Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus RX I

Klasyka gatunku, 9 miesięcy temu
Silnik 3.0 4WD 201KM 148kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 179 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lexus RX I 3.0 4WD 201KM 148kW 1997-2003 - Oceń swoje auto
4,36
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Do właścicieli dzisiejszych tabletów na kołach. Chowajcie się w krzakach bo legenda Leksiu RX300 wjeżdża na pompce, jedyny taki egzemplarz jeżdżący po moim mieście :P Nawet mi nie handlujcie z tymi nowymi betkami, audiczkami, chciałem to kupić z salonu, jeździłem sobie nimi już byłem napalony aż tu wsiadłem w starego Leksia. Jakie to jest smutne czym się stała dzisiejsza motoryzacja. Ja też myślałem, pfff stary Leksus to będzie zniszczone, wyciuchrane. Nic bardziej mylącego. To perła tamtych lat, niezajechany model który jeździ lepiej niż te wasze tablety a jego komfort i bezkompromisowość w wykończeniu materiałami powala. Takich aut już nie będzie i będę o niego dbał żeby mi służył jak najdłużej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ten bulgot przy depnięciu gazu i aksamitna praca silnika jest piękna, a fakt że w aucie z 2001 praktycznie silnika nie słychać podczas jazdy jak dla mnie jest niesamowite jak na tamte lata.
3,0
Skrzynia biegów
Zdecydowanie najsłabszy element auta. Wynalazek Toyoty. Jest głośna, wyje na pierwszym biegu (czytałem na forach amerykańskich to bardzo częsta przypadłość tych skrzyń nawet od nowości) i powolna. No cóż tu mogło być zdecydowanie lepiej!
3,0
Układ jezdny
To jest wygodna łódź a promień skrętu jest nie ukrywajmy fatalny. Mam wprawę w jeździe SUVami więc sobie bez problemu radzę ale gdyby ktoś miał startować od tego auta jako pierwsze miałby duży problem szczególnie w mieście ;)
5,0
Karoseria
Jak na te lata nie ma dramatu. Gdzieś tam wychodzą kwiatki jak na progach ale zdecydowanie do ogarnięcia.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok ale do perfekcji brakuje. Trochę za bardzo ścięta przednia szyba.
5,0
Ergonomia
Japońska perfekcja.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super. Japońska perfekcja.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To nie są fotele. To są mega wygodne kanapy. Auto ma super amortyzację i płynie a całość komfortu dopełnia genialne wykończenie materiałów. W 24 letnim aucie wszystko wygląda w środku lepiej niż w kilkuletnim BMW X3/5.
5,0
Wyciszenie
Luksus w najwyższej postaci. Kłądzie na łopatki wiele dzisiejszych "luksusowych" Suvów.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przegląd pozakupowy (rozrząd, oleje, opony, jakieś pierdoły w zawieszeniu) to spokojnie 4-5 tys na start. Teraz szykuje się przejrzenie luzów zaworowych i kolejne pierdoły w zawieszeniu. Ja tych kosztów nie odczuwam ale dla kogoś kto zarabia średnią krajową niech ma się na baczności. Dodatkowo, musisz mieć zaufanego mechanika który ogarnie to auto i będzie je rozumiał.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie znajdziesz nic lepszego w tej cenie. I będziesz królem jeżdzącym klasykiem którego na polskich drogach już nie ma :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Łączniki, jakieś gumy drążka toż to pierdoły na start ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie liczę podstawowych rzeczy jak rozrząd, oleje, opony, regulacja luzów to są podstawowe serwisowe akcje w tych autach.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 4WD 201KM 148kW [l/100km]

Średnie zużycie
17,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
17,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
19,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
15,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus RX I

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów