autko w wersji excite użytkuję od 3 miesięcy, głównie przejazdy z i do pracy po 15km. Pierwsze 2 km, głównie na elektryku, później załącza się silnik spalinowy i obroty przy tej samej prędkości wędrują na 2000 celem doładowania baterii, po ok 5-10s opadają na 1500-1600. i cykl się powtarza elektryk-spalinowy ładowanie. Do tej pory jeździłem dieslem, więc musiałem się przyzwyczaić i teraz nie zwracam na to uwagi. Jedynie odczuwalny jest moment załączenia się spalinówki, po prostu czuć to. Ogromny plus za przyspieszenie jest naprawdę dynamiczne i z fabrycznego 8,7 s do 100 km, standard to ok 7s! Wszystkie czujniki wspomagania kierowcy działają bez zarzutów. Czteroosobowa rodzina zmieści się spokojnie na dłuższy wyjazd. Najdłuższa trasę jaką zrobiłem tym autem to ok 1km ze świętokrzyskiego do Słowacji, czyli trasa plus jazda po górach, wzniesieniach, gdzie spalanie wg kompa wyniosło 5,8 l/100 km. Na ten moment zrobiłem 6 tyś, bez żadnych awarii, błędów kompa itp, czy kupiłbym drugi raz to auto, pewnie tak ale po pojawieniu się HS w hybrydzie pewnie wybrałbym ten drugi model.
Wrażenia
5,0
Silnik
dynamiczny i ekonomiczny
4,0
Skrzynia biegów
tylko 3 stopnie zmiany biegów
4,0
Układ jezdny
opony fabryczne nie nadążają nad mocą podczas startu
5,0
Karoseria
zabezpieczenia na dobrym poziomie
Komfort
5,0
Widoczność
wszystko ok
4,0
Ergonomia
car player mógłby być bezprzewodowy. przystawka pomogła
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
szybkie nagrzewanie i odpowiednie chlodzenie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
super
4,0
Wyciszenie
powyżej 140 km nie czuję różnicy względem ds 4 z 2015 małżonki
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
za te pieniądze polecam
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak usterek póki co
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak usterek póki co
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 HEV+ 197KM 145kW
[l/100km]