Szukaj

Ocena kierowcy - Renault 19 I Hatchback

Maciek, 18 lat temu
Silnik 1.7 75KM 55kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 180 tys. km
Renault 19 I Hatchback 1.7 75KM 55kW 1988-1992 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto jest, jak na owczesne czasy, jest bardzo dobrze zaprojektowane. Ja mam starsza wersje R19, z ktorej bylem bardzo zadowolony. Plusem jest nie starzejaca sie stylistyka, dobra ergonomia i sporo przestrzeni. Wada sa miekkie fotele, miekkie zawieszenie i silnik, ktory dotrwa jedynie do 190 tys.km. O uklad chlodzenia trzeba naprawde zadbac.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mowi sie o tym, iz przy montazu instalacji LPG spada moc silnika. W moim wypadku w ogole sie to nie sprawdzilo. Silnik pracuje plynniej i lepiej przyspiesza. Niestety wyzsza temperatura spalania spowodowala wypalenie uszczelki pod glowica przy 150tys.km. co wiazalo sie rowniez z remontem glowicy. Generalnie silnik przepuszcza juz, slabnie i nadaje sie powoli do remontu.
4,0
Skrzynia biegów
Jezeli do skrzyni jest stosowany olej syntetyczny, to biegi wchodza gladko, bez specjalnych problemow.
2,0
Układ jezdny
Auto oparte na okraglej belce skretnej jest bardzo miekkie w zakretach, za miekkie. Wrazliwe na boczne podmuchy wiatru.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zadnych zastrzezen, przy cofaniu do tylu jest zawsze wiecej miejsca niz sie wydaje.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, pod reka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na auto bez klimatyzacji, to bardzo wydajna, poza tym mam szyberdach, co troszeczke polepsza sytuacje w upaly. Dzieki dobremu uszczelnieniu szyby wewnatrz nie paruja i nie zamarzaja.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo przestrzeni zarowno dla kierowcy i pasazerow. Jak w klasie wyzszej. W bagazniku mam 50 l butle gazu i rowniez nie jest zle.
4,0
Wyciszenie
Bylo bardzo dobrze przy ok. 120tys.km. Przy 100km/h slyszalem jedynie szum opon. Teraz slychac juz coraz bardziej silnik. Niewielkie trzeszczenia od czasu do czasu tworzyw sztucznych. Slysze czasem stuki w tylnym zawieszeniu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wyniki odpowiednio do jazdy przy gazie. Jest dosc oszczedny, przy zalozeniu specjalnego pierscienia pod ukladem wtryskowym rozprowadzajacego rownomiernie gaz. Koszt czesci i robocizny jest sredni, jednak korzystam jedynie ze sredniej jakosci warsztatow.
4,0
Stosunek jakość/cena
Stosunkowo oszczedne auto przy instalacji gazowej. Gdyby nie klopoty z silnikiem nota bylaby wyzsza.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymienilem lampki podswietlajace tablice rozdzielcza i zegarka. Uszczelka bagaznika w jednym miejscu puszcza wode. Szberdach sie zacina, rowniez po smarowaniu podluznic. Mechanizm centralnego zamka wysiadl ptzy jednych drzwiach. Uklad podczerwieni centralnego zamka ma kiepski zasieg. Oprocz tego normalne dla tego przebiegu: wymiana klockow, tarcz i szczek hamulcowych, amortyzatorow, tlumika, lozysk kol przednich, paska rozrzadu, termostatu, czujnika temperatury wody. Do wymiany nadaja sie lozyska belki skretnej. Przecieka olej, zwlaszcza przy dynamicznej jezdzie. Jest dobrze zabezpieczony antykorozyjnie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przepalenie uszczelki pod glowica i przegrzanie silnika spowodowalo serie przykrych konsekwencji. Przy 150tys.km. wymieniane juz byly prawie wszystkie gumowe przewody ukladu chlodzenia, ktore zaczely przepuszczac w roznych miejscach. Naprawy wymagal rozszczelniony wymiennik ciepla wewnatrz kabiny.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.7 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault 19 I

Liczba wpisów: 14

Renault 19 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault 19 I Hatchback