Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 III SW Plug-In

Marcin, 7 miesięcy temu
Silnik 1.6 Hybrid 225KM 165kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 43 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 308 III SW Plug-In 1.6 Hybrid 225KM 165kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Prowadzenie
4,0
Całokształt
Daję tylko cztery gwiazdki ponieważ Peugeot tak dał " du..py" ze swoją aplikacją i update-mi softu w aucie i aplikacji, że od prawie sześciu miesięcy nie mam połączenia z autem przez co nie mogę kontrolować ładowania, temperatury wewnątrz czy też spalania oraz przejechanych tras, Peugeot Polska rozwiązuje problem od prawie dwóch miesięcy, wysyłając co kilkanaście dni maila z info, że cały czas pracują nad rozwiązaniem problemu. Obsługa Peugeot w PL czy w EU to dramat, aplikacje działają Jeszce gorzej. Rok użytkowania 308 SW III 225 Hybryd oceniam na 4,5 gwiazdki (niestety takiego wyboru nie ma) z tego powodu, że w Holandii, gdzie użytkuję ten pojazd są częste wiatry i ja słyszę jakieś delikatne gwizdy w uszczelkach szyb bocznych, jestem użytkownikiem tego jak i poprzedniego modelu T9 w tej samej wersji SW (tam 2.0 BlueHDI, tutaj hybryda z niesławnym "niby poprawionym" 1,6 o mocy 225KM. Prowadzenie samochodu jest o niebo lepsze niż poprzednika, w ogóle nie będę się rozpisywał tylko krótko... tutaj jest chyba wszytko lepsze niż w T9, które mam do dzisiaj (2.0 BlueHDI).
Wrażenia
4,0
Silnik
Podobno to tykająca bomba, przede wszystkim jak każdy z bezpośrednim wtryskiem wymaga regularnego i częstego czyszczenia nagaru agresywną chemią. Wrażenia z osiągów są pozytywne.
5,0
Skrzynia biegów
Wszystko płynnie (szybciej niż w poprzedniku) i aksamitnie, po przejechaniu ponad 24 tysięcy nie mam żadnych negatywnych uwag.
5,0
Układ jezdny
Dużo lepiej i ciszej tłumi nierówności niż poprzednik, jest również sztywniejszy, ale może przez to, że to ciężka hybryda.
5,0
Karoseria
Tylko na plus, mam porównanie do marek premium za cenę x2 mojego Puga (piszę o spasowaniu i jakości położonego lakieru).
Komfort
5,0
Widoczność
Lepiej jak w poprzednim bo przy cofaniu wreszcie automatycznie obniżają się lusterka do ustalonej pozycji , proste a cieszy.
4,0
Ergonomia
Wszystko super, ale obsługiwanie wyświetlacza w czasie jazdy to dramat, zresztą tak jak w poprzedniej 308T9.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Benzyna w porównaniu do diesla 2.0 to przepaść w szybkości nagrzewania, oczywiście w oby przypadkach mamy dostępne grzałki elektryczne
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie jako kierowcy ok, z tyłu jest lepiej niż w poprzednim modelu.
4,0
Wyciszenie
Tutaj jest lepiej niż w T9, ale i tak czasem coś "świerka" na autostradzie w bocznych szybach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ocena subiektywna, więc bez komentarza.
5,0
Stosunek jakość/cena
Szukałem na rynku, gdzie mieszkam samochodu do 40k Euro, jak najmłodszego z jak najmniejszym przebiegiem ponieważ sam robię min, 400 km tygodniowo. Na początku w ogóle nie brałem nowego modelu pod uwagę (jest piękny), ale te silniki benzynowe mają opinie tragiczną a diesla już nie chcę poza tym w NL podatki za diesla to dramat. Ostatecznie kupiłem niesławny 1.6 - 225 KM i to oczywiście jest tykająca bomba, którą muszę neutralizować czyszcząc silnik z nagaru za pomocą chemii.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za mały przebieg i wiek, ale nie działa światło LED w schowku
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
-

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Hybrid 225KM 165kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 308 III SW Plug-In

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów