Ocena kierowcy - Opel Insignia II Sports Tourer Facelifting
Szympcia,
10 miesięcy temu
Silnik 2.0 Diesel 174KM 128kW
Rok produkcji 2021
Przebieg:
40 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Przestronny, piękny, funkcjonalny wóz, z wyposażeniem z górnej półki za rozsądne pieniądze.
Oszczędny układ napędowy 2l diesel + 8 biegowy automat.
Cudowne światła matrycowe LED. Pewny i efektywny system 4x4 z rozdziałem momentu osobno na każde koło.
Niesamowity, lśniący, czerwony lakier chilli rot - wyróżnia się w tłumie czarno-biało-srebrnym tłumie - ludzie się oglądają
Wrażenia
4,0
Silnik
Niskie spalanie, duży moment, po instalacji małego boxa na 205KM ciągnie fantastycznie. Mógłby być trochę cichszy - chropowaty dźwięk na zimno
4,0
Skrzynia biegów
Nareszcie 8 przełożeń, 2000 rpm przy 130 km/h
Działa szybko i przyzwoicie prawie jak ZF w poprzednim samochodzie
5,0
Układ jezdny
bez zastrzeżeń, precyzyjny, adaptacyjne zawieszenie flex ride zmiękcza i utwardza kiedy trzeba.
Fantastyczny, zaawansowany napęd 4x4 twinster - czuć że tył pcha kiedy chcesz i łatwo wyjść z poślizgu
5,0
Karoseria
W czerwonym kolorze metalicznym widać wszystkie przetłoczenia, prezentuje się zjawiskowo. Bardzo dużo miejsca i dla kierowcy/pasażera i z tyłu i b duży bagażnik. Po bmw X3 wyraźnie więcej miejsca - nikt już nie narzeka.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu i na boki super, tył w normie - to długi wóz jest. Lusterka ok. Mogłyby się automatycznie rozkładać po uruchomieniu....Kamera cofania daje radę. Czujniki wykrywają z tyłu poprzeczny ruch...
5,0
Ergonomia
Super. Wszystko na swoim miejscu. Schowek na okulary, uchwyty na kubki, Dużo schowków. Fantastyczne siedzenia ortopedyczne agr. Dobra pozycja za kierownicą. Tysiąc udogodnień: otwieranie bagażnika nogą, siedzenia kanapy składane elektrycznie, elektryczna klapa bagażnika, amortyzatory pokrywy maski, kamera cofania, system automatycznego parkowania, Nie wiem co mogłoby być lepiej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa jak powinno. Grzeją też fotele i kierownica.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca i dla kierowcy/pasażera i z tyłu i b. duży bagażnik. Po bmw X3 wyraźnie więcej miejsca w 2 rzędzie i w bagażniku - nikt już nie narzeka.
Rozkładane 20% środkowego siedzenia zapewnia otwór na 4 pary nart i długie przedmioty.
3,0
Wyciszenie
Jest średnio. Zastanawiam się nad wyciszeniem nadkoli i grodzi silnika. Są klejone szyby akustyczne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To najlepsza jego cecha. Całkiem normalne koszty serwisowania pomimo zaawansowanej techniki - 3 x niższe niż w bmw.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wybrałem wersję ze wszystkimi bajerami . Trochę kosztuje: 125 tys za 3 latka ale myślę że, dostaje się dużo samochodu i dużo techniki za te pieniądze, dużo taniej niż za beemkę, mniejszą i znacznie skromniej wyposażoną a na prestiżu już mi nie zależy :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic się nie dzieje na razie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak takich
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Diesel 174KM 128kW
[l/100km]