Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa A W177/V177 Hatchback AMG Facelifting

idaft, 11 dni temu
Silnik 2.0 A45S 421KM 310kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mercedes Klasa A W177/V177 Hatchback AMG Facelifting 2.0 A45S 421KM 310kW od 2022 - Oceń swoje auto
4,50
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Nie wiem czy jest coś, czego mu brakuje pod względem wrażeń z jazdy. Oczywiście, nie jest tak narwany jak M2, ale to wiemy po samym napędzie 4matic.
5,0
Całokształt
Mimo tego, że poprzedni model był i tak świetnym miejskim ścigaczem, który nawet z amatora potrafił zrobić Walthera Rohla, W177 jest pod każdym względem jeszcze bardziej zjawiskowe. Jest jeszcze szybsze, bardziej precyzyjne i daje dużo więcej możliwości, jeśli mamy okazję doprowadzić to auto do granic wytrzymałości. Poprawiono napęd - mechaniczny dyfer na przedniej osi już tak bardzo nie pozwala autu wyjeżdżać przodem, co zdarzało się w W176. Na tylnej osi mamy co prawda elektroniczny dyferencjał, ale jest on w stanie przekazywać więcej momentu w kierunku podsterowności, jeśli taka jest nasza wola. Skrzynia biegów jest szybsza, nie tylko przy wyższych przełożeniach, ale także zminimalizowano lag przy starcie, który dokuczał zwłaszcza pierwszym wypustom poprzednika. Nowe A45S zorientowano bardziej na performance i to czuć całym ciałem. Na torze jest jak elektryczny skalpel, który z chirurgiczną precyzją pozwala wgryźć się w zakręty. Długie sekwencje gaz-hamulec nie robią na nim wrażenia, można go męczyć do upadłego. Jest też w nim ogrom elektroniki i to chyba jest najbardziej imponujące. W trybie Comfort spokojnie szusujemy sobie po mieście na trasie dom-sklep-praca, uważając jedynie żeby nie przetrzeć dokładek na osiedlowych krawężnikach. Natomiast, kiedy chcemy trochę poszaleć, auto w trybie Race staje się prawdziwym szatanem do kręcenia czasów na krótkich, technicznych torach. Jest przy tym niesamowicie posłuszne, na dobrej gumie i bez kontroli trakcji nie wypadnie łatwo z obranego toru. Kiedy prowadziłem pierwszy raz 381-konne W176 w 2018 roku, wydawało mi się, że jeżdżę gokartem z homologacją drogową. W W177 czuje się jakbym prowadził auto klasy DTM. To auto nie jedzie, ono zapiernicza. I dzięki dodatkowym systemom robi to tak, że nie boisz się o swoje życie. Oczywiście, jest jednak parę minusów. Gdyby tak nie było, to każdy jeździłbym Mercedesem A45S, a inne marki samochodów nie miałyby racji bytu. Niestety mają. Można się przyczepiać do słabej jakości plastików, nie tylko wewnątrz, ale także i na zewnątrz (trzeszczący spoiler przy zamykaniu klapy bagażnika), ale chyba najbardziej denerwuje mnie jedna rzecz. To spartolony dźwięk. A45S ma w standardzie kontrole klap w wydechu, ale spełnia też życzenia świąteczne Greenpeace, dzięki czemu auto może być albo ciche, albo... ciche. Coś tam strzela przy redukcji, coś tam pierdzi przy zmianie biegów, ale jednak w takim stylu, że zastanawiasz się czy to tak naprawdę ktoś wymyślił czy jednak udać się do serwisu. No i patrząc na złożoność tej konstrukcji - duże turbo, 3 pompy wody i mocno wyżyłowany silnik, raczej nie zaryzykowałbym jeszcze modyfikacji układu wydechowego w obawie o utratę gwarancji. Biorąc jednak wszystko do kupy, uważam, że A45S to najlepsze auto w tej klasie. Nie jest to typowy hot-hatch - to auto o klasę wyżej. Osiągami trzepie większe i mocniejsze auta na torze. Audi RS3, mimo że na papierze podobne - w praktyce jest mniej wyrafinowane. Nowe BMW M135i, GOLF R - meh. A45S to auto absolutnie uniwersalne, torowy demon, którym można jeździć po bułki do sklepu. Wydaje się, że to już szczyt ludzkich możliwości. Szkoda, że kosztuje tyle, co używane 911.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bezkompromisowy. Ponad 210 koni z litra. 3.9s do setki. Nie wiem jak będzie długodystansowo, ale Mercedes ma doświadczenie. Lubi się kręcić na wysokie obroty (maks. momenty powyżej 5000obr./min)
5,0
Skrzynia biegów
8 biegów zamiast 7, jak w poprzedniku. Szybsze przełożenia, mniejsze opóźnienia przy starcie. Launch Control zdaje się jakby uderzał w skrzynię jak młot w kowadło, a ona przyjmuje to ze spokojem i prosi o więcej.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się jak na sznurku. Twardo, skutecznie, z komputerową precyzją. Mimo, że waży tyle, ile do niedawna jeszcze ważyły duże sedany, doskonale to ukrywa.
5,0
Karoseria
Auto jest drapieżne, piękne i wygląda jak mały hot wheels. W odpowiednim lakierze nie może się nie podobać.
Komfort
4,0
Widoczność
Małe autko, małe lusterka, dużo kamer całkiem niezłej jakości. Raczej nic nam nie wyskoczy nagle, ale bardziej przejmowałbym się o dokładki.
4,0
Ergonomia
Jak to w Mercedesie - trzeba się trochę przyzwyczaić do dużej ilości przycisków, tutaj dodatkowo utrudniono nam zadanie za sprawą haptyki. Ja tam czuje się jak w domu, auto bardzo dobrze zorientowane na kierowcę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmucha, grzeje. Moja wersja nie miała wentylowanych siedzeń, co przy dłuższej jeździe dawało się we znaki.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Małe autko, ale z tyłu wejdzie normalnych gabarytów dorosły. Nie jest najgorzej.
3,0
Wyciszenie
Auto jest słabo wyciszone, co z jednej strony powinno być domyślne, ale z drugiej strony trochę odbiera uniwersalności na trasie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wiem jak w kontekście awaryjności, ale pod względem np, spalania paliwa jest zaskakująco. Jeżdżąc na granicy przyczepności auto spali każde ilości paliwa, ale w trybie Comfort na trasie zadowoli się 9-10 litrami PB98.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest genialne, ale jest też najdroższe w swojej klasie. Mimo wszystko - katalogowa cena dobrze skonfigurowanego egzemplarza to 300 tysięcy zł.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie miałem problemów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie miałem problemów

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 A45S 421KM 310kW [l/100km]

Średnie zużycie
16,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
30,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Klasa A W177/V177 Hatchback AMG Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów