Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Signum

Ryszard, 3 lata temu
Silnik 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 350 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Signum 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo podatny na modyfikacje. Jeśli komuś pasuje FWD z nadmiarem mocy które na prostych rwie - śmiało. Turbo + wtryski z saaba aero, intercooler i dobry program mozna śmiało robić 300KM. Zaciski i tarcze z 3.2 lub OPC podchodzą bez problemu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Chyba zestaw problemów z odpalaniem, w moim przypadku schodządza baza z karoserii i napęd na przód który się nie prowadzi.
4,0
Całokształt
Powiedziałbym ze to idealne auto na taxi lub do przewozu osób w firmie - dobre silniki pod lpg, nieduze spalanie, z tyłu dużo miejsca dla pasażerów W 2.0T mocy nie brakuje... brakuje tylko tego czegoś, linii nadwozia, napędu na tył... polotu ;) Uwaga moja ocena będzie dość mocno krytyczna. Miałem już trochę samochodów i sporo wymagam.
Wrażenia
4,0
Silnik
2.0T - o bolączkach napisze w sekcji usterki jest ich mała ale warto zwracać uwagę na pewne rzeczy. Silnik ogólnie bardzo udany, oleju nie pobiera, łatwy w modyfikacjach (w saabie aero ten sam silnik miał chyba 210km?), jednak typowe turbo zdecydowanie brak mu momentu i jazda mocą w pewnym zakresie obrotów
4,0
Skrzynia biegów
Zestrojona dobrze, nie ma co narzekać, biegi wskakują ładnie, intuicyjnie. 120 = 3tys czy jakoś tak. Minus że to niestety nie jest automat - w tym modelu nie występował a u saaba już owszem.
3,0
Układ jezdny
To auto sie nie prowadzi. Nazywam go klusek z racji wielkosci (napuchnieta astra w 4d, małe kombi), ale zawieszenie jest dość nieprzewidywalne. Przy deptaniu (auto wystrojone na 240KM) przód szarpie, szuka miejsca ucieczki, wyjeżdża przodem w zakretach. Skręt też nie bardzo ale to swoją drogą urok podłogi z kombi wiekszej ilosci miejsca z tyłu.
3,0
Karoseria
Jest ocynk lub coś w podobie i rdzy u siebie nie uświadczam ale... schodzi i to nie klar a baza. Dosłownie się łuszczy w kilku miejscach. Prawdopodobnie efekt problemów opla z lakierami wodnymi.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Auto przeszklone, spore lusterka. Manewrowanie bez problemów, łatwo wyczuć auto.
5,0
Ergonomia
W zasadzie wszystko pod ręką, intuicyjnie. 2cup holdery przy podłokietniku. Schowki w ilości wystarczającej. osoby ze zwykłym dachem mają miejsce w podsufitce na okulary piloty do bramy itp. W signum bardzo fajne jest składanie tylnej kanapy która dodatkowo się wysuwa do przodu i tworzy całkowicie płaską powierzchnie bez progu jak w kombi. Plastyki nie są jak w starszych autach ale całkiem dobrze wykonane. U mnie nic nie skrzypi. Xenon skrętny AFL czujniki cofania, grzane siedzania. jest spoko
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to benzyna z LPG. W zimie troche minie zanim się nagrzeje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Do tego Signum został stworzony. Jako następca Omegi miał być autem premium. Istnieją wersje nawet z lodówkami w tylny podłokietnik. Mam 190cm fotel odsunięty a z tyłu dalej jest ogrom przestrzeni na nogi. Auto wręcz stworzone do przewozu osób. Jednak brakuje mu prestiżu (wygląd vectry) i pewnie dlatego instytucje publiczne jednak go omijały.
3,0
Wyciszenie
Tutaj słabo. Szyberdach szumi w dodatku przy otwartym wydaje jakiś rezonans przez swoje elementy, uszczelki słabo, opony też sie przenoszą. Chcesz cisze w podobnym typie to chyba pozostaje superb.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niby to opel ale... Silnikowo to saab. Opel np rozrządu juz nie produkuje. Więc cena wymiany łańcucha i osprzętu sporo wzrosła do 1400. Cewki komplet 1000zł. Amortyzatory 1000, sworzeń niewymienny więc wahacz 500, Sprzęgło z dwumasą trzeba szykować jakies 2500zł. Więc niby opel ale tak tanio nie jest. Na szczęście jeździ tysiące Vectr C i większość części pasuje w kwestii np blacharki itp. Spalanie przy podniesionej mocy zakres 10-14 zależnie od stylu jazdy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za niewielkie pieniądze kupujesz auto które jest zazwyczaj lepiej wyposażone od Vectry i ma więcej miejsca z tyłu. Szukając auta w stylu astra, golf, kiedy nie zalezy Ci na ogromnym bagażniku kombi jest to świetne rozwiązanie. Takze dla rodzin - wozek na pewno wejdzie a z tyłu sporo miejsca na fotelik i daleko do skopania przednich siedzen ;)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
I tutaj już sie zaczynają problemy. Auto swoje przebiegi robi A tu zużycie napinacza łańcucha, a to cewka, a to jakiś wyciek płynu, półosie nie wytrzymują mocy, sprzęgło też, często awariom ulegają pompy paliwa pokrętło klimy to już norma, światła stop na zasadzie podnoszenia napiecia - gniazda się wypalają
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj muszę pochwalić że nie było sytuacji w której auto by stanęło i koniec. Problemy z pompą powodowały trudności z odpalaniem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Signum 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW
Średni koszt przejechania 100 km
55,50 zł
8,6
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Signum