Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Express I

m.raf@wp.pl rafał, 18 lat temu
Silnik 1.4 58KM 43kW
Rok produkcji 1990
Przebieg: 98 tys. km
Renault Express I 1.4 58KM 43kW 1985-1998 - Oceń swoje auto
3,77
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
niezły samochodzik do małego biznesu i przewożenia ładunków na niewielkie odlełości. W sumie dość ekonomiczny i niedrogi w utrzymaniu.Trzeba przyznać że wyjątkowo przyjemnie siedzi się za kierownicą i fajnie prowadzi.Potrafiłem nim pokonać nawet 900 km trasy dziennie. Silnki dobrze reaguje na operowanie pedałem gazu i własciwie można poruszać się z minimalnym uzywaniem hamulców co już nie zdarza się we współczesnych samochodach z przejściem gazu przez moduł elektroniczny.
Wrażenia
4,0
Silnik
nadzwyczaj dobrze pracuje w temp otoczenia 18-24 stopnie celc .Zimą wiecznie niedogrzeany i dość twardy
3,0
Skrzynia biegów
dobrze dobrana do tego silnika przy jeździe miejskiej pojazd jest elastyczny.Na trasie dla predkości powyżej 100 km/h przydałby się 6 bieg aby zejść do ulubionego zakresu obrotów dla tego silnika 2000- 3000 obr/min
3,0
Układ jezdny
zbyt twardy przód , głosny przy poprzecznych nierównościach , stosunkowo nieźle prowadzi się w zakrętach
Komfort
4,0
Widoczność
olbrzymie lusterka niespotykane w wielu samochodach lepszej klasy nie ma problemów przy cofaniu i jeżdzie miejskiej , środkowe lusterko wymontowałem bo tylko przeszkadzało.
3,0
Ergonomia
ergonomia z lat osiemdziesiatych ale można szybko się przyzwyczaić , lubię mieć ten klakosn w lewej dźwigni świateł pod palcem
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie na 5+ po 2 mniutach przy - 10 mamy ciepełko. Latem powietrze wpływa na tzw wolnym wlocie do kabiny czyli im szybciej jedziemy tym szybciej wieje , można też włączyć wentylator. Pasażer ma trochę gorzej bo środkowa kratka wentylacyjna jest tylko jedna brak po bokach deski
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z zewnątrz nie podejrzewałem go o tyle miejsca. Już wtedy były montowane wysokie siedzenia siedzi się jak na dobrze skrojonym krześle przestrzeni nad głową jest b. dużo miejsca na nogi sporo
3,0
Wyciszenie
do 90 km/h jest tak jak w innych autach w sumie nieźle. w okolicy 100km/h silnik uciązliwie zaczyna buczeć ale o wyżej 110 nadzwyczaj się uspokaja i dochodzą tyko szymy karoserii. W porównaniu do innych aut z tego okresu mój ma doskonałe wygłuszenie wnętrza przedziału towarowego: płyty drewniane obite wykładziną a podłoga na piance wygłuszającej,płycie drewnianej i na to połozona jest wykładzina gumowa.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
latem na trasie schodzi do 5,2 l /100km przy predkościach do 110km/h zimą w miescie na krótkich dystansach dochodzi do 8,5l/100km. Ceny częsci dośc przystępne
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
we wnętrzu nic nie trzeszczy wszystko dobrze spasowane w zasadzie nie ma co się psuć drobiazgi chodzą
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
silnik bez zarzutów , rozrząd na łancuszku - dość trwały, słabe są hamulce - wymagają częstych przegladów i szybko lecą , oraz przednie zawieszenie końcówki drążków i sworznie
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Express I