Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 626 V Hatchback

Aston, 11 lat temu
Silnik 2.0 TD 110KM 81kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 249 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Mazda 626 V Hatchback 2.0 TD 110KM 81kW 2000-2002 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Koszty utrzymania, znacznie niższe niż się spodziewałem. Przestronność - nadaję się nawet na mały kemping (przy złożonej kanapie zmieści się materac do spania) - przetestowane!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Alternatr - nie zwlekaz z wymiana akumulatora, bo stary i słaby akumulator może spowodowac awarię regulatora napięcia a ten awarię alternatora.
Układ hamulcowy : Czujnik ABS siada tylni (najczęściej prawy)
5,0
Całokształt
Samochód spisuję się bardzo dobrze, wersja po lifcie dalej wygląda świeżo mimo 12 - 13 lat. Ekonomiczny i niezawodny, nawet przy -20 stopni odpala bez problemu. Dla mnie w tym segmencie klasowym, cenowym i rocznikowym ciężko znaleźć lepszy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry silnik, oszczędny ale tez jak trzeba dynamiczny, Ostatni silnik diesel-a Mazdy bez filtra cząstek stałych!!!
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje bardzo dobrze, jest niezawodna, choć nie jest przystosowana do sportowej jazdy. Wsteczny nie za każdym razem chodzi na postoju - ale to normalne w japończykach po 200 000 przebiegu. (Na autostrady przydał by się 6 bieg) Poza tym bez zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
Konstrukcja dosyć niezawodna, stosunkowo tania w naprawie. Pewnie trzyma się drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność dobra, fajne podgrzewane lusterka, lusterko lewe z podglądem na martwe pole.
5,0
Ergonomia
Dla mnie idealnie dopasowane, choć nie jestem za wysoki, wygodne nawet dalekich podróżach. Dla Żony też łatwo się dopasowuje. Wygodny podłokietnik dla osób powyżej 170cm.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie sprawują się super, jednak w klimatyzacji potrafi się uszkodzić przewód aluminiowy przy mocowaniu. Poza tym wszystko doskonale.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie sprawdza się w 100%, (pakowna bestia) żaden sedan nie ma szans. Nawet TV 42cale na podstawie nie stanowi problemu. zmieściła się nawet szyba czołowa od DAF-a CF i jeszcze było sporo miejsca. Miejsca dla pasażerów jest dosyć sporo pod warunkiem że nie mamy ponad 2 metry wzrostu.
5,0
Wyciszenie
Jak na auto tego segmentu wyciszenie wystarczające, Jak nie ma żadnych luzów jest cicho nawet deska po prawie 250 000 nie skrzypi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy delikatnej nodze na tracie potrafi zejść bez problemu poniżej 5L/100km, - przetestowane, Średnio 6-6,5L/100km w trybie mieszanym przy włączonej klimie. Maksymalnie spaliła mi 8L jadąc z przyczepą (z wysoką plandeką 750kg) i kompletem osób i bagaży. Naprawy dosyć tanie tym bardziej że ich częstotliwość jest rzadka.
4,0
Stosunek jakość/cena
Są tańsze w tej klasie ale daleko im do Mazdy, są lepsze ale już niestety droższe. Dla mnie to tył idealny kompromis.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
sprężyny gazowe tylnej klapy, 145 000 alternator 200 000 przewód klimatyzacji 180 000 czujnik ABS tylnego koła 190 000
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria alternatora może być potraktowana jako poważna usterka ale z uszkodzonym bez problemu dało się dojechać do warsztatu (ponad 20 km)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 626 V Hatchback