Przeniesienie napędu
: Napęd 4x4 robi w zimie robotę
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Wymieniłem 2 świece i pozostały jeszcze 2, które chyba z kosmosu ściągnę bo na pierwszą czekałem 3tyg, a na drugą już 1,5 miesiąca
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie da się ukryć, że to mały crossover nie SUV więc dwóch mężczyzn z przodu i dochodzi do przepychanki łokciami
4,0
Wyciszenie
Powyżej 90 km/h słychać gwizd z uszczelek drzwi i na nierównościach trzaski z szyberdachu
Zamykanie drzwi jak w Żuku jak ich nie usłyszy sąsiad to kontrolka powie Ci byś jeszcze raz trzasnął
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa mieszana wieś/miasto - dojazd 30km do pracy w centrum miasta to spalanie ok 5,5-6 ON.
Obroty silnika utrzymuję nie niższe niż 2000obr/1min dzięki czemu przez 2 lata nie zapaliła się kontrolka DPF (cholerstwo drogie więc lepiej co miesiąc 50zl więcej na paliwo dać niż jednorazowo wypłatę na nowy DPF)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
300tys km wymiana łożyska podpory wału ok 270zł w Inter-carsie ale wał niestety jest delikatny i trzeba przy okazji go zregenerować i całość wtedy wto koszt ok 1200zl
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 310tys km wymiana świec żarowych i tu robi się problem bo o ile wymienić można samemu to nikt ich nie ma z powodu błędu Opla w spisie części gdzie wszystkie hurtownie i ASO wciskają świece z Insygni, które nie pasują, a te które mają być trzeba sprowadzać tylko w ASO z zagranicy z czasem oczekiwania ok 1,5m-ca i zawrotną ceną 840zł/szt
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 CDTI ECOTEC 130KM 96kW
[l/100km]