Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Calibra

flyman, 20 lat temu
Silnik 2.0 i 8V 115KM 85kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 190 tys. km
Opel Calibra 2.0 i 8V 115KM 85kW 1990-1997 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Nie będe obiektywny gdyż jestem chory na punkcie calibry. Powiem tylko że jak będe zmieniał autko na wiosne to szukam calibty 2.5 V6, lub 2.0 Turbo, bo tylko te wersje są wstanie dogonić swój wygląd.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 115km to ma naprawde niezłego kopa. Niewiele aut o podobnej mocy da mu rade a to za sprawą małego współczynnika oporu powierza(cx=0,26) Od 2600 obrotów silniczek dostaje kopa i staje się naprawde żwawy, lecz od 4500obr. staje się troche głośny. Ogólnie nie mam nic do zarzucenia.
4,0
Skrzynia biegów
Przy zimnym silniku troche ciężko wbija się biegi ale jak już sie rozgrzeje wchodzą lekko i szybko lecz trzeba się przyzwyczaić bo ta skrzynia nie jest zbyt precyzyjna.
5,0
Układ jezdny
Nawet przy seryjnym zawieszeniu autko prowadzi się jakby było przyklejone. Na zakrętach można poszaleć lecz trzeba uważać na nasze drogi bo można sobie coś urwać. Zawieszenie jak na sportowe auto jest twarde i mało komfortowe zwłaszcze jak masz duże fele i niski profil opon. Tak samo jak ma się szerokie kapcie to jazda w koleinach też daje sie we znaki.
Komfort
3,0
Widoczność
No niskie osoby mogą mieć z tym problem gdyż fotele są nisko osadzone i pozycja za kierownicą też nie jest najlepsza. Osobą które lubią jeżdzić tyłkiem po asfalcie powinno się podobać ale nawet ja o niezbyt wysokim wzroście potrafiłem się przyzwyczaić. Podobnie jest z widocznością do tyłu. Szyba jest bardzo płasko osadzona co też przeszkadza szczególnie przy parkowaniu tyłem. W nocy da się zauważyć że swiatła mijania nie są zbyt mocne ale ja i to przebolałem.
4,0
Ergonomia
Deska nie jest najpiękniejsza ale łatwa w obsłudze. Wszystko jest pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń. Szyby prawie nigdy nie parują. Zimą wnętrze się troche wolno nagrzewa a zaś latem pozostawione w słońcu nagrzewa się okropnie. Wtedy nawet szyberdach nie pomaga, a powyżej 100km/h jest bardzo głośny.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na autko sportowe to miejsca jest pod dostatkiem. Styłu mogą mieć problemy jedynie osoby powyżej 180cm wzrostu.
4,0
Wyciszenie
Silnik na wyższych obrotach daje o sobie znać, a przy wyższych prędkościach słychać szum opływającego powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie nie jest duże. Ja jednak i tak założyłem gaz co jeszcze obniżyło koszta. Średnio 100km robie za 15zł. Na trasie przy ok 130km/h daje się zejść do 8l a po mieście pali przy oszczędnej jeżdzie ok 9.2l/100km. Dodam że różnica w jeżdzie pomiędzy gazem a bęzynką nie jest odczywalna przy normalnej jeżdzie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Takie autko za takie śmieszne pieniądze. Z jakością jest różnie, mankamentem calibry są jej osiągi i dlatego wiele aut jest powypadkowych i wyruchanych, lecz jak trafi się wmiare zdrowy egzemplarz to naprawdę będzie on służył przez wiele lat.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem coś padnie, bo to nie najmłodsze autko. Ja przez 2 lata jazdy wymieniłem linke sprzęgła, uszczelke pod klawiaturą zaworów i spod miski olejowej(częsta przyczyna wycieków oleju) oraz czujnik absu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mnie takie się narazie nieprzytrafiły i oby takich niebyło. Myślę że jak silnik jest zadbany, niekatowany i regularnie wymieniany olej to takie usterki są obce.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Calibra

Liczba wpisów: 11

Opel Calibra – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Calibra