Dla żony wybrana została Arkana, z której do dziś jesteśmy zadowoleni. Dlatego też w dosyć entuzjastycznym nastroju udaliśmy się znowu do salonu Renault na jazdę próbną Australem. Entuzjazm ten szorował po dnie, dosłownie po 10 minutach. Po pierwsze, ten samochód ledwo jedzie i to w wersji 158 KM nie dajcie się oszukać łatwo sprawdzić ile to jedzie ( a spece od jazdy kapelusznika niech swoje żułwie podejście zostawią na siebie bo to nie lata 80 by stwierdzać że MUŁ nawet daje sobie radę lub co gorsza jest żwawy bo i takie bzdury tu znalazłem . Selektor biegów, jako trzecia po prawej stronie kierownicy, to jakiś absurd, w dodatku bardzo źle działa. Fotele średnio wygodne a na pewno jedne z gorszych w klasie. A najlepsze jest to, że chociaż z zewnątrz wydaje się, że ponieważ Austral ma bardziej foremną bryłę, niż Arkana, to i bagażnik będzie bardziej pojemny. Ale nie... jest mniejszy. Wyjechaliśmy też poza miasto, bo widziałem w recenzjach, że ludzie narzekają na wyciszenie. I rzeczywiście, nie trzeba prędkości autostradowej, wystarczy 90km/h i w samochodzie jest nieznośnie głośno. I nie jest to dźwięk silnika, tylko ma się wrażenie jakby coś cały czas wiało przy samym uchu. Na drugi dzień jeździliśmy na próbę Kią Sportage. Cenowo jest to ta sama półka, a komfort jazdy, to jest przepaść. Na korzyść Kii oczywiście ( nie nie wybrałem KIA inne auto ostatecznie ) . Nigdy wcześniej Kią nie jeździłem i bardzo mnie zaskoczyła. . Gdybym miał już coś brać z Renault, to 100 razy bardziej wolałbym brać drugą Arkana, niż tego Australa. I nie zmienią tego bajery w stylu Androida zainstalowanego już w systemie Renault, czy head up. Austral jest niestety beznadziejny i myślę, że nie tylko nie poprawi sprzedaży Kadjara, którego zastąpił, ale będzie jeszcze gorzej.
Wrażenia
2,0
Silnik
1,3 zatem małe spalanie mi wyszło w mieście 9,8 - 12 l czy to mało raczej nie . 12l przez pierwsze 4 kilometry . Minimalne spalanie to jazda płynna poza miastem tak od 60 -80 km i wynosi 7l
3,0
Skrzynia biegów
No fajne to to nie jest .
2,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Nie wiem
Komfort
3,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Lubi się tam przyciąć tablet jak sam pan w salonie stwierdził wystarczy ponownie On/OFF i działa rany co za szczera prawda o bublu , ale maja to poprawić hmmm zobaczymy .
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wiem
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie wiem
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wiem
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 Mild Hybrid 158KM 116kW
[l/100km]