Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MPV II

Mpv, 10 lat temu
Silnik 2.0 CRDi 136KM 100kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Mazda MPV II 2.0 CRDi 136KM 100kW 2003-2006 - Oceń swoje auto
2,69
35% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 136KM jak na wage tego auto daje sobie rade.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : podkladki pod wtryskami
Przeniesienie napędu : dwumasa
Karoseria : rudy
2,0
Całokształt
Rdzewieje jak Polonez, drzwi, podłoga, belka pod tylnym zderzakiem. Silnik bardzo zwawy. Spalanie nie przekracza 9l. Kierowca czuje sie w nim bezpiecznie. Poza zima warto wylaczyc Webasto, ktore bez sensu uruchamia sie nawet przy +10C. Dużą ładowność. Dobre prowadzenie nawet w pełni załadowanym autem. Moim zdaniem najlepiej trzymac opony na max zalecanym cisnieniu, inaczej scina zewnetrzne krawedzie.
Wrażenia
2,0
Silnik
Głowny problem to podkladki pod wtryskami i za taka pierdołę ma ode mnie źle. Skutki źle zaprojektowanych podkladek, które kosztują po złotówce sztuka, są fatalne. Ludzie zacieraja silniki. Warto zajrzec na forum mazdy. Osprzet silnika, turbo, alternator, rozrusznik jest ok.
3,0
Skrzynia biegów
Nie jest najlepszą skrzynia z jaka mialem do czynienia, ale awarie ja omijaja. Inna sprawa jest dwumasa. Wymiana dwumasy i sprzegla to koszt przynajmniej 3tys.PLN, a to dosc regularnie pada jesli samochodem jezdzi niedoswiadczony kierowca, ktory nie umie dbac o sprzeglo. Nie ma dla MPV, zestawu konwertujacego z dwumasy do zwyklego kola.
5,0
Układ jezdny
Jezdzisz autobusem prawie jak osobowka.
Komfort
3,0
Widoczność
Tylko przecietnie bo jest calkiem glosno. Starym 20 letnim audi 100 bedziesz sie mniej meczyl.
3,0
Ergonomia
Mazda Premacy ze starszej generacji byla lepiej zaprojektowana wewnatrz.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Gnija elementy chlodzenia i grzania, ktore biegna na tyl samochodu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Autobus
3,0
Wyciszenie
W tej klasie auto powinno byc duzo lepiej.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny niektorych czesci sa z kosmosu. Dodatkowo MAzda probuje kantowac. Np. Tuleje tylnej belki dla model po faceliting, sa wg Mazdy dostepne tylko z belka. W rzeczywistosci te z modelu przed facelifting pasuja do nowszego modelu. Cena 1 metrowej rurki do klimy w ASO to 1000pln. Spec od klimy dorobi ja za stówę. Zestaw naprawczy do hamulcow do MPV kosztuje dwa razy tyle co zestaw naprawczy do Mazdy Bongo. A na obu pudelkach sa te same numery.
2,0
Stosunek jakość/cena
Kupisz auto za 10kpln, a wydasz drugie tyle w warsztacie w ciagu kilku lat.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niby nie pali duzo, ale wymienisz dwumase i rozrzad i juz masz przynajmniej 5kpln wydatkow. A rozrzad tylko oryginal, z innych zestawow rwa sie paski i padaja pompy wody. Rolki nawet te z pudelka Mazdy sa rowniez kiepskie.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ja nie doswiadczyl awarii silnika bo bylem swiadomy koniecznosci wymiany podkladek pod wtryskami, ale kupe tych silnikow padla z powodu glupich podkladek za pare zlotych. Awarie dwumasy to juz standard we wspolczesnych dieslach. Dobrze ze ten model nie ma DPF'a.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda MPV II