Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa E W213 Coupe

Tykwa, 9 miesięcy temu
Silnik 2.0 220d 194KM 143kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mercedes Klasa E W213 Coupe 2.0 220d 194KM 143kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,36
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wygoda
Silnik : Spalanie, równa praca, dobrze oddany moment obrotowy
Karoseria : widoczność w czasie jazdy, doskonałe oświetlenie drogi, piękna linia nadwozia
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Awaryjne zawieszenie
Karoseria : Stukanie po uszkodzeniu zawieszenia
Karoseria : SZTUCZNY WYDECH
4,0
Całokształt
Samochód jest bardzo przyjemny, idealny na dalsze trasy, zjawiskowy, zwinny, w dodatku naprawdę mało pali (w trasie pali 5l/100km przy lekkiej nodze, w mieście pali ok. 7l/100km, wyniki niezłe moim zdaniem, jak na 1800kg masy własnej i napędzie na 4 koła). Poza tym, samochód totalnie nie na polskie drogi, jedna dziura i można zacząć podpisywać cyrograf na naprawy zawieszenia, opon, kół itd. Poza tym, jeden z moich najlepszych samochodów, jakimi kiedykolwiek jeździłem i jeżdżę obecnie, póki co nie mam zamiaru wymieniać na nic innego
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik zwinny, dobrze wkręca się w obroty, ciągnie już od samego dołu, nie czuć turbo laga, chociaż to najpewniej zasługa świetnej skrzyni biegów. Silnik nie jest paliwożerny, z tego, co słyszałem od znajomych zdarzają się awarie, mi póki co nic się nie zdarzyło, aczkolwiek staram się mocno dbać o silnik, możliwe, że dlatego. Nie mniej jednak, wyprzedzanie nie jest kłopotliwe i zamiata spod świateł autka kompaktowe i sedany z nudniejszymi silnikami. Nie zdziwcie się, jeśli wasze auto co 1000km będzie palić 10-20l/100km przez okres ok. 40km, dopalanie DPF.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest naprawdę dobrze wystopniowana, jeśli ma trzymać obroty, to to robi, potrafi w trakcie dłuższej jazdy "dostosować" się do użytkownika, szybciej lub później zmieniając biegi, więc jeśli jeździcie dość żwawo na trybie comfort, skrzynia mimo wszystko będzie szybciej zrzucać biegi, na odwrót tak samo, skrzynia będzie szybciej wrzucać wyższy bieg na trybie sport/sport+
4,0
Układ jezdny
Sam w sobie układ jezdny to poezja, jazda tym samochodem to czysta radość, trzyma się wyśmienicie na zakrętach, jednocześnie potrafi dawać frajdę, jeśli się bardzo tego chce, nie mniej jednak jest to raczej spokojny samochód, który może być szybki, nie koniecznie jest to potwór sportowy, nie ten rodzaj samochodu, mimo wszystko, komfort najwyższy, bardzo przyjemny, jedna gwiazdka odpada za awaryjność
5,0
Karoseria
Lakier jest dość odporny, nie widać uszkodzeń, poza drobnymi odpryskami po kamieniach na przednim zderzaku, tak to nie zauważyłem żadnych śladów korozji, uszkodzeń, rys od innych kierowców.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z przedniej szyby jest naprawdę dobra, jedynie można przyczepić się do słupków, które mogą zasłaniać nieco widok przy pewnych ustawieniach fotela, tak to jest naprawdę dobrze, a szyba zdecydowanie jest dobrze wykonana
5,0
Ergonomia
Powiem tak, wsiadając do tego samochodu zmęczonym, po 3 godzinach jazdy można wysiąść z niego bardziej wypoczętym. I nie jest to przesada, podróże do miasta oddalonego 200km, były jednymi z najlepszych rzeczy, jakie mnie spotykały, mimo tego, że sama trasa w niektórych miejscach zdecydowanie wymaga remontu. Kierownica wygodna, fotele bardzo przyjemne, idealnie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja jest dobra, szybka, chociaż znam modele, w których chłodne powietrze było gotowe na zawołanie w lato, zaraz po uruchomieniu silnika. Nie mniej jednak, tu jest naprawdę dobrze, tak samo ogrzewanie foteli (nie miałem w pakiecie wentylacji), jest naprawdę dobrze
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest tu naprawdę dobrze, miejsca jest niesamowicie dużo, jak na model coupe przystało, pod nogi jest idealnie. W przypadku miejsca dla pasażerów, bądźmy szczerzy, ten samochód nie został zaprojektowany jako typowo rodzinny samochód, tylne miejsca raczej są po to, by można było w kryzysowej sytuacji wsiąść i podwieźć, tzw. 2+2, a nie 4-osobowe.
4,0
Wyciszenie
Do wyciszenia nie da się przyczepić w bezawaryjnej jednostce, jest po prostu błoga cisza, podróż przy prędkości 120-140km/h nie dostarcza zbytniego szumu (w zależności od opon oczywiście), można normalnie rozmawiać, beż żadnych krzyków, radio nie wymaga podgłośnienia, zdecydowanie jest to zaprojektowane tak, by było komfortowo, też na autostradach. Do ideału brakuje faktu, że jeśli zaliczycie jedną dziurę, która rozwali wam felgę, nie popsuje się nic w drzwiach/boku samochodu? Sam nie wiem czego, ale w moim samochodzie obecne jest nieznośne trzaskanie, klikanie, które jest nieustannie słyszalne w trakcie jazdy w przypadku najmniejszej dziurki, górki na drodze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli pójdziecie po kosztach, to może nie będzie tak drogo, ale: Zawieszenie w pakiecie AMG (nie pneumatyka) to dość droga zabawa, plus ma tendencję do uszkodzeń, jestem po wymianie wszystkich amortyzatorów jednocześnie, przy przebiegu ok. 90 tysięcy, więc można założyć, że taki jest ich teoretyczny lifespan. Do samochodów części nie brakuje, praktycznie 80% części jest zamontowane w E klasie/C klasie coupe, także aż tak to kłopotliwe nie jest, mimo wszystko, aczkolwiek warto mieć na uwadze, że jest to pojazd marki premium
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie bardzo wiem co tu napisać, idealny samochód na dalekie trasy, do tego bardzo elegancki, rzucający się w oczy (poza sztucznym wydechem)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To cholerne stukanie po zaliczeniu dziury doprowadzi mnie do szaleństwa, aczkolwiek nie wiem czy mam siłę rozbierać połowy samochodu w poszukiwaniu drobnego stukania. Prawdopodobnie szyba, może poluzowana śrubka, może kable, nigdy nie wiadomo. Z drobnostek, padło po jednej stronie oświetlenie ambiente, podobno klasyka, ale nie przeszkadza. W przypadku zużytych tylnych klocków hamulcowych, bądźcie świadomi piszczenia na zakrętach, system 4-matic bazuje na otwartym dyferencjale, więc każde koło będzie wyhamowywane, w przypadku pokonywanie krótszej drogi i to słychać niestety, co się gryzie z estetyką tego samochodu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik pracuje równo, bez stukania, problemów. Amortyzatory wymienione wszystkie, a już mają ślady zużycia, geometria robiona co jakiś czas, samochód nienawidzi dziur i to czuć, jak wpadniecie w jakąś większą, dosłownie dźwięki takie, jakby chciało urwać wam koło.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 220d 194KM 143kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Klasa E W213 Coupe

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów