Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Evalia

artur_martyniuk, 6 lat temu
Silnik 1.6 110KM 81kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Nissan Evalia 1.6 110KM 81kW 2013-2020 - Oceń swoje auto
2,86
31% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ogrom miejsca w srodku
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Powtarzający się brak możliwosci uruchomienia silnika
3,0
Całokształt
Auto jest luźną interpretacją osobówki. Do busa włożono siedzenia i trochę plastików, przez co nie jest wybitny ani jako bus, ani jako dostawczak. Jest za to niewiarygodnie głosny, niewygodny, pali tyle paliwa, że zastanawiam się, czy nie ma dziury w baku. Dodatkowo trzy razy w ciągu tego malutkiego przebiegu był na serwisie, bo nie chciał odpalić. Piszczą hamulce, klima i ogrzewanie- niewydajne. Za to w miescie jest super poręczny, zawraca w miejscu, da się do niego wsadzić 7 osób, a absurdalnie krótka skrzynia pozwala na dynamiczną jazdę. Milion uchwytów na kubek, po wyjęciu dwóch rzędów foteli można w nim wygodnie spać.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jako taki jest super. Ciągnie zdrowo (lekkie auto na pusto), nawet przy komplecie pasażerów daje radę (absurdalnie krótka skrzynia). Jest za to strasznie głosny, w miescie ciężko zejsć poniżej 10 litrów, w trasie przy tempomacie ustawionym na 90km/h wciąga prawie 8 litrów. Górna granica spalania w miescie to blisko 14 litrów, w trasie 12.
2,0
Skrzynia biegów
Zdecydowanie za krótkie przełożenia i brak szóstego biegu. W trasie nie do przeżycia. Silnik wyje jak potępiony i wciąga przez nią hektolitry paliwa. Zmiana biegów przypomina mieszanie w wiadrze pełnym gwoździ. Z drugiej strony w miescie jest super, bo dzięki niej auto zasuwa jak szalone, mimo małego silniczka.
3,0
Układ jezdny
Jesli pamiętać, że ma dostawcze korzenie- jest nieźle. Jak na osobówkę- tragedia. Skacze jak dziki, chociaż po równym idzie całkiem pewnie. Hamuje poprawnie. Zawieszenie działa tak głosno, że masz wrażenie, że wybiło wszystkie gumy. W praktyce, mimo resorów piórowych, wychodzi niska ładownosć. 6 osób + bagaże i tył dobija na niemalże każdej nierównosci.
5,0
Karoseria
Niżej niż 5 nie mogę dać. Na drodze zajmuje malutko miejsca, a w srodku ma go ogrom, chociaż na szerokosć mogłoby być więcej. Da się przeżyć 200km na raz w 6 osób. Do tego jest jeszcze trochę bagażnika, więc można jechać na weekend. O dziwo najwygodniejsze fotele są w ostatnim rzędzie, gdzie można wsunąć stopy pod srodkową ławkę. Do tego są zdecydowanie najszersze. W 5 osób bagażnik jest potężny.
Komfort
3,0
Widoczność
Przednia szyba kończy się za nisko- nie widać swiateł. Słupki A są ogromne, a lewy, razem z lusterkiem potrafi zasłonić cały samochód. Na boki, przez przednie szyby- super. Do tyłu powtórka z rozrywki- ogromne słupki B,C i D. W drugim rzędzie okienka są tak małe, że jest aż klaustrofobicznie. Tylna szyba jest niemalże na samym końcu auta, więc przy dużych lusterkach manewrowanie jest super.
4,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, obsługa jest prosta, chociaż do przycisków na kierownicy trzeba się przyzwyczaić. Pozycja za kierownicą jak w dużym dostawczaku, ale sama kierownica zdecydowanie za blisko deski rozdzielczej. Nie da się usiąsć na tyle wygodnie, żeby było OK do pedałów i kierownicy. Zawsze nogi podkurczone. Podłokietników brak- albo za nisko, albo za wysoko.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja mimo dwóch obiegów- przód reguluje obydwa, tył tylko siłę nawiewu- nie daje rady w upalne dni. W zimę jest masakra. Tylny obieg tylko chłodzi, więc wszystko jest zaparowane. Przy minus 15 stopniach nie da się nagrzać wnętrza na tyle, żeby było komfortowo. Nawiewy tylko w desce rozdzielczej, pod przednimi fotelami i z jednej strony w ostatnim rzędzie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Biorąc pod uwagę wymiary zewnętrzne- jest super. Jednak do pełni szczęscia brakuje trochę większej długosci, bo we wszystkich rzędach przydałoby się po kilka cm na nogi więcej. Na szerokosć nie powala, ale jest wystarczająco. Mimo braku schowków jest nieźle zagospodarowana. W sumie 10 miejsc na kubek, rozkładane stoliki w przednich fotelach.
1,0
Wyciszenie
Dramat. Miesiąc po zakupie wygłuszyłem całe auto. Da się rozmawiać do ok. 100km/h. Dalej zostaje krzyk. Z przodu słychać silnik, z tyłu wydech.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali jak smok, co opisałem wczesniej. Mały silnik- niskie ubezpieczenie. Małe kółka- tanie opony. Sporo częsci wspólnych z renówkami i nissanami.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mimo dużej krytyki, mój egzemplarz oceniam pod tym względem bardzo dobrze. Dostałem naprawdę duży rabat. Miejsca więcej niż w dacii lodgy. Kilka razy jechałem dacią- taksówką i stwierdzam, że te 30% więcej to dobrze wydane pieniądze. Masa miejsca w srodku i wrażenie taniej solidnosci w nissanie. Jak by to nie brzmiało...
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzy razy na holu do serwisu, bo auto przestało odpalać. Kręci pół obrotu i przestaje. Wymieniony akumulator, dalej to samo. Wczesniej jakis czujnik. Poza tym Bardzo mało odporne plastiki.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niespecjalnie odczułem niemożliwosc odpalenia, bo jeżdżę niemalże tylko po miescie, ale gdyby dopadło mnie to na urlopie, to byłbym...zły.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Evalia