Daje radę, naprawy na pewno tańsze niż w ropie czy premium markach. Nie za duży, nie za mały: wygodny do miasta z dziećmi, na wakacje też zajedzie, mebel też przewiezie. Uniwersalny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Spalanie stosunkowo wysokie, podobno przez ciężar auta. Dynamika przeciętna, nie ma szału. Po kilkunastu latach pojawiają się wycieki i problem z zaworkiem zwrotnym w kolektorze dolotowym (łatwo przepłacic z naprawą, warto wymienić sam zaworek dostępny w internecie za grosze). Sporo problemów z układem chłodzenia - systematyczne wycieki to standard. Pod górkę na autostradzie za bardzo nie przyspiesza.
3,0
Skrzynia biegów
Działa ok, bez szału. Zbliżając się do 200tys. przebiegu zwykle wymaga remontu, inaczej ryzykujemy wymiana na używkę. Warto wymieniać olej. Dwumasowe koło też koło 200tys potrafi niedomagac.
3,0
Układ jezdny
Ok.
4,0
Karoseria
Ok, po 12 latach korozją zaczyna się pojawiac na rantach drzwi i na nadkolach od wew. strony, ale ogólnie nie jest to duży problem. Warto zrobić konserwację.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez problemu
4,0
Ergonomia
Niektóre przyciski mało responsywne, po za tym trzeba się przyzwyczaić do ich ilości.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Spoko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ok
3,0
Wyciszenie
Spoko, na autostradzie trochę głośno, ale nie najgorzej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kilkunasto letnie auto zaczyna już niedomagać tu i tam i koszty rosną. Pytanie co zrobił już poprzedni właściciel z klasycznych usterek a co jeszcze trzeba będzie naprawić.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dla mnie ok.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko działa.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uklad chlodzenia, zaworek w kolektorze, skrzynia i dwumasa po kilkunastu latach to raczej standard, po za tym to raczej eksploatacja.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
[l/100km]