Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Omega B Sedan

daro96610, 6 lat temu
Silnik 3.2 V6 ECOTEC 218KM 160kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 243 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Omega B Sedan 3.2 V6 ECOTEC 218KM 160kW 2000-2003 - Oceń swoje auto
4,07
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
4,0
Całokształt
Kupiłem Omegę głównie dlatego, że nie stać mnie na 5tkę czy A6. Póki co kosztuje mało, zaskakująco mało pali (może mam lekką nogę i rozumiem automat) i bardzo przyjemnie się jeździ. Na minus blacha, która po kilku miesiącach od zakupu czystego nadwozia już powoli łapie rudą. Polecam każdemu, kto chce mieć za małe pieniądze prawdziwe auto z E-segmentu i pięknie brzmiące V6.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo przyjemnie brzmi i jeszcze lepiej się wkręca. Póki co nie sprawia problemów, podobno najtrwalsza jednostka w Omedze. Uwaga na jakość układu zapłonowego i sondy, które są aż 4. Łatwy dostęp do rozrządu przez dużą ilość miejsca miedzy silnikiem a chłodnicą. Wchodzi ok 6L oleju, polecam 5w40 dobrej marki.
4,0
Skrzynia biegów
Kilka razy przy dużych mrozach przeciągła bieg mimo lekko wciśniętego gazu (na zimnym). Dość ospały automat, który jednak nie jest drogi w eksploatacji i podobno bardzo wytrzymały. I do tego tani na rynku wtórnym. Na plus tryb zimowy, który ratuje w konfiguracji zima+rwd. Tryb sportowy też nieco poprawia osiągi.
4,0
Układ jezdny
Mam nieco obniżone zawieszenie, stąd moja ocena może się okazać niekoniecznie wiarygodna, ale Omegę dość ciężko wprowadzić w poślizg na suchej nawierzchni (dużo łatwiej na mokrym, wyślizganym asfalcie, trzeba uważać - to 218konne RWD!). Poza tym znakomicie się parkuje mimo prawie 5 metrów długości. Wspomaganie działa komfortowo, zmienia się w zależności od prędkości jazdy. Słabo natomiast reaguje na koleiny.
2,0
Karoseria
Rdza, rdza i jeszcze raz rdza. Oczywiście można zabezpieczać przed zimą, ale i tak kiedyś ta ruda wyjdzie. Ale to tylko Opel...
Komfort
5,0
Widoczność
Dużo lepiej niż w Almerze, którą miałem poprzednio. Do przodu znakomicie, na boki czasem może przeszkadza słupek po stronie pasażera, ale ogólnie jest bardzo dobrze. Szyby są dość nisko, przez co można zobaczyć dużo szczegółów. Lusterka duże i widać przez nie bardzo dużo z tyłu. Z tyłu mam dobrej jakości czujniki cofania, więc parkowania nie sprawia problemów. Lusterko środkowe fotochromatyczne, więc w nocy nie nikt za mną nie oślepia. Lusterka regulowane elektrycznie i podgrzewane (tak jak i tylna szyba), przez co nie ma obaw o brak widoczności do tyłu.
4,0
Ergonomia
Dałbym 5 gwiazdek, gdyby nie mały i nieporęczny schowek w desce i brak uchwytów na kubki. Poza tym duże i wygodne przyciski na panelu środkowym, prosty w obsłudze komputer pokładowy w języku angielskim. Duże tarcze zegarów i licznik cyfrowy w postaci analogowej ;) Dobre oświetlenie wnętrza auta, podświetlane lusterka w podsufitkach, światełka nad drzwiami z tylu, światełka w drzwiach. Radio i komputer sterowane również z kierownicy, co bardzo ułatwia zmianę ustawień podczas jazdy w mieście. Bardzo duży bagażnik (u mnie ograniczony 80-litrową butlą LPG, lecz i tak to jest wystarczające na moje potrzeby).
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi i grzeje. Ogrzewanie włącza się zimą po pokonaniu 1-2 km, grzeje mocno, możliwość konfiguracji w 3 kierunkach (góra, ciało, nogi). Klimatyzacja chłodzi mocno. Niestety szyby parują łatwo i czasem ciężko się tej pary pozbyć w ciągu drogi. Sprężarka pracuje dość głośno, co jest niewątpliwie minusem. Latem zamiast klimy można po prostu otworzyć szyber :) Podgrzewane fotele i kanapa z tyłu, niestety u mnie nie działa przód. Z tyłu grzeje po kilkudziesięciu sekundach i robi to efektywnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tak przestronnym aucie jeszcze nie siedziałem. Fotele bardzo wygodne i duży zakres ich regulacji, dobrej jakości skóra. Z tyłu wygodnie jak na babcinej kanapie. Mam 173 cm wzrostu i za mną może siedzieć dwumetrowiec bez skrępowania czytając gazetę. Podłokietnik z przodu na mój wzrost idealny, z tyłu mięciutki jak fotele.
4,0
Wyciszenie
Dałbym 5, gdyby nie uszczelki drzwi, które czasem powodują świst przy szybkiej jeździe. Końcówka wydechu Imrscher, więc jest nieco głośniej niż fabrycznie, poza tym jest ok. Opony mam dość głośne, ale hałas zależy od nawierzchni, po której się jedzie. Same drzwi i kabina dobrze wyciszone, do tego nagłośnienie BOSE i można jeździć trasy z przyjemnością. Na minus plastiki w środku, które po demontażu są trudne do właściwego dopasowania.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli ktoś jeździ Golfem III 1.9, to na pewno jego portfel trochę zubożeje, bo trzeba nieco włożyć w karoserię czy elektronikę. Jeżeli jednak ktoś zastanawia się nad kosztami w porównaniu do BMW czy Audi, powinien wybrać jednak Opla. Tanie zawieszenie, tania skrzynia automatyczna, tańsze ubezpieczenie. No i prostota jednostki napędowej.
5,0
Stosunek jakość/cena
W cenie +/- 10 tys zł nie znajdzie się lepszego samochodu tej klasy. Może jedynie Alfa 166 z 3.0 Busso, ale to jednak nie ten napęd i nie te koszty eksploatacji. Polecam wszystkim, którzy chcą wygodnie i bezpiecznie przewieźć więcej niż jedną osobę, samemu czerpiąc radość z jazdy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie sonda i czujnik położenia wału, zacina się przycisk od halogenów, można łatwo urwać złącze 12V na panelu. Po zakupie od razu wymiana wspornika układu kierowniczego. Czasem przy wilgoci nie działają czujniki cofania.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co wyciek płynu chłodzącego (prawdopodobnie pompa wody cieknie - jeszcze niezweryfikowane; rozrząd i tak miałem do wymiany, więc nie stracę na tym). Poza tym nic z silnikiem ani skrzynią się nie dzieje, zawieszenie milczy. Hamulce hamują dobrze mimo znacznego zużycia.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.2 V6 ECOTEC 218KM 160kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Omega B Sedan 3.2 V6 ECOTEC 218KM 160kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
14,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Omega B Sedan