Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda Seria B IV

kangur, 14 lat temu
Silnik 2.5 TD 109KM 80kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 215 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda Seria B IV 2.5 TD 109KM 80kW 1999-2006 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Slinik jest naprawdę mocny. Mechanik radził mi ruszać z 2. 1 tylko w górach. na 4 od 40 km/h.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Samochód był bardzo niedbany - szczególnie dół - korozja. Blachy mogłyby być lepiej zabezpieczone - góra ok. W Lagunie lepsze zabezpieczenie.
5,0
Całokształt
Mam samochód z 1999 wg papierów ( być może był składany w Japonii w 1998). Przejściówka - wygląda bardziej jak III - wg rocznika IV. Silnik zwykły diesel 86 KM - żadne tam turbo - rewelacja (w opisie błąd silnika - nie ma mojej wersji do wyboru). Ogólnie chyba ma duży moment obrotowy. Wyrywa do przodu jak pusty. Części trudno dostać - podobno pasują od Ford Rangera. Prosta maszyna - żadnych bajerów - ma to swój urok. Świetna maszyna, mało pali jak na 2,5 litra. Świetna ergonomia, prawdziwa terenówka. Wysoko zawieszony. Silny - 800 kg na pace - tak jak nic. Warto wozić 300 kg - mniej rzuca tył.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mam przejściówkę między wersją III i IV a silnik to zwykły diesel 2499cm. (2500D) Zasadniczo ruszam z 2. Zbiera się szybciej niż Laguna. Jest nawet cichszy. Przy włączonym wentylatorze na 2 - silnika nie słychać.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę dłuższe biegi jak w Lagunie ale to kwestia przyzwyczajenia. Czasami ciężej wchodzą.
4,0
Układ jezdny
Przy szerokich kołach na koleinach troszkę gorzej jak osobówką. Promień skrętu ma niezły. Tylny napęd trzeba uważać bo bardziej zarzuca szczególnie pusty.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu trochę gorzej jak na pace założona dodatkowa skrzynia. Poza tym ekstra.
5,0
Ergonomia
Bardzo mi odpowiada nie gorzej niż w Lagunie - jest troszkę mniej miejsca.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dość szybo grzeje. Wentylacja ekstra jak na samochód bez kilmy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam wersję 2 drzwi + ławeczka z tyłu. Samochód dla 2 osób - pasy są na 4 ale ja z tyłu wożę graty. Jak brak kogoś przewieźć na krótkie dystansy - OK.
4,0
Wyciszenie
Trochę słychać silnik (słodko chrobocze) - jak ktoś lubi cisze nie sobie kupuje seicento w benzynie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto nie jeżdżę ale musiałem coś wpisać. Mieszana (miasto/trasa) 7,9l. Trasa 6.9l. Tak wygląda latem z tylnym napędem - 4x4 mało jeździłem. Zima nie wiem. Przeglądy mam taniego mechanika wiec nie wiele. Oryginalne części średnio tanie. Szroty można odwiedzać. Trudno jednak coś dostać - rzadki model - szczególnie przejściówka 1999. (Jednak wygląd bardziej pod wersje do 1997). Blachy trochę słabe jak nie były zadbane.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem dość okazyjnie - był zaniedbany od dołu (korozja) - przegięty resor itp. (ze 2 t musiał wozić)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kierownice się odparzają - podobno to częste w mazdach. Polecam klei dwuskładnikowy + strzykawka.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wg. mechanika i stacji diagnostycznej silnik jak nowy po 215 tys.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda Seria B IV