Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa E W211 Sedan W211

mich_woz, 8 miesięcy temu
Silnik 1.8 (200 Kompressor) 184KM 135kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 195 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 1.8 (200 Kompressor) 184KM 135kW 2006-2009 - Oceń swoje auto
4,57
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Inne : Wyciszenie
4,0
Całokształt
Auto mimo lat jest nadal świetne, oferuję naprawdę wiele i nie ustępuje nowszym modelom, natomiast trzeba mieć gdzieś z tyłu głowy że jest to już niemal 20 letni, zaawansowany i swego czasu drogi samochód, więc przed potencjalnym zakupem warto obejrzeć auto kilka jak nie kilkanaście razy i wszystko dokładnie sprawdzić aby nie wpaść na "minę" i bezsensownie ładować worki pieniędzy, zamiast cieszyć się upragnioną gwiazdą. W moim przypadku wydawało się że trafiłem na piękna różę, no ale jak to z różą - ma pare kolców ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.8 Kompressor (184KM), który z niezrozumiałego dla mnie powodu ma łatkę silnika awaryjnego, w rzeczywistości okazuję się być naprawdę solidną jednostką. Trzeba pamiętać o kontrolowaniu układu rozrządu (m.in łańcuch, koła, napinacze) - cała filozofia. W moim przypadku jest to praktycznie bezobsługowy silnik. Posiada całkiem przyzwoitą moc, która całkowicie wystarcza do jazdy codziennej. Silnik jest wyjątkowo ekonomiczny, patrząc na pozostałe jednostki napędowe w W211. Dodatkowo mój egzemplarz posiada instalację gazową co jeszcze bardziej zmniejsza koszta eksploatacyjne. Jak dla mnie - bardzo dobra jednostka.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna 5G-Tronic, skrzynia o 5-ciu przełożeniach. Porównując ją do współczesnych skrzyń automatycznych może wydawać się bardzo powolna, natomiast odwdzięcza się wysoką trwałością. Jeśli planujesz tym samochodem ścigać się z pod świateł to nie tędy droga :). Po za tym, jest to bardzo przyjemna przekładnia. Mimo wszystko ma swoje bolączki, w moim przypadku miałem problem z delikatnym szarpaniem przed zmianą z 2 na 3 bieg i czasem między 3 i 4 (jazda w trybie COMFORT). Ostatecznie wymiana elektrozaworu lockup i oleju w przekładni wyleczyła skrzynię z tej usterki.
5,0
Układ jezdny
Co do walorów jezdnych są jak przystało na Mercedesa - bardzo dobre. Auto ma "kanapowy" charakter, układ kierowniczy nie jest aż tak precyzyjny jak w bardziej sportowych samochodach.
4,0
Karoseria
Co do karoserii, w porównaniu do poprzednika: W210 jest ogromna poprawa, natomiast pragnę znów przypomnieć, że mamy do czynienia z blisko 20 letnim samochodem, więc nie powinno nas dziwić, że znajdziemy gdzieś rdzawy punkt. W przypadku W211 najczęstszym miejscem pojawienia się rdzy są tylne nadkola z powodu zbierania się od strony wewnętrznej brudu między karoserią a osłoną. Warto też zwrócić uwagę na podłużnice z przodu, tam również zbiera się brud (między osłonami). W moim egzemplarzu miałem lekki nalot rdzy przy jednym z tylnich nadkoli od strony wewnętrznej, szybko to zostało uśmierzone u dobrego blacharzo-lakiernika :) Natomiast reszta, czy to progi, czy podłoga mimo lat trzyma się naprawdę dobrze.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność - jak na całkiem sporego sedana jest bardzo dobra, nigdy nie miałem problemu z manewrowaniem czy widocznością na drodze.
5,0
Ergonomia
Tutaj również - jest bardzo dobrze, wiadomo - nie ma tutaj kilku współczesnych rozwiązań w postaci dotykowych ekranów czy systemu Android Auto czy Apple CarPlay, no ale czy komuś to potrzebne, skoro można włączyć sobie film z odtwarzacza DVD :D. No ale tak na serio - praktycznie wszystko jest proste i intuicyjne w obsłudze. Ktoś kto wcześniej nie jeździł samochodami z gwiazdą, może mieć problemy z obsługą pojedynczej manetki przy kierownicy, która pełni funkcję dwóch (czyli kierunkowskazy i wycieraczki w jednym), no ale - kwestia przyzwyczajenia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli chodzi o układ klimatyzacji - dość częstą wadą w dzisiejszych czasach jest świszczenie dmuchawy, które potrafi irytować. Rozwiązanie? Wystarczy wyjąć dmuchawę, wyczyścić, nasmarować łożyska i po kłopocie. Wentylacja działa w porządku, nie jest jakoś przesadnie mocna, ale jest wystarczająca. Ogrzewania tak samo, jest działa, ale w nie jakiś imponujący sposób.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z perspektywy pasażerów się nie wypowiem, ale z kierowca absolutnie nie ma na co narzekać. Miejsca jest dużo, mimo dużej zabudowy deski. Dodatkowo sporo możliwości regulacji - czy to fotela, czy kierownicy. Ja przy wzroście bliskim 190 cm nie mam żadnych zastrzeżeń.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie mimo lat nadal zaskakuje i nawet dzisiejsze średniaki nie mają podjazdu do poziomu hałasu a nawet jego braku w Mercedesie. Jest po prostu rewelacyjne.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No i tutaj zaczyna się robić grząsko. To co pisałem na początku. Jest to auto, które za czasów świetności kosztowało spore ilości pieniędzy, tak więc i koszty serwisowe potrafią nadal zaskoczyć. Więc pragnę wspomnieć, że tam gdzie przykładowo w samochodzie grupy VAG, dana część kosztuje kwotę X, to ta sama część do Mercedesa potrafi kosztować dwa, a w skrajnych przypadkach nawet 3 razy tyle i mówię tu o częściach z firm zamiennych. Przekonałem się o tym przy wymianie całego zawieszenia z przodu oraz przy wymianie rozrządu. Auto premium to i premium koszty ;)
5,0
Stosunek jakość/cena
Przy dzisiejszych cenach W211 na rynku wtórnym, jest w czym wybierać. Można kupić egzemplarz za mniej niż 10 tyś zł, ale można również za 40 tyś zł. Ja za swój położyłem 30 tyś zł i mimo paru droższych serwisów, nie żałuje :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli chodzi o awaryjność, nic się praktycznie nie dzieje. Wszystkie udogodnienia w postaci (np. podgrzewanych siedzeń, oświetlenia wnętrza, nagłośnienia) działają bez najmniejszego problemu. Mimo wieku, wszystko gra :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem ani jednej sytuacji w której ten samochód stanął i wracał na lawecie. Jeśli wszelkie usterki będziemy szybko wykrywać i niwelować, to auto będzie jeździć bezproblemowo przez naprawdę długi czas.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 (200 Kompressor) 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Klasa E W211 Sedan W211

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów