Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Primastar

Lp, 2 lata temu
Silnik 2.5 dCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 334 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Nissan Primastar 2.5 dCi 150KM 110kW 2003-2014 - Oceń swoje auto
4,50
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Komfort jazdy w długim rozstawie osi to bajka!
Silnik : Spalanie i osiągi jak osobowego minivana.
5,0
Całokształt
Świetny bus w swojej cenie. Ergonomia i komfort dużo wyższe od T4 i T5 tak czczonych w Polszy. Fantastyczna widoczność, wielka przestrzeń, doprawdy niezły komfort i niezawodność. A na dodatek rdzy praktycznie nie ma. 15 za 5 rok w 2020 to była ciekawa oferta i po 2 latach udało się sprzedać nawet drożej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przeciwnie do 1.9, ten jest pancerny. Nie wiem, dlaczego, ale ten model nie miał wersji 150 koni. Do 2006go było 135, a po liftingu 145. Na drzwiach zawsze oznaczenie 140. Ale nie można takiego wybrać w zakładkach. Dziwne. Tu było 135 i nigdy nie brało oleju. Świetna elastyczność. Spalanie nigdy nie przekroczyło 10 litrów.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo ok. Uwielbiam skrzynie wysoko, także w osobowych. Tu sama wpada w rękę. Precyzja jest ok. Skok trochę długi mimo wszystko. Nigdy żadnej awarii, nawet we wcześniejszym Traficu z 1.9.
4,0
Układ jezdny
Bus, trzeba brać na to poprawkę. To była wersja długa, lecz mimo to manewrowanie było proste. Na zakrętach spokojnie, bez paniki. Jest wychył, ale to bus i nie ma co narzekać za bardzo. U nas jeździł do 100km dziennie i był chwalony. Nowi jeżdżą trasy po 500 w jedną i również nie mogli się nachwalić spotkani.
5,0
Karoseria
Długi, prawdopodobnie nie bity. Progi, doły drzwi całe. Purchli do końca brak. Nigdy z prowadnicami nie było problemów, a nawet w zadbanych Fordach i VW to powodzenia z tym.
Komfort
5,0
Widoczność
Znów przewaga nad głównym konkurentem - lusterka z martwym polem. Powinny być obowiązkowe w dostawczakach. Nisko poprowadzone szyby boczne dają duży ogląd. Przód łatwiej ujrzeć nimi jak do przodu, gdzie trzeba wyczuć. Najlepszy jest wariant w holendrze z szybami w klapie lub drzwiach tylnych. Wtedy nawet cofanie jest łatwe.
5,0
Ergonomia
Skrzynia wysoko to arcydzieło ergonomii. Fotele z podłokietnikami są bardzo wygodne i te podłokietniki są regulowane, czego w niejednym minivanie nie ma(Zafira, CMax). Bardzo łatwo dostępne uchwyty na kubki na skraju deski. Obsługa tempomatu prosta. Reszta łopatologiczna.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Duża przestrzeń, to i czasu trzeba. Nie ma cudów. Może jak jest osobowy, to ma nawiewy z tyłu i jest lepiej. Lecz zwykły trochę się nagrzewa. Chłodzi ok, choć też bez szału. Z parowaniem szyb nie ma większego problemu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Long w holendrze. I ludzie mają wygodę i paka duża. Schowków dość. Dostęp do paki przez drzwi skrzydłowe świetny. Spełnił wszystkie oczekiwania, a woził ludzi i narzędzia.
3,0
Wyciszenie
Bus w zabudowie holenderskiej, więc ma swoje prawa. Tył miał goły dach, a w bagażniku goła blacha. Dużo pomaga przegroda. Dla kierowcy i pasażerów pierwszego rzędu bardzo dobrze. Drugi rząd już gorzej. Z bagażnika można usłyszeć to i owo. Dudnienie deszczu też słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dużo się w 2.5 nie psuje, a trwałość wysoka. Części łatwo dostępne i niezbyt drogie. Zasługuje na maximum.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dużo lepsze auto od Transportera. Dużo trwalsze od Transita, który jednak jest największy w klasie. Łatwiejsze w utrzymaniu od Vitoldów. Scudo &przyjaciele są wyraźnie mniejsze. Najlepszy bus swoich lat.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W sumie nic nie nawaliło z drobnostek.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pękł plastikowy dolot, za co dostaliśmy zwrot od sprzedawcy. Poza tym nic.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 dCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Primastar