Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Omega B Sedan

Waldemar, 10 lat temu
Silnik 2.2 DTI ECOTEC 120KM 88kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Omega B Sedan 2.2 DTI ECOTEC 120KM 88kW 2000-2003 - Oceń swoje auto
4,69
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Spalanie, komfort.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza...
4,0
Całokształt
Całokształt oceniam dobrze, samochód tani w zakupie lecz niekoniecznie tani w eksploatacji. Jeżeli ktoś chce oszczędzać i pakować tanie zamienniki, to radze przemyśleć zakup trzy razy, bo doprowadzisz do ruiny swój portfel i auto. Dbając o przeglądy, stosując oryginalne części zamienne to auto odwdzięczy się długą bezawaryjną jazdą. Komfort, i gabaryty małego pokoju we wnętrzu jest niesamowity jak za takie pieniądze. Największy słaby punkt to zabezpieczenie antykorozyjne (lub jego brak), po każdej zimie coś trzeba robić.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2.2 DTI, to stara, prosta nie wysilona konstrukcja mająca wytrzymać duży przebieg. Ciągnie już od dołu, 280NM dostępne już od 1600obr całkiem nieźle jak na wiek. Istnieje możliwość \"bezpiecznego\" podniesienia mocy do ok. 145 KM. Osobiście testować raczej nie będę ale kto wie. Najlepiej czuję się w trasie, podczas jazdy w mieście wyraźnie słychać typowy nieprzyjemny klekot. Chociaż biorąc pod uwagę wiek konstrukcji jest to do przyjęcia.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dobrze zestopniowana na trasę, w mieście trzeba co chwilę wachlować biegami aby nie męczyć silnika. Po za tym wszystko ok, biegi wchodzą płynnie gładko.
5,0
Układ jezdny
No cóż, napęd na tył a więc jest bardzo dobrze. W zakrętach trzyma bardzo dobrze jakby przyklejony do asfaltu, precyzja układu kierowniczego mogłaby być ciut lepsza.
Komfort
5,0
Widoczność
Wielka szyba, duże lusterka co tu dużo mówić widoczność doskonała. Chociaż przydałyby się z tyłu czujniki parkowania, w mojej wersji niestety ich brak.
5,0
Ergonomia
Duży promień skrętu, trudno w to uwierzyć ale parkuje się łatwiej niż moim drugim hatchbackiem FWD.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa w standardzie, sprawuje się znakomicie. Nieźle grzeje w zimie, i dobrze chłodzi w upalne dni. Jeżeli ma ktoś problemy z parowaniem szyb w temperaturze poniżej 5*C, należy nacisnąć guzik obieg wew. i wyłączyć para natychmiast znika. Można też pojechać do ASO aby usunąć ten problem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu nie ma co pisać, jest bardzo dużo miejsca. Gabaryty małego pokoju. Nawet przy maksymalnym odchyleniu przedniego fotela, z tyłu miejsca na nogi jest wystarczająco.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie bardzo dobre, na trasie jak w aucie klasie wyższej. Opon prawie nie słychać, szum powietrza pojawia się w prędkościach powyżej 140>. Ale nadal da się spokojnie porozmawiać z osobą obok. W mieście natomiast słychać wyraźnie nieprzyjemny klekot! Tu mogłoby być lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem pozytywnie zaskoczony, byłem przygotowany na wyższy apetyt. Na dystansie 400km, przy prędkościach 90-110 przejeżdżając po drodze przez jedno duże miasto komputer pokazuje średnio 6.3-6.7/100 co pokrywa się z wynikiem przy dystrybutorze. Emerycko nie jeżdżę i zawsze dynamicznie nabieram prędkość, da się zapewne zejść jeszcze niżej. Przy stałej prędkości 80km/h komputer pokazuje 4.8-5.2/100. Miasto w zimie to już trzeba liczyć 9.5-10.5, lato 9-10 w zależności od zatłoczenia. Niżej zejść nie da rady. Chyba że miasto to miasteczko :) Wszystkie wyniki podane z klimatyzacją włączona.
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonale, nic dodać nic ująć.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słaba jakość plastików, szczególnie tych na boczkach drzwi, przecierają się i odbarwiają, po czasie zaczynają też grzechotać rygielki na nierównościach. Wysypał się też czujnik płynu chłodzącego, i czujnik zużycia klocków hamulcowych. Na szczęście nie są to duże koszty nawet w ASO.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnej awarii odpukać jeszcze nie miałem, koło dwumasowe ponoć wytrzymuje ok. 400 000km - koszt koła 4000 zł. Pompa wtryskowa - koszt regeneracji ok. 2500 zł, też jeszcze nie miałem potrzeby tego robić. Ale trzeba mieć to na uwadze kupując auto z nieznaną historią może być to skarbonka!

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 DTI ECOTEC 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Omega B Sedan 2.2 DTI ECOTEC 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
63,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Omega B Sedan