Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 806

Jack 119, 8 lat temu
Silnik 2.0 HDI 109KM 80kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 351 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 806 2.0 HDI 109KM 80kW 1999-2000 - Oceń swoje auto
3,85
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : wieczne auto bez możliwości biodegradacji - nie zna rdzy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
Inne : układ paliwowy
4,0
Całokształt
Nie wiem dlaczego nie można zaznaczyć innego rocznika ale mój był z 2001 i to z lipca a produkcja trwała do sierpnia 2002, W każdym razie bardzo obszerny wózek, pięknie się prowadzący, dynamiczny, szybki, komfortowy, jednak nie pozbawiony wad. Główną wadą są niebotyczne koszty jego utrzymania. Chcąc mieć auto bez usterek często można podwoić jego wartość. Przed zakupem należy szukać mocno zadbanego egzemplarza. Ja kupiłem od pastucha co najwyżej ciągnikiem powinien jeździć ale zrobiłem to z premedytacją bo za psie pieniądze go nabyłem.
Wrażenia
3,0
Silnik
Bardzo dynamiczna jednostka, cicha, ale mocno skomplikowana. Uwaga głowica 16 zaworowa to koszmar przy uszczelce. Wtryskiwacze koszt równy wartości pojazdu, nowe po około 1000 zł sztuka. Używki mało dostępne i w cenie po 600 pln. Jak wtryski siadają to auto żre jak scania, potem zaczynają okrutnie stukać aż w końcu auto staje. Poza wtryskami i wieloma awariami układu paliwowego (masa czujników połaczonych z kompem) reszta bez większych problemów. Na wale korbowym koło elastyczne, które też lubi o sobie przypomnieć.
4,0
Skrzynia biegów
bez większych kłopotów, pracuje cicho czasem problemy z wbiciem wstecznego.
5,0
Układ jezdny
tu przyznam jest świetnie, zawieszenie jest wieczne, po wymianie tylnych amortyzatorów i tulei belki koszt po 30 zł za sztukę górnej półki, pojazd przepływa przez dziury i poprzeczne nierówności. Bajka. łdnie wchodzi w zakręty, i świetnie trzyma się jezdni. Żadnych zdradliwych ucieczek ale konieczne dobre opony.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu super, ale z tyłu szału nie ma.
5,0
Ergonomia
wszystko w pobliżu ręki, sterowanie radiem z kierownicy fantastyczne. Denerwujące suwaki od ogrzewania. Ręczny z lewej strony Dźwignia zmiany biegów w konsoli - rewelka.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
no tu można by nieco poprawić. Przy kilku osobach w aucie odparowanie przedniej szyby w zimie graniczy z cudem. Klima nie wiem bo u mnie nie działała
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Najlepiej mają z przodu wysoko i masa miejsca, ale ci z tyłu też nie mogą narzekać. W porównaniu z SHARANEM to jest hala sportowa, dużo miejsca na głowę nawet dla wysokich
4,0
Wyciszenie
bez zastrzeżeń. Ogólnie cisza, jednak powyżej 120 km/h trochę szumów słychać.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ceny części zabójcze, jeśli chodzi o silnik i sprzęgło - uwaga dwumas. Koszt LUC to min 1350 zł + wymiana, zawieszenie tanie, drogie elementy nadwozia i trudno dostępne, o dziwo mało co pasuje ze scudo czy jumpy
4,0
Stosunek jakość/cena
obecnie auto można kupić za 5000 zł i za te pieniądze nie kupi się lepszego vana tej jakości,
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
bardzo mało drobnych usterek, nadwozie bezawaryjne, bardzo dobrze dopracowane, ja miałem kłopot głównie z poważnymi usterkami, silnik i sprzęgło.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
silnik, silnik i silnik, i jeszcze sprzęgło.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDI 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 806