Najlepsze auto jakim jeździłem, a miałem francuskie, włoskie, niemieckie, amerykańskie, szwedzkie. Żadne nie ma podejścia do Lexusa, no może Volvo jakoś tam wybija się ponad inne, ale RX to inna liga i jeśli będzie dalej bezusterkowy to do innych marek już nie wrócę, to pewne!.
Wrażenia
5,0
Silnik
w trybie eko zaskakuje niskim spalaniem chodź lekko przymulony jest, w trybie normal żwawy, w trybie sport ma kopa, czuć moc pomimo tylko 4 cylindrów i 2L pojemności. oraz 2 ton wagi. 8 wtrysków robi robotę (MPI przy spokojnej jeździe, przy depnięciu dodatkowo włącza się wtrysk bezpośredni) , wtedy silnik bezzwłocznie wkręca się na obroty i wskazówka na czerwone pole obrotomierza, bajka!
5,0
Skrzynia biegów
jest ok., ASB chodź tylko 6 biegów do przodu to nie mam zastrzeżeń, w trybie sport bardzo szybka i kręci silnik wysoko, brak szarpnięć, nie zastanawia się. Nie mam uwag.
5,0
Układ jezdny
mega komfortowe i zarazem dość sztywne, czyli zaskoczenie na plus, bo to SUV, ale trzymanie drogi bardzo dobre, trochę mały rozstaw osi na ten gabaryt, ale tylko na jakiś tam poprzecznych nierównościach można mieć drobne uwagi, AWD rewelacja, nie miałem nigdy problemów z trakcją, jakimś tam zarzucaniem, przodem, czy tyłem, nie ma czegoś takiego w tym aucie
5,0
Karoseria
nic nie trzeszczy, nie skrzypi, spasowanie idealne, blachy solidne, lakier jak w każdym aucie teraz mogą być odpryski na masce od kamyków
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobra w każdym kierunku i jest panoramiczna kamera cofania
4,0
Ergonomia
Jest po japońsku i trzeba się przestawić, po tym to nie mam uwag, wszystko pod ręką i intuicyjne, może tempomat trochę po amerykański, czyli pod kierownicą, to jedyna uwaga z mojej strony.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo dobrze chłodzi latem, szybko grzeje zimą. grzana kierownica podszybie na pióra wycieraczek, fotele grzane i wentylowane
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wymiata pod każdym względem jest bardzo dużo miejsca na szerokość, na wysokość, z tyłu na nogi, brak tunelu środkowego, nikt nie może narzekać i kaprysić.
5,0
Wyciszenie
TOP of the TOP, najlepsze z aut jakimi jeździłem
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w mieście spalanie mogłoby być o drobinę niższe i byłby ideał
5,0
Stosunek jakość/cena
rewelacja
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika RX 300 238KM 175kW
[l/100km]