Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Sprinter III Furgon

Migacz, 12 lat temu
Silnik 516 CDI 165KM 121kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mercedes Sprinter III Furgon 516 CDI 165KM 121kW od 2009 - Oceń swoje auto
4,54
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Przyklejony do drogi
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Punktowo występująca korozja na razie 3 przypadki (pod zawiasami tylnych drzwi,pod listwą od dzrzwi przesuwnych i na drzwiach przesuwnych od środka)
Zawieszenie : Wybite swożnie wachaczy i drążki kierownicze i tu miłe zaskoczenie naprawa gwarancyjna częsci eksploatacyjnych normalnie 3800pln (wachacz kompletny 2x i oba drążki)same części w ASO a poza sam sworzeń 140 pln
Przeniesienie napędu : Pocił się uszczelniacz na wałku atakującym w tylnim moście napraw gwarancyjna (usterka stwierdzona na przeglądzie )
4,0
Całokształt
Auto najlepsze jakim do tej pory w tej klasie jezdziłem duży plus za jakość obsługi serwisowej dziękuje panią i panom z Klecińskiej we Wrocławiu jak również z serwis trucka ze Strykowa
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2.2 po modernizacji i to bardzo gruntownej sprawuje się całkiem całkiem ma \"dół\" a kiedy się załączy drugi stopień turbo to niejeden się zdziwił
5,0
Skrzynia biegów
Porównując do wersji z lat 2006-2009 jest ona dłuższa i to powoduje że paliwo wolniej znika z kotła
5,0
Układ jezdny
Każdy sprinter niezależnie od generacji troche się przechyla ale dla mnie nie jest to powodem zwalniania na zakrętach.Układ kierowniczy precyzyjny promień skrętu doskonały niech się chowają przednionapędówki jeżeli szukacie auta do kurierki to wjedzie wszędzie a w zimę to poezja jak to auto trzyma się drogi nawet na dziadowskich oponach (ja mam SAWE)wjedziecie tam gdzie inni się poddają (zima 2010/2011 wjazd na przełęcz walimską podczas zawieji śnieżnej było tak wąsko że śnieg z zasp na poboczu lusterkami rozgarniałem a przede mną facet HILUX em się poddał)
Komfort
4,0
Widoczność
Ocena tylko dobrze dlatego że tył auta się zwęza i nie widać w lusterkach gdzie się ono kończy także czujniki cofania to absolutne minimum.Natomiast jeżeli chodzi o widoczność z miejsca kierowcy do przodu to jest lepiej niż super szyba czołowa duża nie tak jak w Masterze malutka przeszczepiona prosto z trabanta,siedzi się wysoko wyżej siedzą tylko w tirach a tu siedzenie jest na wysokości średniej ciężrówki.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Moja opinia w tej części mówi sama za siebie a funkcja odparowania szyb to jest TO!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżeli chodzi o szofera to miejsca jest dużo jak czasami przesiadam się do starszej generacji to wykazuje objawy klaustrofobii ;-) fotel mam regulowany w każdej płaszczyżnie i do tego amortyzowany pasażer ma ciut gorzej bo mam wersje z 2 osobową kanapą która nie posiada żadnej regulacji jezli nie musicie kupcie pojedyńczy fotel a pasażer jak jezdzi z wami stale to będzie wam wdzięczny
5,0
Wyciszenie
Jest cicho i w środku podczas jazdy jak i na zewnątrz uwaga przy cofaniu na pieszych,naprawde mało go słychać głośny robi się dopiero powyżej 3200 obrotów silnik zaczyna troszke głośniej pracować
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie auto jest bardzo bardzo ekonomiczne koszt przeglądu nigdy nie przekroczył 1500 pln (x3)jezdzi się na nie co 40000 km wymieniny jest olej (11 L po 38 pln Castrol Enduron 5W30 LOW SAPS) wszystkie filtry nawet kabinowy i sprawdzenie dokładne całego auta.Poza przeglądami doszedł jeszcze koszt wymiany tylnych klocków i tarcz hamulcowych przy przebiegu 98 000 koszt ok.1400pln i przednich klocków ale bez tarcz jakieś 650pln (ceny brutto) nic więcej nie wydałem (nie wliczam płynu do spryskiwaczy piór wycieraczek ani paliwa)podsumowując koszt przejechania 140 000 km to ok.6550 pln
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakie czasy takie mercedesy a lepszego auta nie kupicie może być tylko gorzej
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awaria głupiego małego czujniczka auto jedzie dalej tak samo ale ta irytująca pomarańczowa kontrolka efekt pół dnia w serwisie i wymieniona cała szyna paliwowa bo czujnik sam nie występuje oczywiście naprawa gwarancyjna (jeść też dali ;-) ).A po gwarancji polecam ubezpieczenie kosztów napraw
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek to denerwująca jest korozja bo mały rudy punkcik a tyle zachodu ale mam pewność że nie strace gwarancji na perforacje przez rażące niedbalstwo

On - zużycie paliwa dla silnika 516 CDI 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Sprinter III Furgon