Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Meriva II Mikrovan

Mery II, 10 lat temu
Silnik 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 22 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Meriva II Mikrovan 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,69
14% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Nic mnie nie zaskoczyło bo zakup był przemyślany.Następne auto będę kupował za kilka lat więc tego już bym nie kupił.Napisałem uczciwy duży komentarz bo sam takiego szukałem przed rokiem.
5,0
Całokształt
Auto dla normalnych statecznych ludzi , wygodne , nowy model, w środku dosyć ładne na zewnątrz mniej, dobre opcje wyposażenia typu grzane fotele kierownica i mnóstwo innych dodatków , 120 koni silnik wystarcza w zupełności.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje OK ale trochę brakuje momentu przy niskich obrotach . W poprzedniej Meriwie I było lepiej mimo 1,4 90KM . Do tej Merivy II założyłem instalację LPG , bez obawy bo te silniki występują z oryginalną fabryczną instalacją LPG.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez zarzutu no i jest podpowiadacz aby zmienić na wyższy.
5,0
Układ jezdny
Dla mnie bdb bo lubię miękkie zawieszenie ,gdy się wsiada auto już ugina się (tylko 80kg) świetne wytłumienie nierówności, żywo reaguje na kierownicę, do tego ciche opony .Producent proponuje na eco jazdę pompować nawet powyżej 3 (niestety to możliwe tylko na zachodnich drogach) gdy wróciłem szybko ustawiłem ciśnienie na standard.Troszkę duży promień skrętu ale nie można mieć wszystkiego.Jest to auto do zwykłej jazdy wiec jakieś tam wydumane trzymania boczne wychyły na zakrętach itp bzdety tutaj nie dotyczą. Wyśmienite hamulce , \" aż za mocno działają\".
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu bdb szczególnie słynne przednie słupki nie przeszkadzają w porównaniu z Merivą I, ale do tyłu po skosach nieco gorzej, trzeba się przyzwyczaić i lusterka też gorsze niż Mery I, mniej widać i nie składają się auto a nawet po ręcznym złożeniu szerokość auta niewiele maleje.Nisko prowadzona linia tylnych okien zadowala moje wnuczęta bo wszystko widzą dobrze.
5,0
Ergonomia
Nareszcie fotele jak należy i dla mnie najważniejsze wygoda wsiadania i wysiadania jest super. Przed zakupem Mery II testowaliśmy z żona wsiadanie i wysiadanie do 10 różnych aut które były w kręgu zainteresowania i tylko KIA Venga była jeszcze tak wygodna.Natomiast fotele przód to rewelacja ,nawet 1000 kilometrów nie męczy siedzenie a zwłaszcza plecy,są wersje z regulacją podparcia lędźwiowego ja mam zwykła wersje .Z tyłu nie jeżdżę więc nie wiem czy wygodnie lecz niewątpliwa zaleta odwrotne tylne drzwi pomocne przy wkładaniu zakupów czy \"obsługi\" wnucząt z fotelikami.No i elektryczny hamulec z asystą ruszania pod górkę - wygodne urządzenie.Przełączniki i wszystko absolutnie na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
w porównaniu do Mery I do skok o 2 klasy. Przewietrzanie ciche ,odparowanie szyb bdb ,nagrzewanie swietne ,klima ręczna naprawdę OK. Ja lubię jechać przy uchylonym oknie bez klimy i nie ma przeraźliwych hałasów i furkotania.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest rozstaw osi 2600 to jest przestrzeń.No i mamy rewelacyjnie regulowane tylne fotele , kto tego nie widział to stracił, warto się zainteresować , można konfigurować na kilkanaście sposobów wysoko nisko do tyłu i przodu , pochylać oparcia , ustawiać trzy fotele jeden lub dwa odsuwając od drzwi, bardzo wygodna opcja. To auto ma wielki bagażnik z podwójną podłogą i wiele schowków.Jeśli komuś braknie przestrzeni to musi kupić autobus.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie bdb ale mam ciche opony , nie wiem jak na innych .Oczywiście powyżej 120 zawsze hałas rośnie ale jak dla mnie doskonale , zresztą tak naprawdę to nie za bardzo jest gdzie jeździć szybciej. Cicho jedzie po nierównościach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na benzynie nie jeździłem dużo ale spalanie wychodziło średnio około 8 litrów Pb. Złożona instalacja jest OK, spalanie wychodzi od 8 do 9,5 litra gazu. Jestem z tego zadowolony.
4,0
Stosunek jakość/cena
W porównaniu do innych aut cenowo wyszło dobrze , były auta podobne tańsze i droższe ale ale mniej wygodne itd więc był taki wybór.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przejechałem tylko 10 000km wszystko działa
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych usterek

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Meriva II Mikrovan 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,50 zł
7,7
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Meriva II Mikrovan