Ogólnie samochód jak każdy ma swoje plusy i minusy, ogromny plus to stosunek wyposażenia do ceny, chcac kupić jakieś audi o tych samych parametrach trzeba dołożyć. Samochód jest mały, zwinny, ekonomiczny i... ciężki, 1300kg w segmencie B to dożo, jednak cała ta masa poszła w bezpieczeństwo i w rezultacie 2007r był to najbezpieczniejszy samochód w swojej klasie.
Wrażenia
5,0
Silnik
HDi 90km, który nie posiada, zmiennej geometrii turbo, filtra cząsteczek ani dwumasy jest najtańszym w utrzymaniu i namniej awaryjnym silnikiem w ofercie, jeśli ktoś chce mieć pewność, że silnik będzie bezawaryjny to tylko ten. Dodatkowo mimo stosunkowo małej mocy auto jest żwawe i nawet przyśpieszanie na 5 biegu jest przyzwoite.
3,0
Skrzynia biegów
Niestety skrzynia jest kiepska, nie najgorsza, ale mogło być dużo lepiej. Różnica przełożeń między 4 a 5 jest zbyt mała, na 5 biegu przy 100km/h mamy 2050rpm. Na domiar złego biegi wchodzą ciężko i w niekórych samochodach zaczynają z czasem "haczyć". Jak jest okazja polecam zapolować na wersje 6 biegową, natomiast tiptronika należy się wystrzegać bo ma opinie bardzo złe.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest bardzo tanie w utrzymaniu i dość dobrze spełnia swoje zadanie, prowadzenie jest pewne i komfortowe. Wielką wadą jest fabryczny luz w dyfrze, przez który trzeba się nauczyć zmieniać z 1 na 2 aby nie było szarpnięcia.
Komfort
4,0
Widoczność
Przednie słupki są szerokie i czasami zbyt dużo zasłaniają, widoczność do tyłu, mimo małej szybki jest dobra, a duże lusterka świetnie spełniają swoją funkcje, jeśli umiemy je dobrze ustawić to niemal nie istnieje martwe pole.
4,0
Ergonomia
Są opcje z bardzo bogatym woposażeniem, 4x sekwencyjne szyby, dwustrefowa klima, czujniki deszczu i światła, możliwość dostosowania wszystkich opcji przez komputer itp. Dla mnie trochę kiepska jest natomiast właśnie automatyczna dwustrfowa klimatyzacja, która nie posiada trybu mono, a jeśli chcemy ustawić nawiew ręcznie musimy to zrobić przyciskami patrząc na wyświetlacz, który znajduje się na dole panelu, oznacza to oczywiście że w ogóle nie widzimy drogi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze dmucha, bardzo dobrze chłodzi, ale niestety przez to, że 1.6 jest bardzo wydajny energetycznie (jak na diesla) to na ogrzewanie w zimie trzeba poczekać do 10 minut.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodne fotele z przodu i sporo miejsca, niestety osoby siedzące za wysokim kierowcą mogą mieć inne odczucja.
3,0
Wyciszenie
Tutaj niestety kiepsko, słychać "ryk" silnika, słychać opony, mogło być lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ustzymanie jest bardzo tanie, ekonomiczny silnik, stosunkowo trwałe i tanie części.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dostajemy tani i łady samochód, niestety wykonany z plastiku (poza CC), niby nic nie skrzypi, pasowania są znośne, ale mimo wszystko czasami odczujemy, że otacza nas wszechstronny plastik
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 4 lata, sforznie wahaczy, kilka tulejek, spalona cewka klimatyzacji (100zł) żarówki, żarówki, żarówki, palą się wyjątkowo często, zwłaszcza pozycje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście nie miałem żadnej poważnej usterki, natomiast z forum wiem, że należy zadbać (najlepiej wymienić) przewód doprowadzający olej do turbiny, sitko na jego końcu jest zbyt drobne i może zapchać się śmieciami, jednak profilaktyczna wymiana przewodu na lepszy to mały koszt.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 90KM 66kW
[l/100km]