Miałem to auto jako gówniarz, kupiłem emocjami i niestety się przeliczyłem. Fakt faktem dużo było zaniedbań poprzednich właścicieli i auto nie jest temu winne, ale niestety jednostka 2.0 16v uwielbia pić olej - do tego stopnia, że spokojnie może rywalizować o tytuł pretendenta w tym wyzwaniu z Hondą Civic. Fajny wóz, ale obawiam się, że najlepsze czasy na jego kupno przeminęły - ludzie teraz wystawiają te Calibry za astronomiczne kwoty, a ja swój egzemplarz kupiłem w 2017 za 5000zł (bez wieśniaczych pakietów, z wydechem Remusa oraz felgami Borbetami, a sama Calibra była w bogatej opcji wyposażenia). Na pewno fatalnym punktem auta była słaba blacharka, zabezpieczenie przed korozją było po prostu tragiczne. Auto natomiast z powodzeniem odzwierciedla klimat lat 90, tak jak wszelkiego rodzaju Preludy chociażby - do dziś pamiętam białe tarcze zegarów oraz klimatyzację na suwaki, łezka w oku się kręci. Z pewnością odradzam też silnik 2.0 16v, już lepiej kupić 8v, który ma mniej koni, ale odznacza się mniejszą awaryjnością.
Wrażenia
2,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
2,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 136KM 100kW
[l/100km]