Układ elektryczny
: zasięg na samej baterii 100 km
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: fotel kierowcy
3,0
Całokształt
Ten mercedes to kompletna porażka .Hybryda 300 de działa fatalnie, przy mocniejszym naciśnięciu gazu jadąc na prądzie na chwilę odłącza się cały napęd potem dołącza się motor spalinowy a dopiero potem do spalinówki dołącza się motor elektryczny. oczywiście można jechać na samym motorze spalinowym ,tylko po co płacić za motor elektryczny ze sporą baterią (auto zrobi do 100 km na samym prądzie !) Reszta wrażeń poniżej. Na szczęście jeździłem nim jako zastępczym jakieś 8 tygodni, ale zdecydowałem się napisać komentarz by ostrzec kupujących
Wrażenia
3,0
Silnik
spalinowy jest ok elektryczny też ,tylko razem to działa słabo (patrz całokształt)
3,0
Skrzynia biegów
g9 tronik jest ok. Bez napędu 4 x4 wolno zmienia biegi ( w napędzie 4 x 4 gdy jeden bieg napędza jedną oś drygi zaczyna napędzać drugą oś
5,0
Układ jezdny
mimo braku pneumatyki auto jest wygodne. Oczywiście masa 2 motorów spalinowy i elektryczny oraz sporej baterii sprawia, że trzeba uważnie prowadzić mimo dobrych hamulców
2,0
Karoseria
Siedząc w normalnej odległości od kierownicy ramieniem opieram się o słupek B ( nie jestem wielkoludem ,mam 174 cm wzrostu ani grubasem ) .Próg załadunkowy za wysoko
Komfort
4,0
Widoczność
rewelacyjny obraz z kamery cofania, szkoda, że jest TYLKO 1 !! w podstawowej wersji Widoczność we wszystkich kierunkach ok
2,0
Ergonomia
Fotel kierowcy w podstawowej wersji to kompletna porażka .Brak regulowanego podparcia ud ,słabe trzymanie boczne i wpadanie lewym ramieniem na słupek B
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
można nagrzać auto z baterii (jeśli jest naładowana) ,co wymaga ładowania auta z gniazdka
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Potężna wymiary auta przekładają się na mnóstwo miejsca w kabinie .Niestety wykończenie auta pod gust chińczyka .jakieś sreberka dziwne uchwyty w drzwiach wszystko to robi wrażenie Chińskiej tandety, choć jakość materiałów i spasowanie są bardzo dobre
5,0
Wyciszenie
bardzo dobre, niemal nie słychać silnika diesla
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ładując z gniazdka auto spala jakieś 4,5 l diesla na 100 km co z kosztem prądu przekłada się na jakieś 6l /100 km
2,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest jakby stworzone na taxi ,ale kto kupi taksówę za 300 000 zł ? Pewnie po dodaniu sportowych foteli, napędu 4 x 4 pneumatyki i innych bajerów wady znikną ,ale wtedy cena skoczy do 400 000
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 220d 197KM 145kW
[l/100km]