Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Calibra

Michał, 11 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 150KM 110kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Opel Calibra 2.0 i 16V 150KM 110kW 1990-1994 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczny, łatwy w obsłudze, niedrogi w utrzymaniu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Karoseria niezabezpieczona przed korozją.
5,0
Całokształt
W mojej ocenie Calibra, mimo obiegowych opinii, to auto całkiem udane. Nigdy mnie nie zawiodła, nigdy nie rozkraczyła się w środku trasy. Jeśli nie zostało skrzywdzone przez domorosłych wieśtjunerów, to potrafi zachwycić piękną sylwetką. Dynamika jazdy również nie zawiedzie posiadacza oplowskiego coupe. Jedyne, co daje się mocno we znaki, to spory problem z korozją. O blachę trzeba dbać w tym aucie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest dynamiczny - potrafi sprezentować piękny zastrzyk adrenaliny. Jest tani w utrzymaniu, wybacza błędy. Części są niedrogie, łatwo dostępne.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez problemu, przełożenia są dobre - można śmiało przerzucać biegi przy 2000 obrotów, jak i wyciągać każdy bieg "do czerwonego".
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie "usportowione" - twarde. Przy dużych felgach i oponach o niskim profilu trzeba się przyzwyczaić do mocno odczuwalnych nierówności i kolein. Za to w mojej Srebrnej Strzale zawieszenie okazało się niezwykle trwałe.
Komfort
5,0
Widoczność
Pomimo nadwozia coupe widoczność jest doskonała.
4,0
Ergonomia
Stara dobra niemiecka ergonomia. Na kolana nie powala, ale nie widać "taniości".
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja wypada tylko przeciętnie. W moim modelu środkowym kanałem dmucha tylko na zimno. Do tego nie ma możliwości zmiany obiegu na wewnętrzny.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj zaskoczenie. Miejsca jest naprawdę sporo. Trudności mogą jedynie mieć wysocy pasażerowie siedzący z tyłu. Bagażnik jest przepastny!
4,0
Wyciszenie
Hałas może dokuczać jedynie przy wysokich obrotach/prędkościach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o zużycie paliwa, to nie jest auto oszczędne, ale w końcu to samochód ze sportowym zacięciem. W trasie przy jeździe do 110km/h udało mi się zejść do 7l/100km. Przy cięższej nodze można spalić dowolne ilości na 100km. ;) A tak na serio, to najwięcej spaliła mi 12l/100km w mieście, w zimie. Średnio wychodzi około 9l/100km, czyli przyzwoicie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Calibra to tanie, fajne auto dla młodego człowieka. Za niewielki wkład otrzymujemy maszynę, która daje mnóstwo frajdy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Konstrukcja ma swoje lata i wymusza to na właścicielu trochę wyrozumiałości dla tego auta. Jednak jeśli poświęcisz Calibrze trochę uwagi, to ona odwdzięczy się niesamowitą przyjemnością z jazdy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Części są tanie jak barszcz. Wszelkie naprawy również. Auta te nie stanowią tajemnicy dla większości mechaników. A jeśli się ich nie żyłuje, to nie psują się częściej niż inne auta. Zaryzykowałbym stwierdzenie, że są całkiem niezawodne - moja nie rozkraczyła się nigdy w trasie. Jedyne co mnie trzepnęło po kieszeni to wymiana kompletnego sprzęgła (młodość musiała się wyszaleć) - ok. 900zł z robocizną.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Calibra

Liczba wpisów: 11

Opel Calibra – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Calibra