Przeniesienie napędu
: Płynnie pracująca skrzynia automatyczna i ruszanie z miejsca
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Nie warto inwestować w silniki z wtryskiem bezpośrednim, ze względu na powtarzające się te same awarie i wysokie koszty naprawy.
2,0
Całokształt
W porównaniu do w 203 jakościowo wygląda źle, żeby nie powiedzieć fatalnie. Po dwóch latach użytkowania i wydania sporej sumy w remont silnika, nie powtórzę więcej tego samego błędu i nie kupię żadnego używanego auta z wtryskiem bezpośrednim.
Wrażenia
1,0
Silnik
Skarbonka bez dna, Wydałem na remonty sporo, a i tak po jakimś czasie pojawiała się nowa usterka. Może wymiana silnika coś by dała, ale nie o to chodzi.
3,0
Skrzynia biegów
5 stopniowa. Na trasie działa bez zarzutu, w mieście czasem miesza biegi i za szybko przerzuca męcząc silnik.
3,0
Układ jezdny
Komfortowy ale nie intuicyjny, działa z lekkim opóźnieniem na ruch kierowcy
5,0
Karoseria
Bez zastrzeżeń. Lakier dobrej jakości.
Komfort
4,0
Widoczność
Podczas jazdy przyjemnie działa zawieszenie, ale wypada gorzej niż w w203.
2,0
Ergonomia
Słaba. widoczność podczas cofania i włączania się do ruchu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów.
1,0
Wyciszenie
Powyżej 100 km/h mocno słychać silnik w kabinie. W porównaniu do poprzednika tragedia!
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dla klasy średniej stanowczo za drogi w utrzymaniu. Lepiej kupić coś mniej niezawodnego.
2,0
Stosunek jakość/cena
Jakości Mercedesa tutaj nie znajdziecie. Nie warto kupować mimo wyglądu i i gwiazdy na masce.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez mniejszych awarii elektroniki
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trzeba się liczyć z awaryjnością silnika. Jeśli już kupić tylko nowy egzemplarz. Naprawianie używanego wiąże się z poważnymi wydatkami i marnowaniem.oszczędności
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 180 CGI BlueEFFICIENCY 156KM 115kW
[l/100km]