Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 309 II

secessio@o2.pl, 15 lat temu
Silnik 1.9 D 64KM 47kW
Rok produkcji 1990
Przebieg: 355 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 309 II 1.9 D 64KM 47kW 1989-1993 - Oceń swoje auto
4,31
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : łamie stereotyp że wolno ssący diesel to zawalidroga.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Chamulce skutecznie zatrzymują samochód często także po odpuszczeniu pedału, zaciski lubią się zaciąć -wymagają okresowej konserwacji.
Silnik : Doprowadzenie paliwa do motoru ma tendencję do nieszczelności, cofania ropy i zasysania powietrza.
Inne : przekładnia kierownicza lubi smar, zaniedbanie w/w prowadzi do jej opłakanego stanu.
5,0
Całokształt
Mimo wszystko dobrze zaprojektowane pudło, jeden z kilku na prawdę udanych samochodów francuskich.
Wrażenia
5,0
Silnik
64 km z 1.9 litra pojemności to brzmi wręcz groteskowo jak na dzisiejsze czasy, jednak silnik pozytywnie zaskakuje. Stary diesel ciągnie wcale żwawo i dynamiczne włączanie się do ruchu, czy dochodzenie i utrzymywanie prędkości rzędu 80-130 km/h nie stanowi żadnego problemu. Mocna IV i V można na nich nawet sprawnie wyprzedzać. Rewelacyjna oszczędność, w mieście 6, - 6,5 litra/100km
4,0
Skrzynia biegów
Mimo długiego lewarka można mówić o precyzji jej działania, biegi wchodzą bardzo łatwo i pewnie, poszczególnych przełożeń nie trzeba \"szukać\". W moim egzemplarzu w razie potrzeby można szybko zmienić przełożenie i nawet gwałtowna redukcja nie powoduje zgrzytów i oporów, co biorąc pod uwagę wiek i przebieg jest na prawdę godne pochwały.
4,0
Układ jezdny
Typowy francuski \"tapczan\". Zawieszenie ma wybitnie komfortowe nastawy i nie nadaje się do pseudosportowej szybkiej jazdy w zakrętach (o ile ktoś ma odwagę spróbować tak jeździć blisko 20 letnim autem). Jazda na wprost poprawna, w zakrętach dość pewnie pod warunkiem dostosowania (tzn. drastycznego zmniejszenia) predkości - spore przechyły. Wszystko to wynagrodzone ponadprzeciętnym komfortem resorowania. Kiepska zwrotność, spora średnica zawracania. Wysoka ocena wynika z preferowania przeze mnie miękkiego komfortowego zawieszenia, ponad możliwości szybkiej jazdy w zakrętach i faktu jako takiego jeszcze działania zawieszenia.
Komfort
5,0
Widoczność
Mocno przeszklone nadwozie, duże typowe dla aut z tego okresu powieszchnie luster, wszystko wwidać. Zaleta nie do wykorzystania przy parkowaniu, gdyż aby zmieścić się gdzieś z takim skrętem i tak cały parking musi być pusty.
4,0
Ergonomia
Dobra przeciętna,czytelna deska rozdzielcza, wszystko w zasięgu ręki, nie trzeba się zastanawiać gdzie co jest, przełączniki nie \"naładowane\" funkcjami. Sterowanie nawiewem za pomocą pokręteł a nie typowych dla tej klasy i rocznika aut suwaków. Jedynie radio nieco za nisko i zdarza mi się strzepywać na nie papieroski.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wystarczająca, w lato w miarę skutecznie pomaga przetrwać upał, radzi sobie z odparowywaniem przednich szyb, grzanie w zimie po dłuższej chwili cierpliwości. Bardzo ciekawa możliwość sterowania siłą nawiewu \"z pędu\" (bez użycia wiatraczka).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Maxymalnie wykorzystane rozmiary nadwozia, na prawdę sporo miejsca w środku, zwłaszcza z przodu. Ogromne możliwości przewozowe (składana kanapa, spore tylne wrota)
3,0
Wyciszenie
Mając świadomość że nawet jako nowy 309 nie był drogim autem, to jest przyzwoicie. Przy żadnych rozsądnych prędkościach odgłosy nie dają się we znaki i można spokojnie rozmawiać. Powyżej 2tyś obrotów silnik brzmi jak benzynowy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rewelacyjnie niskie spalanie, umiarkowane ceny podstawowych części i eksploatacyjnych napraw.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za mniejsze pieniądze auto co najmniej tak samo solidne jak porównywale \"niemcy\" tylko bez rdzy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Biorąc pod uwagę że nawet młodsze samochody bywają stawiane na słupach jako reklama szrotu, to jest rewelacyjnie. Poza tym właściwie exploatacyjne rzeczy jak w każdym, nawet dużo młodszym samochodzie - drobne wycieki oleju z silnika i skrzyni biegów, płynu chłodniczego, brak styku (rzadko, najczęściej wystarczy rozłączyć i złączyć spowrotem aby było gut) w połączeniach elektrycznych. Z powodu błędu konstrukcyjnego często trzeba wymieniać filtr powietrza zachlapywany przez odpowietrzenie olejem z silnika.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mimo przebiegu i wieku niezawodny, brak awarii uniemożliwiającej jazdę. Jak na nastoletnie auto za 1000-2000tyś pln to bardzo dużo.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 64KM 47kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 309 II