Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Monterey I Terenowy

15 lat temu
Silnik 3.2 i V6 24V 177KM 130kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 33 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Monterey I Terenowy 3.2 i V6 24V 177KM 130kW 1992-1998 - Oceń swoje auto
3,92
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
podsumowując to kawal dobrego auta o przyzwoitych wlasnościach terenowych myślę że jest to auto bardzo nie doceniane na naszym rynku a to z powodu porównywania go do frontery co jest mocno nie sprawiedliwe gdyż są to dwa różne auta
Wrażenia
5,0
Silnik
Wykorzystuje swojego montego glównie jako holownika (laweta) oraz na wypady w teren (rozrywkowo) i muszę powiedzieć że w tej roli spisuje się rewelacyjnie i duża w tym zasluga silnika bardzo mocny i co istotne bardzo elastyczny a przy tym charakterystyczne \"bulgotanie\" V6 sama radość.
4,0
Skrzynia biegów
Co do skrzyni to mam mieszane uczucia bo dobór przelożeń wydaje się być prawidlowy (przynajmniej jak dla mnie) ale zastrzeżenia mam co do wybieraka gdyż musialem się do niego przyzwyczaić i nauczyć trafiać w żądany bieg ( ale może to być kwestia wyrobionych cięgien w moim aucie)
4,0
Układ jezdny
Uklad jezdny bardzo dobry prowadzi się jak auto osobowe a wierzcie mi nie o wszystkich terenówkach można to powiedzieć ( to moje czwarte auto terenowe) niezależne przednie zawieszenie jak każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy, plusy to komfort i dobra trakcja a minusy to ograniczony skok przedniego zawieszenia w terenie choć i tam radzi sobie dużo lepiej niż dzisiejsze auta pseudo terenowe (suwy)
Komfort
4,0
Widoczność
dobra jak w każdym aucie tego typu (wyżej siedzisz więcej widzisz) plus za lusterka (duże) oraz stosunkowo krótka maska pozwala dobrze wyczuć obrys auta.
4,0
Ergonomia
no cóż klasyk lat 90tych wnętrze bardzo podobne do innych aut japońskich z tamtego okresu (nissan patrol GR) jedyny minus to sterowanie wycieraczkami ale można przywyknąć.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
dziala i tyle niema się do czego przyczepić ale też nie bardzo jest się czym zachwycać.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód bardzo dobrze z tylu nieco gorzej i umówmy się że wersja krótka ( bo taką posiadam) to samochód czteroosobowy.
3,0
Wyciszenie
bardzo przyzwoicie jak w aucie osobowym klasy średniej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
no cóż powiedzmy sobie szczerze auto terenowe zawsze będzie droższe w utrzymaniu niż osobowe i nie ma się co oszukiwać. Ale porównując z innymi autami z napędem 4x4 nie jest tak żle ceny części zamiennych da się przeżyć. Gorzej jest w kwesti zużycia paliwa oscyluje ono w granicach 17l/100km i jeżeli niema LPG to koszty paliwa będą naszym największym zmartwieniem w tym aucie.
5,0
Stosunek jakość/cena
myślę że mala popularność tego auta w naszym kraju powoduje że ceny tego modelu są bardzo przystępne a do tego bez trudu można nabyć auto nie katowane w terenie (co nie jest tak oczywiste w przypadku aut 4x4)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zepsul się zamek tylnych drzwi.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie stwierdzono!!!

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.2 i V6 24V 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
17,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
23,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Monterey I Terenowy