Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Express II

Krzysztof z Dobrej, ponad rok temu
Silnik 1.3 TCe 102KM 75kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Express II 1.3 TCe 102KM 75kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,93
29% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Chyba jednak silnik . Wiedziałem , że zastosowano tutaj technologię rodem z Formuły 1 , ale nie sądziłem , że ma to aż taki wpływ na codzienne użytkowanie. Przecież nawet Mercedes
5,0
Całokształt
Jeżeli chodzi o małe auto dostawcze , to chyba najlepszy wybór w kategorii cena/jakość ( wersja benzynowa ). Nie pokonuję wielu tysięcy kilometrów miesięcznie , raczej Szczecin i okolice - branża instalacyjna . Diesel byłby bezsensownym zakupem . Raz w miesiącu bujać się po autostradzie do Goleniowa i z powrotem , żeby dobrze wypalić filtr DPF !!! Tak mi doradzono kiedyś u jednego z dealerów . Wiem ,że tutaj też występuje filtr cząstek stałych , ale są inne ,,produkty" do utylizacji. Swoją drogą czy auto jest dobre , czy nie - to okaże się po 10 latach użytkowania i przejechaniu kilkuset tysięcy kilometrów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wystarczający do sprawnego przemieszczania się . Jest jeszcze świeży , dlatego nie kręcę go zbytnio , ale kilka razy pokazał już swoje możliwości - można wyprzedzać bez obaw . Elastyczność bez zarzutu , ale to raczej zasługa turbiny . Zamierzam wymieniać olej góra co 20 tys. , a nie jak proponuje Renault 30 tys.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jak skrzynia , zmiany biegów bez zarzutu . Bardzo dobre rozwiązanie z 6 przełożeniami , ale staje się to obecnie standardem .
5,0
Układ jezdny
Narazie jest ok. Ale to lato , deszczu niewiele , ze śniegiem jeszcze ciężej . ESP jeszcze ani razu nie miało okazji zadziałać . Zestrojenie zawieszenia wygląda na kompromis komfortu i sztywności . Poważna zaleta to duży prześwit ,większy o 2,5cm od konkurencji . Docenią to ci , którzy na codzień poruszają się po różnych wertepach .
5,0
Karoseria
Całkiem sympatyczny wygląd , biorąc pod uwagę , że to właściwie zmodyfikowany Dokker Van. Przestrzeń ładunkowa dosyć pojemna ( znajomy ma Forda Transita Couriera i narzeka ; brakuje kilkunastu centymetrów ) . Ja w każdym samochodzie używanym do pracy , zawsze montuję bagażniki dachowe - zawsze jest coś długiego do przewiezienia .
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutów . Duże lusterka wsteczne , duże szyby . Czujniki parkowania i kamera cofania są , moim zdaniem , przy blaszakach niezbędne ! Specyfika manewrowania po różnych budowach , gdzie pełno różnych prętów , słupków , dołów.
5,0
Ergonomia
Tutaj naprawdę poezja ! Gdzieś przeczytałem , że to samochód roboczy , który uwzględnia wygodę kierowcy . Sama prawda . Wszystko na swoim miejscu , można by rzec , że intuicyjne . Biegi zmieniam nie zdejmując ręki z podłokietnika . Ekran wyświetlacza wbudowany tam , gdzie powinien być , ale kto inny powiedzieć może , iż za nisko - kwestia gustu. Mnie osobiście nie podobają się ,,deski do krojenia mięsa postawione na sztorc" . Niby nie odrywa się wzroku od jezdni , ale to gówno prawda . Przecież to nie jest do oglądania telewizji , tylko zerknięcia na ułamek sekundy .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Lato , trzydziestokilustopniowe upały były , manualna klimatyzacja daje radę na 1 . Tylko na początku trzeba dać na 2 - sporadycznie 3 . Myślę , że to zasługa pełnej blaszanej przegrody - mała kubatura. Podejrzewam ,iż z ogrzewaniem będzie podobnie .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo przyzwoicie . Dwa wygodne fotele , kierowca ma możliwość regulacji wysokości . Podłokietnik dopełnia całość . Plastiki twarde , ale tak powinno chyba być w aucie dostawczym . Przepłacać kilkadziesiąt tysięcy więcej za to samo , tylko w innym opakowaniu , to ekonomiczny idiotyzm . Kierownica bardzo wygodna i przyjemna ,,w obsłudze" - może dlatego , że została sklonowana z Tucsona , którym jeżdżę prywatnie . Ostatnio coraz rzadziej , bo Renault prowadzi się wcale nie gorzej . Gdyby nie świadomość blaszanej ściany za głowami , to typowe auto osobowe . Możliwe ,że przyczynia się do tego tzw. full wypas -brakuje tylko podgrzewanych foteli . Ale to samochód roboczy przecież .
5,0
Wyciszenie
Samochodami premium nie jeżdżę , ale jak na auto dostawcze jest ok. Miałem okazję jechać do Mirosławca po autostradzie i nic nie zauważyłem . Fakt , że to nowy samochód i nie chciałem piłować silnika . Trochę głośniej jest po zamontowaniu relingów i bagażnika , ale to w końcu auto użytkowe .
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nowy samochód , na gwarancji , mały przebieg - co można tutaj napisać ?
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem najlepszy wybór w kategorii małych samochodów dostawczych . Dla tych ,którzy używają samochodu jako środka do przewozu narzędzi i materiałów np. instalatorskich .
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeden wkurzający drobiazg : źle działa wskaźnik paliwa . Zafałszowuje poziom o około 11 litrów !!! Na początku nie zwróciłem na to uwagi , ale dwa ostatnie tankowania skończyły się na 44 litrach - dojeżdżałem na ,,oparach" . A powinno wejść 55. Ale to pierdoła ,z którą nie chce mi się jechać do serwisu , Przy okazji przeglądu chyba to podregulują.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 TCe 102KM 75kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Renault Express II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Express II