Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Mokka I SUV

peter_pan, 8 lat temu
Silnik 1.6 Ecotec 115KM 85kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Mokka I SUV 1.6 Ecotec 115KM 85kW 2013-2017 - Oceń swoje auto
4,08
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Przyjemny, wysoki samochód (SUV czy crossover - a jakie to ma znaczenie?), sprawnie spisujący się w mieście i pozwalający na na średnie wypady (bez zmęczenia). Dałbym ocenę "bardzo dobrze", bo do doskonałości jeszcze trochę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Naprawdę mieszane uczucia. Z jednej strony pozbawiony drogich wynalazków jak turbina, a z drugiej trochę dynamiki brakuje. W sumie średnio (czyli pomiędzy przeciętnie i dobrze), ale zawyżymy.
4,0
Skrzynia biegów
Bez większych problemów. Niezrozumiały jest brak 6. biegu w dzisiejszych, ekologicznych (?) czasach. Zwłaszcza, że posiada system start&stop - chętnie bym zamienił. Parę razy "zahaczyła".
5,0
Układ jezdny
Tu jest bardzo dobrze - średnio twardo, pewnie w zakrętach, komfortowo w mieście. Bez zarzutu.
Komfort
4,0
Widoczność
Pewnym utrudnieniem jest ograniczona widoczność do tyłu. Odrobina treningu i już nie potrzeba żadnych czujników - szkoda na to pieniędzy. Mnie uczyli cofać na lusterka i przez prawe ramię - radzę sobie tak od wielu lat i samochodów - jak do tej pory bezkolizyjnie. Można ponarzekać na powolne odparowywanie przedniej szyby - ale nie jest źle. No i permanentnie niedziałający spryskiwacz tylnej szyby w niskich temperaturach (silniczek wyje, płyn nie leci - mimo, że nie zamarza), z przodu bez problemu.
4,0
Ergonomia
Byłoby doskonale, gdyby nieco mniej przycisków (w podstawowej wersji, dodam) na kokpicie. Niezrozumiały dla mnie system start&stop na pokładzie podstawowej wersji wyposażenia. Na szczęście daje się wyłączyć łatwo dostępnym klawiszem zieloną diodą.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mogłoby być zdecydowanie lepiej, ale po kolei. Kierunek nawiewów sterowany jest elektrycznie - wybór jednocześnie dwóch kierunków (np na szybę i na wprost kierowcy i pasażera) powoduje "zawahanie" systemu i chwilowy prawie brak nawiewu. W takiej sytuacji nastawienie siły nawiewu na 2 jest niewystarczające, jeśli chcemy go odczuć. Kolejne zastrzeżenie to zbyt mały zakres regulacji żaluzji w kratkach nawiewu - trzeba się nieźle namęczyć, żeby je dobrze ustawić. W poprzednim aucie nie było z tym żadnego problemu. Klimatyzacja manualna działa poprawnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez zastrzeżeń poza brakiem regulacji fotela pasażera na wysokość. Z tyłu twardo, ale na ogół jeździmy w dwie osoby.
3,0
Wyciszenie
Przeciętnie/źle. Duży szum opływu powietrza przy większych szybkościach (powyżej 120km/godz), ale to normalne w wysokich autach. Spory hałas od nawierzchni (pożałowali wyciszenia podłogi). No i coś rezonuje w prawych przednich drzwiach - za chwilkę przegląd, niech szukają.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie tylko paliwo, więc nie ma co narzekać.
4,0
Stosunek jakość/cena
Po upustach z tytułu rocznika i w porównaniu z innymi autami tego typu jest przyzwoicie. Kontrkandydatem była Dacia Duster, ale zabrakło odwagi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niedziałający spryskiwacz tylnej szyby (tylko poniżej 0 stopni), ale o tym już pisałem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście do tej pory brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Ecotec 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Mokka I

Liczba wpisów: 8

Opel Mokka I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Mokka I SUV