Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Calibra

Konatowyć, 5 lat temu
Silnik 2.0 i 8V 115KM 85kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 312 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Opel Calibra 2.0 i 8V 115KM 85kW 1990-1997 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Tańszego auta w serwisowaniu nie znam nie licząc cieniasa ale on się psuł non stop.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : zaraz jak kupiłem dałem wstawić repera-turki błotników i po problemie do tej pory
Układ elektryczny
Inne
5,0
Całokształt
Auto ma swoje wady i zalety jest naprawdę przyjazne ściąga spojrzenia przechodniów bo dziś spotkać ładną seryjną calibrę to coś. Największa wada tego auta to nisko osadzony fotel ciężko się wsiada wymaga gimnastyki ale wejście na tylne siedzenie wymaga jeszcze techniki wsiadania to tylko dla młodych jak moi rodzice wsiadali do tego auta to było jedno wielkie narzekanie. Jak kupiłem auto dałem naprawić purchle w nadkolach i od tego czasu nie ma żadnego problemu z rdzą nie jedno auto w ocynku ma gorsze blachy.Największy plus tego auto to kolor żółty jeszcze nie spotkałem drugiej takiej poliftowej w tym kolorze jedno wiem na pewno że ma u mnie dożywacie .
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 8v to jest prawdziwy wół roboczy prawdziwy pancernik zero awarii jedyne problemy stanowił alternator. Jedyny minus to sła dynamika na wysokich obrotach wiadomo 16v to nie jest ale duł ma naprawdę mocny prawie jak 100 konny ropniak
5,0
Skrzynia biegów
Mimo tylu lat a tu jest świetnie biegi wchodzą lekko i bez zgrzytu .Małe ale można mieć do długich skoków lewarka.
5,0
Układ jezdny
zawieszenie w którym zmienia się tuleje a nie wahacze a do tego potrafi bardzo dużo wytrzymać. Prowadzi się pewnie i jest bardzo komfortowo jak na Coupe nawet zbyt miękkie ale jak zamontowałem sportowe zawieszenie to po dwóch tygodniach wymiękłem i zamontowałem serie było zbyt twardo auto zamiast się pewnie trzymać zaczęło podskakiwać według mnie prowadziło się gorzej u mnie asfalty są słabej jakości .
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest naprawdę ok grzeje naprawdę mocno ale z nawiewu na środku deski wieje zawsze zimnym co według mnie jest mało fajne a inna kwestia to zimom powyżej 150 km/h jak się jedzie trzeba zasłonić chłodnicę bo temperatura wody potrafi spaść prawie do zera a co za tym idzie z nawiewu leci zimne zamiast ciepłego dodam że termostat jest sprawny działa prawidłowo
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Naprawdę ok to auto na 4 osoby jest naprawdę dobrze jedynie z tyłu dach jest trochę nisko dla pasażerów powyżej 180 cm jest na dziurach mało fajnie
3,0
Wyciszenie
Cicho to na pewno nie jest ale głośno też nie przy dużych prędkościach trochę gwiżdżą szyby
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na gazie jest naprawdę tanio , części kosztują bardzo tanio i są dostępne z miejsca przeważnie
4,0
Stosunek jakość/cena
Dałbym doskonale ale kupić dziś zadbaną calibrę nie jest tak łatwo . Z drugie strony widać że te auta już nie tanieją ich cena rośnie tanieją tylko śmietniki
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na tak stare auto to spoko jakieś drobiazgi od czasu do czasu wiadomo nie jest to nówka ale auto w drodze stanęło tylko raz jak zdechł alternator
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zero problemów

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 8V 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Calibra 2.0 i 8V 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
11,3
l/100km
Zobacz dzienniki