Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes 190

eRni, 5 lat temu
Silnik 2.0 E 118KM 87kW
Rok produkcji 1989
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mercedes 190 2.0 E 118KM 87kW 1984-1993 - Oceń swoje auto
3,57
15% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Dość dobre auto, którego lata świetności już minęły. Zastosowana technika i wzornictwo przypominają jednak o jego zaawansowaniu, w momencie powstania. Wciąż daje to możliwość osiągnięcia kompromisu w codziennym użytkowaniu. Nie wymaga oddzielenia grubą kreską samochodu klasycznego od funkcjonalnego. Przy odrobinie wiedzy i odpowiednim użytkowaniu, sprawia więcej frajdy, niż wiele nowszych pojazdów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik lubi niskie obroty, płynnie rozwija moc i nie ma z nim problemu. Kultura pracy jest ok, ale nie zachwyca. Podatny na warunki eksploatacji tj. obciążenie, temperatura etc. Układ wtryskowy KE-Jetronic działa poprawnie, jeśli nie ma garażowych kombinacji i LPG. Osprzęt poprawny, ale z racji wieku należy zwracać uwagę na elementy gumowe, aluminiowe, opaski, uszczelki itp.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów 4-biegowa. Po dłuższym postoju należy popracować nad zmianą biegów. Poza tym ok. Wersja 5-biegowa lepsza do pokonywania dłuższych tras. Według mnie, żadna z wyżej wymienionych nie dorównuje jednak skrzyni automatycznej w M-B.
3,0
Układ jezdny
Zaawansowanie techniczne układu jezdnego ma swoje odzwierciedlenie głównie w komforcie podróżowania. Pod tym względem zestrojenie jest dobre. Należy jednak pamiętać, że powoduje wyższy stopień skomplikowania i nie jest stworzone do sportowej jazdy. Przy złych warunkach drogowych i nadmiernej prędkości daje się to mocno odczuć. Przy spokojnej jeździe jest ok.
3,0
Karoseria
Projekt nadwozia uważam za bardzo fajny i ponadczasowy. Funkcjonalność jest średnia, ale należy mieć na uwadze, że to był najmniejszy M-B w momencie wprowadzenia do sprzedaży. Korozja może być problemem i blachy są raczej w gorszym stanie, niż np. w porównywalnych audi czy volvo.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra, a gwiazda na masce i kanciaste nadwozie pomagają w ocenie odległości od przeszkód.
4,0
Ergonomia
Pod tym względem projekt bardzo prosty i przejrzysty. Łatwość obsługi przyrządów podczas jazdy jest wzorowa. Głębokie wcięcie tylnych drzwi, wysoka linia załadunku bagażnika i brak składanej tylnej kanapy na minus.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko funkcjonuje prawidłowo, ale nie wyróżnia się na tle konkurentów.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W swojej klasie i grupie wiekowej ilość miejsca można ocenić na dobra. Według dzisiejszych standardów, stopień zagospodarowania przestrzeni jest średni. Kierowca powyżej 185 cm wzrostu może mieć problem ze znalezieniem ergonomicznej pozycji za kierownicą. W wersji z szyberdachem, należy zwrócić uwagę na obniżoną podsufitkę.
3,0
Wyciszenie
Silnik pracuje równo i zawieszenie dobrze wybiera nierówności. Aerodynamika jest dość dobra. To korzystnie wpływa na wyciszenie. Poza tym karoseria jest wyciszona słabo i widać, że na tym zaoszczędzono. Z racji wieku i zastosowanego napędu, słychać dźwięki z układu przeniesienia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli auto nie ma poważnych wad/usterek, to koszt eksploatacji jest bardzo przyzwoity. Ceny części i materiałów eksploatacyjnych nie przerażają. Zużycie paliwa, dla niektórych może być problemem. W wiekowym aucie zawsze jest coś do zrobienia i to należy też uwzględnić.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli egzemplarz jest dobrze utrzymany i nabyty za rozsądne pieniądze, to jest to dobry zakup. Ogromne różnice w ofertach nie dają jednak rzeczywistego odzwierciedlenia i można trafić źle. W przypadku tego modelu: tanio nie zawsze znaczy źle, a drogo nie zawsze znaczy dobrze. Lepiej sprawdzić samochód 4 razy przed zakupem, by móc się cieszyć jazdą.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnia ilość drobiazgów, które wynikają ze zużycia i wieku pojazdu. Nie więcej i nie mniej, niż w podobnych autach. Nie wyróżnia się jednak bezusterkowością.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 E 118KM 87kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mercedes 190 2.0 E 118KM 87kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
10,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Mercedes 190