Ludzie się oglądają za CLA i to dosyć mocno aż mało sobie nie skręcą karku. Linia ponad czasowa będzie się podobała przez parę ładnych lat choć jest dosyć prosta ale spojrzenia innych osób mówią same za siebie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silinki hmmm Silnik z Renault 1.3 TCe 136 koni mocy i 200 momentu obrotowego daje radę w trasie choć powyżej 170 / 180 kilometrów na godzinę auto jak by już nie miało za bardzo siły przyśpieszać. Wymiana oleju co 8 / 10 tysięcy kilometrów częściej niż zaleca producent. Mimo nowoczesnej konstrukcji łańcuch jest dosyć delikatny. 121000 tysięcy kilometrów ma zrobione auto.
4,0
Skrzynia biegów
Fajna skrzynia biegów. Moja akurat bez miski olejowej i filtra oleju przez to trzeba częściej zmieniać olej w skrzyni 7g tronic. Skrzynia płynnie zmienia biegi. Aby korzystać z niej prawidłowo trzeba przy parkowaniu auta dać pierw na N i hamulec postojowy a później na P. Do skrzyni biegów bez miski i filtra oleju wchodzi 4,5 litra oleju.
3,0
Układ jezdny
Jazda autem jest przyjemna i ciekawa mimo twardego zawieszenia (Twardo Zestrojone) 3 gwiazdki za to że auto potrafi być podsterowne przy dynamicznej jeździe pewnie dlatego i nie tylko dlatego że silnik jest za kieliczami co nie sprzyja wyważeniu auta gdyż jest wrażenie jak by silnik wisiał na końcu przodu auta.
4,0
Karoseria
Dobra choć są oszczędności no i też może chcieli zmniejszyć masę pojazdu np. Progi auta są plastikowe, elementy są klejone na taśmę dwustronną co nie powinno mieć miejsca w takiej klasie auta (Słabo)
Komfort
3,0
Widoczność
Słaba widoczność do tyłu ale jest kamera cofania i czujniki cofania.
4,0
Ergonomia
Ok
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się schładza i nagrzewa mały CLA.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wystarczająco miejsca dla dwóch dorosłych osób z tyłu raczej dzieci do podróżowania. Nie jest to duże auto ale kto małym CLA by jeździł w długie trący sądzę że max trasa w jedną stronę od 200 do 300 Kilometrów. Dla mnie 200 / 300 nie jest dużo gdyż robię w jedną stronę od 400 do 600 Kilometrów.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze. Mimo że są szyby beż ramek auto jest dobrze wyciszone.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ok. Skrzynia po regeneracji koszt 4500 do 6000 złotych nie jest źle. Regenerowany silnik od 6500 do 8500 tysiąca złotych. 1.3 silnik mało pali oleju silnikowego wchodzi do niego 5,1 litra oleju dosyć sporo jak na 1.3 ale to dobrze silnik będzie miał lepsze chłodzenie olejowe.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ok. Choć tak jak pisałem wcześniej są oznaki budżetowego skąpstwa materiałów. Jest wrażenie że niektóre elementy są przykręcone na jednej śrubce jak np. Uchwyt drzwi. Tablety mogły by być wkomponowane w deskę rozdzielczą z lekkim daszkiem a nie ze wyglądają jak by je ktoś położył i tyle nie postarali się ...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ok
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ok
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 180 136KM 100kW
[l/100km]