Szukaj

Ocena kierowcy - Mini Mini R56 Hatchback

Xmax97, 3 lata temu
Silnik 1.6 i 16V 120KM 88kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mini Mini R56 Hatchback 1.6 i 16V 120KM 88kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,21
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Prowdzenie
Karoseria : Brak rdzy
Silnik : Wysoka elastyczność pomimo braku turbo i niskie spalanie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Mało miejsca w środku, mikroskopijny bagażnik
Silnik : Wady silnika 1.6 VTi
Inne : Wysoka cena zakupu
5,0
Całokształt
Mini to auto, które nie cierpi kompromisów. Większość niepochlebnych opinii jest od użytkowników, którzy nie przemyśleli swojego zakupu. Mini to małe i drogie w utrzymaniu auto, które ma swoje wady, ale oferuje rewelacyjne prowadzenie i niezwykle stylowy design. Przed zakupem swojego Mini 2 krotnie kupowałem inne auta, które było tańsze i bardziej praktyczne. Niestety były to słabe alternatywy. Mini ma swoje wady i zalety, ale dla mnie to rewelacyjne auto do miasta i na trasy we dwoje.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik w Mini Cooper R56 to nic innego, jak 1.6 VTi z PSA. Oznacza to tańsze części od Citroena. Niestety silnik nie jest idealny. Mało pali i ma ciekawą charakterystykę, ale posiada rozciągający się łańcuch (wymiana co ok 100tkm) i cierpi na zwiększone spalanie oleju. Sprawdza się zasada "jak dbasz, tak mas:.
5,0
Skrzynia biegów
Klasa sama w sobie. Skrzynia biegów zaprojektowana przez BMW. Przełożenia są krótkie i idealnie pasują do charakterystyki MINI. Zmiana biegów to sama przyjemność. Mechanizm jest niezwykle precyzyjny, a skok lewarka krótki. Na 6 biegu przy 120 km/h mamy niecałe 3000 obr/min. Oznacza to, że przekładnia sprawdzi się zarówno w mieście, jak i na trasie.
5,0
Układ jezdny
MINI prowadzi się jak gokart. Nisko umieszczony środek ciężkości i spory rozstaw osi w połączeniu z twardym zawieszeniem zapewniają rewelacyjne wrażenia z jazdy. Niestety nie wszyscy posadzce doceniają ciężko pracujące i niezwykle dokładne wspomagania oraz twarde zawieszenie. MINI to auto mające dawać frajdę z jazdy, a nie będące komfortową limuzyną typu Citroen C5.
5,0
Karoseria
Pomijam kwestie wizualne, które są drugorzędna - dla jednych MINI to brzydal, a dla innych super autko miejskie. Jeżeli traficie egzemplarz bezwypadkowy możecie zapomnieć o korozji. Uwaga na cienki lakier - fabryczna grubość od 8- do 100 mikronów. Spora część aut ma dwukolorowe nadwozie, które wyróżnia MINI spośród innych aut segmentu A.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność z przodu ze względu na pionową szybę jest słaba. Stojąc jako pierwsi na światłach jest problem z odczytaniem wskazań sygnalizatora. Polecam wersje ze szklanym dachem. Pozwalają one patrzeć na sygnalizator przez dach.
5,0
Ergonomia
Mam 180 cm wzrostu i nie mam najmniejszego problemu z ustawieniem odpowiedniej pozycji za kierownicą. Plus za nisko umieszczony fotel i wskaźniki poruszające się razem z kierownicą. Każdy kierowca o wzroście do 185 cm odnajdzie się w MINI. Nawet szklany dach mu w tym nie przeszkodzi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Małe auto i spory czynnik powodują, że w lato MIni chłodzi się momentalnie. Nie ma również problemu z ogrzewaniem. W moim modelu brakuje podgrzewanych siedzeń i szyby, ale automatyczna klimatyzacja szybko radzi sobie z nagrzaniem niewielkiego wnętrza. Szkoda, że nawet w opcji nie ma grzanej kierownicy.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma się co oszukiwać. Przy 3,6 m długości, MINI to małe autko dla dwóch osób. Bagażnik jest symobilczny i są problemy z zabraniem dużych zakupów, a auto jest czteroosobowe tylko w dowodzie lub podczas przewożenia dorosłych i niewielkich dzieci. Plus za ISOFIX na tylnej kanapie.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest przeciętne jak na auto klasy premium i dobre jak na pojazd klasy A. Do 100 km/h jest cicho. Powyżej robi się trochę głośniej. Przy 120 km/h jest już problem z komunikacją z pasażerami.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dbasz tak masz. Serwis jest drogi - BMW/MINI, a aby zapewnić sobie pełną sprawność trzeba często tam zaglądać. Serwis olejowy co 10 tkm z dolewkami i eksploatacja na bieżąco. Na szczęście MINI odwdzięcza się rewelacyjnym prowadzeniem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest tanio, a wykonanie środka jest przeciętne. Samochód nadrabia rewelacyjnym prowadzeniem, dobrym wyposażeniem oraz unikalnym wyglądem. Wysoka wartość przy odsprzedaży.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektronika jak to w BMW dosyć niezawodna. Bezwypadkowe egzemplarze nie maja problemów z drobnymi usterkami
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rozrząd, zużycie oleju, termostat i Vanos. Typowe usterki Mini Coopera, z którymi prędzej czy później zmierzy się każdy posiadacz MINI.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Mini Mini R56

Liczba wpisów: 3

Mini Mini R56 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mini Mini R56 Hatchback