Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 II GTi

Mily11, 7 lat temu
Silnik 1.6 e-THP 272KM 200kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 308 II GTi 1.6 e-THP 272KM 200kW 2016-2017 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Hamulce są świetne, wystarczy popatrzeć na testy w necie.
4,0
Całokształt
Auto posiadam stosunkowo krótko bo zaledwie 3mc ale już mogę co nie co napisać. W kategorii hot-hatch tak jak w testach różnorakich 308 wypada najlepiej pod względem komfortu. Pomimo 19 cali które nie są tak odczuwalne jak miałem w segmencie wyżej 17cali w 508 po FL... Co innego można powiedzieć o kanapie z tyłu no ale to auto jest przeznaczone do czegoś innego bo na pewno nie do wożenia teściowej. Spasowanie elementów na wysokim poziomie, jakość plastików w porównaniu do konkurentów świetna! Fotele są bardzo wygodne, a funkcja archaicznego masażu dodatkowo ułatwia długie pokonywanie dystansów. Przejdźmy do meritum, tak auto daje niesamowite wrażenia w tym przedziale cenowym. Układ torsena jest świetny - co udowodnił wielokrotnie z cupra 280 (5,7s do 100) dostawała baty a to przecież GTI ma 6s... Auto narowiste na trybie sport, powyżej 3000 obrotów nagle dostaje mocnego kopniaka. Prowadzenie jest świetne, trzyma się drogi jak przyklejone na oponkach Michelin to już bajka. Hamulce to chyba największy atut tego samochodu. Co tu dużo mówić bije konkurentów na łeb na szyje - staje dęba!
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 1.6 poj. mniejsza od czajnika - daje radę. Przy autach tego typu poj. 2.0 jest odczuwalna ok 200km/h. Na Polskie warunki naprawdę wystarczy.
3,0
Skrzynia biegów
Tak to co mówią jest prawdą nie jest za ciekawa. Trzeba się nauczyć ją obsługiwać bo wbijanie 3 biegu bywa problematyczne.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjnie i pewnie prowadzi się GTI. Trzyma się drogi wyśmienicie/
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra to za sprawą dużych bocznych lusterek i bardzo dobrej jakości kamery cofania.
4,0
Ergonomia
Siedzi się pewnie i wszystko jest pod ręką. Wskazówki zegarów zbiegają się ku sobie - dziwne i zarazem oryginalne. Ekran dotykowy - kwestia przyzwyczajenia, można zapomnieć aby wycelować w mniejsze ikonki na wyboistej drodze...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto szybko się nagrzewa - klimatyzacji nie oceniam bo nie jeździłem w upały. Bardzo szybko odparowuje na pewno lepiej jak w 508 2015r.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo komfortowo wystarczająca ilość miejsca. z Tyuło jest sporo miejsca nawet jak na osobę 180cm wzrostu w zuepłności wystarczy.
4,0
Wyciszenie
W aucie kompaktowym nie można spodziewać się luksusu ale przy 200 nie ma tragedii. No chyba że na trybie sport po 30min może głowa rozboleć jadąc jednostajnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj wiele się nie rozpiszę bo póki co nie nic nie robiłem. Opony zimowe to koszt ok 3000zł uważam że to dobra cena!
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie mam z tym wyposażeniem Seata cupre, forda ST, trochę dołożymy Honde type-r. Z tych aut cupra jest za przerostem formy nad treścią - porównanie mam, ford ST no cóż jest słabszy i nie ma tego polotu, type-r strasznie nie wygodny i męczocy, jak komuś nie przeszkadza festyniarski wygląd. Auto miało być królem toru a ledwo ledwo dawał radę 308GTI.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bezkluczykowy dostęp czasem szwankuje, czasami potrzebuje po uruchomieniu silnika kamera wsteczna odczekać aż się włączy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co nic mnie nie spotkało. Za mało przejechałem

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 e-THP 272KM 200kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 308 II GTi