Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Ampera

paweł_węgrzyn, 5 lat temu
Silnik Elektryczny 150KM 110kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 202 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Ampera Elektryczny 150KM 110kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : komfort jazdy plynnie bez szarpniec, lepiej niz z automatem w konwencjonalnym napędzie. charakterystyka pracy silnika elektrycznego , natychmiastowe przyspieszenie wgniata w fotel od pierwszego momentu. cichy naped - lepiej posłuchac se muzyki niz silnika
5,0
Całokształt
Fajne auto z prawdziwym napędem elektrycznym. Jesli mozemy go ladowac za darmo to koszt paliwa zamieniamy na koszt leasingu np 600 pln miesięcznie. Gdy mamy potrzebę jechać dalej to z agregatem spalinowym przejedziemy 500 km. zasięg elektryczny okolo średnio 77 Km latem (mozna przejechac wiecej lub mniej zależy od stylu jazdy np 64Km lub 90Km) zima 50 KM max średnio 40KM. bateria 16KWh dla uzytkownika dostepne okolo 10,2 KWh. Reszta pojemności zarezerwowane na repekuracje (odzysk energii z hamowania) i tak zwane 0 km zasięgu na którym troche można przejechać oraz dla zwiększenia zywotnosci bateria nie jest rozladowywana do 0.
Wrażenia
5,0
Silnik
Elektryczny cichutki czasem słychać go przy ruszaniu brzmi wtedy trochę jak by nowy tramwaj pesa ruszał. Przyspieszenie ma sportowe od razu wgniata w fotel do 60km to w 3s sie rozpędza. Ale to jest "wina" charakterystyki pracy silnika elektrycznego, maxymalny moment obrotowy od zera. Silnik spalinowy (agregat- ładowarka baterii na PB95) moze troche przeszkadzac bo go słychać a do ciszy szybko się przyzwyczaimy. natomiast w trasie szum jest i tak większy to spalinowy agregat nie przeszkadza.
5,0
Skrzynia biegów
brak, świetnie ze jej nie mam
5,0
Układ jezdny
dobrze sie prowadzi. trzeba uwazac z przyspieszaniem na sliskim. jest duza moc i kola moga buksowac szczegoknie w trybie sport.
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
jak stanie się za blisko świateł to trzeba sie schylac do przodu aby zobaczyć kiedy wejdzie pomaranczowe.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
podgrzewane fotele super sprawa. Zima bardzo przydaje się opcja zdalnego włączenia ogrzewania. np włączam zdalnie ogrzewanie zanim zdążę się ubrać :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4 miejsca i nie ktorzy moga potrzebowac większego bagaznika.
5,0
Wyciszenie
Auto jest tak ciche za nawet nie przestraszyło jeża jak jechalem wieczorem :-)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużywa 12,5kw na 100km okolo 8-9PLN na 100 km Można jeździć za darmo nawet 80 km jeśli mamy gdzie ładować za darmo. Teraz ludzie boja sie aut elektrycznych i na razie jest ich malo i w duzym miescie moze sie zdazyc ze bedziesz miec Wolna darmowa ładowarke pod nosem. Jesli mamy gdzie ładować za darmo to Mozna zamienic koszt paliwa na koszt leasingu np 600 -800 PLN /MC
5,0
Stosunek jakość/cena
Nowe w 2012 kosztowało 208 tys PLN i w polsce nikt nie kupił nowego. 208 tys to i klasa auta wyższa Skory, Audio bose, sterowanie z kierownicy, podgrzewane fotele, DVD Teraz jak kupisz używany za 50 tys PLN to jest dobry deal. Ja to wyliczylem nastepująco 25 tys PLN dobry disel. Na paliwo miesiecznie 500 PLN. Czyli przez 4 lat na paliwo wydamy prawie drugie tyle. 4 x 12 x 500 = 24 tys PLN czyli mozliwa zamina koszt paliwa na koszt leasingu
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
piszczący układ hamowania po wyczyszczeniu jest ok. koszt 70PLN
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Zużycie prądu dla silnika Elektryczny 150KM 110kW

Średni zasięg
69 km
Średni maksymalny zasięg
77 km
Średni minimalny zasięg
40 km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
90 km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
4,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
3,5 h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania
3,5 h
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Ampera