Przeniesienie napędu
: napęd na tył w tej wersji silnikowej w pierwszej chwili chce cię zabić, musisz umieć go ujarzmić, jak to zrobisz jesteś PRO
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: kierowcy suvów cię nie widzą, dach MX-5 kończy się na dolnej krawędzi okien X5 i defenderów, a jak ludzie się na ciebie gapią to często zazdroszczą
5,0
Całokształt
SORRY lamusy, ale to nie jest auto rodzinne, nie ma wyciszenia na poziomie rolls-royce, bagażnik ciężko porównać do kombi skody, rower i narty od bidy przewieziesz jak masz dodatkowy bagażnik na klapie, haka nie da się zamontować więc do Bułgarii z przyczepką będzie cieżko. ..... ale jazda tym autem automatycznie wywołuje uśmiech i poprawia humor, zawsze. Ludzie się za tobą oglądają i cieszą się razem z tobą. Auto bezawaryjne, nie rdzewieje jak pierwsze edycje, tylko lejesz paliwo i jeździsz. Jak nie umiesz jeździć tylnonapędówką, to się nie zdziw gdy zarzuca przy dodawaniu gazu. Jak zadbasz o serwisy to odwdzięczy się bezproblemowością. Jeszcze jedno - jeżeli kupisz używany, to już taniej nie sprzedasz, jak motocykl.
Wrażenia
5,0
Silnik
wystarczający, lekki, bezawaryjny prosty w obsłudze, dostęp serwisowy ze wszystkich stron, niskie spalanie, wystarczy 95, ten sam napędza takie krowy jak Mazda6 kombi, więc mocy jest nawet za dużo.
5,0
Skrzynia biegów
trzeba się jej nauczyć, bo jak przegniesz to tył będzie uciekać przy dodawaniu gazu na każdym zakręcie, ale po jednym dniu opanowujesz i ogarniasz, krótki skok, z dwójki da sie ruszyć, trzeba uważać na trójkę, na szóstce można jechać już od 80
5,0
Układ jezdny
idealny rozstaw osi i kół, warto zainwestować w customowe amory
5,0
Karoseria
idealne proporcje, świetna widoczność przy parkowaniu, brak rdzy nawet w 10 letniej sztuce ponad 100kkm
Komfort
5,0
Widoczność
wszystko widać, szczególnie podczas cofania, kamera jest niepotrzebna, jak złożysz dach masz analogowe 360 słupki przednie zaskakująco wąskie, reflektory LED w nocy robią robotę
5,0
Ergonomia
wszystko dopracowane, idealne, no chyba że masz 200+ i nadwagę, auto raczej dla zdrowych ludzi, trochę jak gokart, babci do lekarza raczej nie przewieziesz
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
działa szybko i efektywnie, sprawdzone w kiepskiej pogodzie, dopracowane i doszlifowane, szybko odparowuje i ogrzewa przednią szybę, ręce są owiane ciepłym powietrzem, jest dobry klimat zarówno przy złożonym i rozłożonym dachu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
idealny nawet dla wysokich osób 190+, ale jak masz problemy ze zdrowiem to lepiej zostań w domu i siedź sobie na kanapie
5,0
Wyciszenie
wyciszyć to trzeba baranów, którzy nie rozumieją że to auto musi ryczeć i dawać poczucie zasuwania i pokonywania kolejnych zakrętów
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
lejesz paliwo i jeździsz, wystarczy 95, co jakiś czas serwis, olej lepiej 05w, po za tym spokój
5,0
Stosunek jakość/cena
cała konkurencja ma tylko drożej, co nie znaczy lepiej
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wszystko co się urwie lub przetrze można tanio kupić lub zespawać
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
skrzynia biegów - lepiej uważać
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKY-G 160KM 118kW
[l/100km]