Bardzo fajne auto. Bardzo dobrze się prowadzi, jest dobrze wyciszone, świetnie poskładane. Ma też dużo udogodnień, których brakuje w innych autkach na rynku. Oceniam wersję z 1.2 145km MHEV - niestety nie ma tego silnika do wyboru w Autocentrum.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w tej wersji (145KM) podobno mocno zmieniony i poprawiony. Jak na R3 - jest nieźle. W trasie można zapomnieć, że pod maską 3 cylindry. Jedynie podczas przyspieszania nie da się tego nie usłyszeć. Na razie nic się nie dzieje, olej zmieniam profilaktycznie co 10tkm.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia e-DCS6 ma mokre sprzęgła, teoretycznie powinna być dość trwała, ale to wyjdzie w praniu. Dość nowa konstrukcja, czyli trzeba jeszcze poczekać na więcej opinii. Zalety - bardzo szybka i bezbłędna. Wady - czasami przy odpuszczaniu gazu potrafi lekko szarpnąć - zwłaszcza jeśli akurat wyłączył się silnik spalinowy i korzystamy z rekuperacji.
5,0
Układ jezdny
Tu jest super. Autem chce się jeździć, każdy zakręt daje frajdę. Świetne odczucia na kierownicy.
5,0
Karoseria
Kolor obsession blue - fajnie podkreśla kształty i załamania na karoserii. Trochę się brudzi, ale za to lakier nie jest "tępy" i bardzo szybko można go umyć. Polecam ceramikę lub folię, aby dłużej cieszyć się wyglądem autka.
Komfort
4,0
Widoczność
Gdyby nie kamery 360 - było by słabo. Kamery jednak są i to bardzo porządne - nawet po ciemku. Naprawdę polecam pakiet bezpieczeństwo, bo bez kamer mała tylna szyba wiele nie pokazuje.
5,0
Ergonomia
Auto świetnie zaprojektowane. Wszystko jest pod ręką, fotele (zwłaszcza Alcantara z AGR) są b. wygodne. Dużo małych, a cieszących drobiazgów, jak dobrze działający czujnik klapy, automatyczne otwieranie/zamykanie drzwi itp.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag. Działa b. dobrze. Nie ma jedynie podgrzewania przedniej szyby, jest za to grzałka w nawiewie - zamiast 1-2minut zimą trzeba poczekać 3-5 na odmrożenie szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest sporo. 5 osób zmieści się w aucie, ale naprawdę wygodnie podróżuje się w 4 osoby. Bagażnik spory - ponad 500l i ustawny. Szkoda, że kokpit "wchodzi" po stronie pasażera w kabinę, bo miejsca było by jeszcze więcej.
5,0
Wyciszenie
Wszędzie jest sporo materiałów wygłuszających. Wiadomo - silnik R3 przebija się czasami do kabiny, ale ogólnie jest cicho i komfortowo (jak na tę klasę auta).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie ok. Wymiany oleju i paliwo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę ciężko obecnie znaleźć tak wykończone i wyposażone europejskie auto. Zwłaszcza autko z "charakterem", który 408 ma.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1 raz nie załadował się do końca profil kierowcy i miałem inny kolor podświetlenia. Po restarcie auta wszystko było ok. 1 raz pojawiły się błędy systemów wsparcia, po restarcie wszystko było ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 130KM 96kW
[l/100km]