ogień kiedy tego chcesz. Koledzy ci jej zazdroszczą a Ty wiesz , że nie ma już wiele takich dziewczyn na świecie ;) Jedyną jej wadą jest , że dużo pije i czasami krzyczy za głośno szczególnie z innym wydechem za kolektorem :) P.S. wielu speców opowiada jakie to auto ciężkie i jak słabo się prowadzi. Dementuje te głupoty... To auto jest idioto odporne więc aby nim ostro polatać trzeba potrafić jeździć. Auto nie daje poczucia świetnego kierowcy od razu jak częstokroć czyni to niemiecka trójka. RCf wynagradza ale tylko świadomych kierowców z pewnymi umiejętnościami. Ciekawostka: Wyprodukowano w świecie jedynie ok 12000 rcf.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ta konstrukcja jest uważana za najlepsze wolnossące v8. Bardzo responsywny silnik. Nie czuć nigdy zadyszki. Pięknie liniowo się wkręca w akompaniamencie wspaniałych dźwięków.
5,0
Skrzynia biegów
Ma dwa oblicza 1) spokojna ospała nie zachęca do szybkiej jazdy (szczególnie gdy jest nierozgrzana i pracuje w trybie automatycznym) 2) szybka w trybie sport + (gdy jest rozgrzana ) piekielnie szybka w trybie manualnym rozgrzana w trybie sport plus.
5,0
Układ jezdny
wspaniale zestrojony do jazdy na co dzień i dający radę w szybkiej jeździe sportowej. Nie jest to zawieszenie strikte sportowe, nie jest też również zawieszeniem typowym dla aut gt coś pomiędzy gt a sportowym.
5,0
Karoseria
Ponadczasowa ...
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra jak na coupe z długą maską.
5,0
Ergonomia
Rewelacja , klasyczne przyciski, brak udziwnień systemów start stop itp , wyśmienite fotele wygodne piękne świetnie trzymające na boki. Nie ma poczucia zbyt krótkich siedzisk jak ma to miejsce w wielu japońskich autach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez uwag
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5 gwiazdek jak dla coupe. Duży bagażnik dwie walizki lotnicze zapakowałem i dwa małe plecaki.
5,0
Wyciszenie
wyciszyłem nadkola dla dodatkowego komfortu na trasie . Auto stworzone do szybkiego pokonywania autostrad.Teraz 5 gwiazdek
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na taką moc , osiągi i markę auto bardzo tanie w eksploatacji porównując do konkurencji. V8 pali lekko te 16l -20l w mieście, na trasie w granicach 10-13l (140-190km/H). Mam średnie spalanie w okolicach 16,5l głownie poruszam się po mieście ale nie w godzinach szczytu.
5,0
Stosunek jakość/cena
bez konkurencyjne auto nie ma do czego porównać . wyprzedzam bmw m4 - zupełnie inne auto nie gorsze inne ... ;)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
miałem jakieś trzaski dobiegające z szyberdachu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po 40.000 km brak usterek, wcześniej miałem przed lifta i też bez usterek .

Pb - zużycie paliwa dla silnika 5.0 V8 464KM 341kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
22,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus RC Coupe F Facelifting 2023

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów