Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes CLA C117 Shooting Brake AMG

Zegarmistrz, 3 miesiące temu
Silnik 2.0 45 AMG 381KM 280kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 105 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mercedes CLA C117 Shooting Brake AMG 2.0 45 AMG 381KM 280kW 2015-2016 - Oceń swoje auto
4,86
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Obiegowa opinia głosi że to podsterowne auta. Tak rzeczywiście jest jeśli nie włączysz Sport Handling albo całkiem nie wyłączysz systemów. Wtedy inna bajka. Co ciekawe A klasą tej generacji poliftem jeździł przez ponad 2 lata Miko Marczyk startując w różnych amatorskich zawodach i tam radził sobie z bardzo mocnymi autami przygotowanymi do motorsportu. Auto nie generowało problemów z tego co Miko pisał na racingforum. Ogólnie tych zaskoczeń pozytywnych było kilka ale najwieksze to zachowanie auta przy wyłączonych w wyzej wspomnianym trybie. Potrzeba tylko dobrych opon. Najlepiej zamiast 235/35 założyć 245/35.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak
5,0
Całokształt
Jako nowy był kosztowny i ludzie mieli możliwości czy aby na pewno 2 litry przy tej mocy to dobry pomysł. Czas pokzał że jak najbardziej. Należy tylko przyjąć, że to nie jest alternatywa dla c63 lecz nieco lepiej wykończony konkurent Mitsu Evo, Subaru STI czy Golfa R. Im bardziej ślisko tym bardziej zadziwia na plus tylko trzeba pamiętać o aktywacji Sport Handling mode, a jeszcze lepiej mieć wersję z opcjonalną szperą na przedniej osi. Przy obecnych cenach kapitalne auto. Ceny materiałów eksploatacyjnych pozytywnie zaskakują (np. tarcze i klocki na przód za nieco ponad 3kzł). Nawet w porównaniu do następcy, który obiektywnie jest znacznie lepszym autem ma swoje niepodważalne plusy poza ceną w postaci lepszego dźwięku i mniej konsolowego prowadzenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Auta z tymi silnikami nie miały łatwego życia w wypożyczalniach i najczęściej bardzo dzielnie znosiły takie ostre traktowanie. Mocy jest pod dostatkiem, momentu tym bardziej, dźwięk silnika bardzo fajny jak na R4, a wydechu mimo że nie mam akcesoryjnego z klapami jeszcze fajniejszy. Z pakietem kierowcy auto ma przesunięty ogranicznik na 270km/h i bez problemu taką prędkość osiąga. Żadnych problemów jak dotąd z silnikiem nie miałem i o ile wiem poprzedni właściciele też nie.
4,0
Skrzynia biegów
Powinno być. W trybie comfort przy spokojnej jezdzie skrzynia działa z lekkim opóźnieniem. Da się do tego przywyknąć ale obiektywnie jest to wada. Wszystko zmienia się w trybach sportowych i przy używaniu łopatek. Łączy płynność z szybkością. Da się lepiej? Jasne - PDK jest lepsze :). Jednak wolę dwusprzęgłówkę w CLA od np. automatu w Giuli QV.
5,0
Układ jezdny
Super. Tylko do ostrej jazdy trzeba aktywować Sport Handling mode. Oprócz przytępienia ESP układ napędowy przerzuca zdecydowanie więcej momentu na tylną oś i redukowana jest podsterowność. Zawieszenie jest sztywne ale nie bezsensownie sztywne - da radę pojechać szybko nawet po dość dziurawych drogach których nie mało w okolicach Walimia, Głuszycy czy Nowej Rudy.
5,0
Karoseria
Piękna i praktyczna. Według mnie ładniejsza od następcy. Zwłaszcza w czerwieni z pakietem black. Koniecznie poliftowa - były auta z mocą 381KM ale przedliftową karoserią.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu
5,0
Ergonomia
Bardzo dobra choć czas robi swoje i np. brak dotykowego ekranu i działanie navi to są słabości. Z drugiej strony wolę przyciski i pokrętła od gładzików w następcy a navi i tak używam z telefonu, a seryjna może wtedy pokazywać profil najbliższych zakrętów i stanowić substytut pilota ;). Na tylnej kanapie zauważalnie więcej miejsca na głowę niż w CLA sedanie. Jak na sportowe auto super.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu. Wszystko działa bardzo dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto o sportowym zacięciu super. Lepiej niż w sedanie i A klasie. Na tylnej kanapie przytulnie ale nie są to miejsca "awaryjne"
5,0
Wyciszenie
Tu też bardziej powinno być 4.5 niż 5, ale 4 to za mało. W trybie comfort bez strzałów z wydechu trzymając silnik na niższych obrotach nie jest głośno. Troszkę hałasu dochodzi z bezramkowych okien. Jak na sportowe auto jest bardzo ok.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny zakupu nowych są bardzo konkurencyjne gdy porównuje się z konkurencją (Audi, BMW). Jest sporo nieautoryzowanych ale bardzo dobrych serwisów które to auto będą utrzymywać w bardzo dobrym stanie. Przed zakupem zapytałem mojego mechanika czy CLA45 czy C43 i powiedział że ma kilka A45 pod opieką i jak najbardziej można je brać. To jednak składane ręcznie, częściowo zakute silniki. Żywotne ale nie można oszczędzać na serwisie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Świetny! Jeden z większych plusów!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skorodowała chłodnica klimy i trzeba było wymienić. Tam jest z przodu kilka chłodnic i dostaje się tam trochę śmieci (liście itp). Prędzej czy później chłodnica klimy się poddaje w tych autach ale można tanio kupić nową a wymiena nie jest problematyczna.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
U mnie zero problemów, ale informacyjnie - była kampania na wymianę skrzyń biegów w tych autach. To jest potencjalnie do sprawdzenia przy ew. zakupie. W późnych rocznikach skrzynie miały inne oprogramowanie i były poprawione.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 45 AMG 381KM 280kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes CLA C117 Shooting Brake AMG

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów