Dobry samochód w szczególności na tereny pozamiejskie. Skrzynia jest wybredna, po mieście jest dyskomfort bo na czwartym biegu przy 50km/h silnik muli, jednak do 100km/h piąty bieg jest w zupełności wystarczający. Na autostradzie jest komfort ale spalanie przy agresywnej jeździe jest spore. Przy oszczędnej jeździe bardzo fajnie wychodzi koło 5l, jednak jak się depta to można podbić nawet do 10. Jakość wykonania z zewnątrz jest dobra, wewnątrz welury dobre, łatwe do czyszczenia. Deska rozdzielcza potrafi pękać pomimo zabezpieczenia matą przedniej szyby
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 2.2 150km diesel zrobiłem go na niecałe 200km. Po mapie nie jest zrywny ze startu, ma opóźnienie możliwe że to przez DPF. Turbina ze zmienną geometrią daje czadu jak się mu depnie, wtedy idzie ładnie. Ciężko pali, niezależnie od tego czy zimny czy ciepły. Nie chodzi o to że długo kręci, po prostu zauważyłem że tak mają co niszczy napinacz rozrządu trzeba mieć to na uwadze. Ogólnie 5w30 do nich lać polecam co więcej, przez te wszystkie ekologiczne pierdoły wtryski szybko padają, trzeba reagować zanim będzie za późno. Silnik dobry do zwykłej rekreacyjnej jazdy jeśli masz ciężką nogę, nie lubisz długo wyprzedzać ani kręcić obrotomierza do 5000.
5,0
Skrzynia biegów
Przełożenia bardzo fajne, jeżeli chodzi o wygodę jazdy i logiczne podejście do zakrętów. Problemem jednak jest jeździć na czwartym biegu przy 50km/h bo muli silnik. Przełożenia dobre poza miasto i na autostrade. Nie miałem z nią żadnych problemów, u mnie jest jeszcze nie wyrobiona i działa trochę opornie co nieco uniemożliwia agresywną jazdę
5,0
Układ jezdny
Proste, jak kupisz zamienniki to się szybciej zużyją wszystko jest kwestią części które zamawiasz. Nie jest jakoś drogo porównując do konkurencji co jest plusem
5,0
Karoseria
Ładny z wyglądu, ala sportowy, ale nie ma z rurami po dwóch stronach tylko i wyłącznie mps. Mój egzemplarz nie gnije ale jest ze Szwajcarii to może mam inne blachy. Podwozie też czyste ale przy mazdach lepiej dmuchać na zimne i psiknąć jakimś konserwantem
Komfort
5,0
Widoczność
Co by tu napisać, nie mam kubełków przejrzystość ze środka jest dobra, wystarczająca
4,0
Ergonomia
Komputer kłamie! Średnie spalanie przy jeździe 1/4-miasto 1/4-autostrada 2/4- pozamiejskie pokazuje 5,7l. W rzeczywistości przeliczając po kilometrach wychodzi 6,4l więc różnica jest duża. Mam robioną mapę na 200km informacyjnie.bak jak się okazało mam nie 55l tylko 45l! Na baku 700km się objedzie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Może to nie jest grupa VW ale daje radę. Fotele grzeją jak należy ogrzewanie nie świruje, klima chłodzi z umiarem ale to nie co w no audi
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na hatchbacka to miejsca jest sporo. Mam długie nogi i wygodnie jako kierowca, z tyłu nawet jak trzech chlopów siadzie to jakoś się da jechać. Nie jest to minivan ale jak na tę gabaryty to na prawdę spoko. Bardzo pomiestny bagażnik, zmieści komplet kół, czy też rodzinne pakowanie na wakacje, tu akurat wypada dobrze
4,0
Wyciszenie
Bywało gorzej, mogło być lepiej. Wszystko zależy jak głośno słuchasz muzyki
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dobry stosunek mocy do kosztów utrzymania. Jak chcesz mocny samochód bez horendalnego spalania to będzie dobry wybór
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobry stosunek jakości do ceny
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Coś tam się zawsze może popsuć ale nie widzę jakiejś kapryśnośći samochodu jak to np w niektórych Mercedesach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ciężki start skraca żywotność napinacza rozrządu
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 150KM 110kW
[l/100km]