Szukaj

Ocena kierowcy - Pontiac Grand Prix V

JaG, 20 lat temu
Silnik 2.8 125KM 92kW
Rok produkcji 1988
Przebieg: 125 tys. km
Pontiac Grand Prix V 2.8 125KM 92kW 1988-1996 - Oceń swoje auto
3,54
16% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Pomimo paru drobiazgów jak wymienione usterki i zużycie paliwa - Pontiac Grand Prix 2.8l SE z 1988 - to autko które zasługuje conajmniej na szacunek. Zawsze odpala za pierwszym razem, prowadzenie go sprawia bardzo dużo frajdy, ale może co ważniejsze czujesz się w nim bezpiecznienie, no i oczywiście ten niski dudniący odgłos silnika drym drym drym drym drym...
Wrażenia
5,0
Silnik
2.8L MFI, około 170KM (265N/m) - fabryczny silnik jest słabszy (ok. 130KM i 240 N/m) ten jest po lekkim tuningu. Obroty stałe 1100RPM na postoju, mimo masy samochodu niemal 1850kg, czuć moc pod maską i nie ma problemu z przyśpieszeniem jeżeli jest to wymagane :). Poza tym żadnych wycieków, brania oleju itd.
4,0
Skrzynia biegów
Automat: przy zmianie na wsteczny - troche szarpnie, kwestia wyregulowanie, a reszta idealna.
4,0
Układ jezdny
120 tyś. nowe amorki przód i tył, piasty na tył, nowe drążki i klocki. Autko wręcz płynie po drodze, nie można jednak zapominać o jego masie - droga chamowania (mimo tarczówek z tyłu) jest spora.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrą widoczność z wszystkich stron zapewniają bardzo duże szyby.
1,0
Ergonomia
Niestety coś za coś; miasto 15l/100, trasa 10.5l/100.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
A/C - dobre nadmuchy, szybko rozprowadza powietrze ciepłe/zimne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzooo dużo miejsca. Każdy z pasarzerów (przednie fotele elektryczne) posiada fotele kubełkowo-wyprofilowane (4 miejscowy).
3,0
Wyciszenie
Słychać dość znacznie powyżej 120km/h i gdy się przyścpiesza, ale lubie gdy silnik charakterystycznie mruczy przy większych obrotach.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety coś za coś; Miasto 15l, trasa 10.5l. Części sprowadzane samemu z zagranicy są co najmniej o połowe tańsze niż te same proponowane w krajowych serwisach (przykład: amorki tył $52/430PLN, piasta $83/750PLN itd.)
3,0
Stosunek jakość/cena
za ok. 8000PLN, masz samochów który spala tony paliwa ale oferuje w zamian o wiele więcej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zwarcie w instalacji elektrycznej - spalanie bezpiecznika, utlenianie styków w żarówkach (należy przeczyścic styki) - migotanie. Urawna klamka zewnętrzna (normalne w tym modelu), zkorodowana rurka od chłodnicy (zastąpione wążem), materiał na drzwiach zaczynał odlepiać się (butapren :)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Alternator (diody do wymiany), stacyjka do wymiany (narazie bryka na krutko :)
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Pontiac Grand Prix V