Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 605

Kucz - poszukuję właścicieli i sympatyków Peugeotów 605 chętnych do założenia fun lubu w woj pomorskim oto mój mail maniac605@akcja.pl, 15 lat temu
Silnik 2.5 TD 129KM 95kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 169 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 605 2.5 TD 129KM 95kW 1994-2000 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Zero rdzy przebarwień lakieru i ubytków majstersztyk:)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Jeżeli o mnie chodzi to można sie w tym aucie zakochać oczywiście potrafi solidnie wkurzyć jednak jazda nim jest naprawdę wielką przyjemnością naprawde można wiele mówić ale trzeba to poprostu przezyć do tego można doliczyć trwałe silniki bardzo dobrą ochronę antykorozyjną zarówno nadwozia(podwójny ocynk) jaki i podwozia a także bezkompromisowy luksus i wygodę a przede wszystkim wyjądkowość ludzie naprawde oglądają się za 605tkami na ulicy. Moje następne auto to też napewno będzie 605
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bez zarzutów odpala w każdych warunkach zimno ciepło nie przegrzewa się nawet w miejskich korkach. osiągi i elastyczność uznałbym za bardzo dobre a biorąc pod uwagę fakt iż jest to diesel starej daty to można powiedzieć ze rewelacyjne prawie 130 w dieslu nawet dzis nie jest powodem do wstydu :)
3,0
Skrzynia biegów
Mogłaby być troche inaczej zestrojona pierwsze 3 biegi są za krótkie nie wchodzą leciutko i skok lewarka jest troche przydługi ale ogólnie tragedii nie ma trzeba się do niej przyzwyczaić
5,0
Układ jezdny
Jeżeli w samochodzie wszystko z zawieszeniem jest ok tzn były prowadzone bieżące wymiany i auto było ekspolatowane z głową zawieszenie spisuje się doskonale mimo iż jest to typowa francuska limuzyna czyli dość miękka :) prowadzi się pewnie i przewidywalnie nawet w szybkich zakrętach jedynie w ciasnych i wąskich autko staje się troche nerwowe . Co należy zaznaczyć amortyzatory są bardzo trwałe nawet na naszych polskich beznadziejnych drogach.
Komfort
5,0
Widoczność
Duża przednia szyba zapewnia doskonałą widoczność do tego dochodzi bardzo dobra pozycja za kierownicą która można ustawiać za pomocą regulowanych na wszysrkie możliwe strony pompowanych foteli, do tyłu też dobrze widać napewno o niebo lepiej niż u brata Sławnego brata Citroena XM...( nie ujmując niczego tej wspaniałej limuzynie):)
5,0
Ergonomia
Wszystko spasowane bardzo poprawnie typowy francuski styl elegancja i nienaganne wzronictwo wskazniki czytelne wszystko na swoim miejscu obsługa urządzeń pokładowych prosta i domyślna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko gra nagrzewnica działa bardzo szybko nie ma problemu z odparowaniem szyb ze wszystkich nawaiewów elegancko dmucha co warto zaznaczyć nawiewy także dla pasażerów tylnej kanapy
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Luksus , komfort , elegancja tak można to w skrócie określić z przodu zarówno kierowcy i pasarzerowi nie zabraknie miejsca na głowę nawet wysocy kierowcy nie będą tu narzekać będą mogli usiąść prosto i wygodnie na nogi też jest bardzo dużo miejsca fotele miękkie i wygodne do tego bardzo przydatne podłokietniki. Na tylnej kanapie komfortowo będą podróżować 2 osoby w bogatszych wersjach nie przewidziano miejsca dla trzeciej osoby z tyłu nie przewidziano niestety także składania tylnej kanapy co uniemożliwia powiększenie pojemnosci i tak wielkiego bagażnika:)
5,0
Wyciszenie
Nawet na nierównościach jest w tym samochodzie cicho zawieszenie dyskretnie wybiera dziury na płaskiej drodze przy schowanej antenie od radia nawet przy dużych predkościach panuje niemal grobowa cisza słychać tylko albo muzykę z pokładowego odtwarzacza albo błogi gwizd turbiny
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomicznośc można uznać za przeciętną jednak jeśli wezmiemy pod uwagę fakt iż auto jest duże i wcale nie lekkie a także to że diesel który tam klekocze nie jest najnowszą konstrukcją i do tego ma naprawde przyzwoite osiągi stwierdzimy że nie jest wcale zle w tym względzie Co do kosztów napraw i częsci to bywa z Tym róznie dziś można już dostać bardzo wiele dobrych zamienników wtedy ceny nie spędzają snu z powiek jesli jednak chcemy kupować oryginalne i naprawy robić w aso wtedy portwel napewno to odczuje ale coż tak jest w przypadku większosci aut
5,0
Stosunek jakość/cena
za przyzwoite pieniądze można kupić naprawde zadbany egzemplarz trzeba tylko dobrze poszukać paleta silników i wyposarzenia jest bogata jeżeli kupimy zadbany egzęplarz nie bedzie on skarbonką bez dna .
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety tutaj 605 ma pare newralgicznych punktów nie są one poważne ale mogą nieraz wkurzyć Elektryka jak we francuzach bywa lubi spłatać czasem figla szwankuje podnoszenie szyb czasem także immobiliser który w skrajnych przypadkach może rozładować akumulator nawalają także niektóre wskaźniki na tablicy rozdzielczej u mnie akurat wskaźnik paliwa trzeba czasem zdemontować tablice rozdzielczą i przeczyścić zaśniedziałe elementy kolejną rzeczą są szybo zużywające się elementy metalowo gumowe zawieszenia jednak to w dużej mierze wina polskich drug a nie samego auta w kraju z ktorego pochodzi drogi śa dużo lepsze .
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne ustarki nie zdarzają się zbyt często pod jednym warunkiem że kupimy auto nie dobite i będziemy się z nim należycie obchodzić. W najbogatszych wersjach szwankuję po pewnym czasie układ elektroniczny sterujący regulacją zawieszenia oraz zdarzają się pęknięcia poduszek amortyzatorów

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 129KM 95kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 605