Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MPV II

Czarek, 9 lat temu
Silnik 2.5 24V 170KM 125kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda MPV II 2.5 24V 170KM 125kW 1999-2002 - Oceń swoje auto
3,77
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ilość miejsca
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Karoseria
4,0
Całokształt
Zakup zacząłem od remontu, po którym nie wszystko jest idealnie. Mam natomiast wrażenie, że auto świetnie się sprawdza przy "weekendowej" eksploatacji.
Wrażenia
3,0
Silnik
Spalanie w tym samochodzie to masakra. Przy używaniu 2 dni w tygodniu głównie w obrębie miasta, tankowanie co miesiąc. Z drugiej strony, 2,5 litra sprawia, że auto nie muli się na światłach, łatwo je rozpędzić i w razie czego szybko reagować. Byłem zaskoczony, że samochód ma łańcuchy na rozrządzie, więc działa w zasadzie bezobsługowo
4,0
Skrzynia biegów
Ze wszystkimi plusami i mankamentami automatów starego typu. Na plus zdedycowanie to, że w moim nie była popsuta:-)
5,0
Układ jezdny
Samochód jest bardzo skrętny. Dobrze działa też wspomaganie kierownicy. Mam wrażenie, że zawieszenie jest dość miękkie, ale jedzie się stabilnie.
Komfort
5,0
Widoczność
krótka maska, tył kończy się w zasadzie na szybie - do tego oszklenie całej kabiny i wąskie słupki - niewiele martwych punktów - moim zdaniem ideał
4,0
Ergonomia
płaska podłoga z tyłu (zakładając, że ostatni rząd chowa się w podłogę) + łatwość demontażu foteli z drugiego rzędu sprawiają, że samochód w 5 minut można przeobrazić z auta rodzinnego w dostawczaka:-). Do tego dochodzą 2 bardzo duże schowki + komory w panelach bocznych. Wewnątrz bardzo dużo miejsca, kapitańskie fotele (wszystkie bardzo wygodne). Na desce rozdzielczej wszystko intuicyjnie ułożone, skrzynia biegów w kolumnie kierownicy, więc z przednich siedzeń na ostatni rząd siedzeń mozna od biedy dostać się środkiem auta.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
dwustrefowa klimatyzacja i dwie nagrzewnice to element, który podobno lubi się popsuć, u mnie, odpukać działa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo miejsca na wszystko + podłokietniki wszędzie gdzie to możliwe
3,0
Wyciszenie
nie ma szału, ale da się rozmawiać w obrębie dwóch rzędów przy włączonej klimatyzacji
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali koszmarnie dużo paliwa, ale nie żre oleju i innych płynów. Silnik, jak u klasycznego japończyka, przyjmie i wybaczy wszystko.
5,0
Stosunek jakość/cena
kupiłem za kwotę poniżej 10 tys. Mogłoby być dużo gorzej w tej rozpiętości cenowej
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Padł rozrusznik - okazało się, że trudno go odkręcić od bloku skrzyni biegów, bo śruby były zapieczone i się poukręcały łebki. Trzeba było trochę kombinować. Wysłuzone elementy sprawiają, że część rozwiązań trzeba było załatwiać na klej. Do tego "drobne" usterki i tak zmieniają się w masakrę, bo z racji krótkiego "pyska", przestrzeń pod maską jest bardzo zagospodarowana. Czego byś nie robił, silnik raczej wyjmiesz...
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po zakupie wydarzyła się rzecz niespodziewana. Samochód przestał jeździć:-) Diagnoza była taka, że 2 cylindry nie działały. Finalnie okazało się, że zepsuł się napinacz od łańcucha w rozrządzie. W efekcie rozrząd się zderegulował i przesunął o 2 milimetry. Stąd cały amabaras. Tylko, żeby do tego dojść, trzeba było zostawić auto na miesiąc w warsztacie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 24V 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
15,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
20,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda MPV II