Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Grand Scenic I

melomk, 11 lat temu
Silnik 1.9 dCi 120KM 88kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 106 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Grand Scenic I 1.9 dCi 120KM 88kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,54
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : O ergonimii wnętrza wiedziałem. Zaskoczyło mnie SUPER zawieszenie - komfortowe a przy tym o zerowej podatności na wiatry boczne.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : zawsze mieć drugą sprawną kartę w zapasie, bo jak pierwszej chociaż raz nie wykryje warto od razu wymienić ją na nową lub wysłać do naprawy.
Silnik : Komunikat o zawieszającym się zaworze EGR, który na szczęście nie powoduje przerwania jazdy. później można oddać go do wyczyszczenia.
Inne : Brak innych usterek.
5,0
Całokształt
Super auto bardzo dobrze przemyślane (za wyjątkiem dużej i niepraktycznej karty)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje rewelacyjnie. Posiada bardzo dobry moment obrotowy i moc, dające pełną satysfakcję z jazdy (jak to w turbodieslu). Mam szczęście posiadać model bez awaryjnego filtra cząstek stałych DPF/FAP.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze zestopniowana skrzynia biegów zapewnia właściwe wykorzystanie elastyczności silnika. Wybieranie biegów jest precyzyjne i pewne.
5,0
Układ jezdny
Jak na minivana naprawdę bardzo dobre zawieszenie. Jest na tyle miękkie, że daje bardzo wysoki komfort jazdy, a jednocześnie na tyle sztywne (zasługa nisko położonego środka ciężkości i dosyć duzetawu kół), że podatność na wiatr boczny jest na poziomie zerowym. Jeśli chodzi o kierowców z zacięciem sportowym to zawieszenie oryginalne nie jest na tyle sztywne, aby mogli się nim nacieszyć maniacy szybkiego pokonywania zakrętów.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki widoczność wzorowa. Zaskakująco mało zasłania przedni słupek, który w nowych Vanach potrafi być tak szeroki, że można najechać na pieszego, który przy sprzyjającej prędkości samochodu wejdzie odpowiednio szybko na pasy - prosto pod maskę samochodu. Jeśli chodzi o widoczność do tyłu to nie ma szału. Ale mi to nie przeszkadza, gdyż do tyłu jeżdżę wyłącznie korzystając z lusterek. Zaleta niewielkiej powierzchni szyb to niezbyt silne nagrzewanie wnętrza auta po pozostawieniu na słońcu.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i tak intuicyjne że nie potrzeba instrukcji obsługi aby wiedzieć co jest do czego. Co do ilości schowków chciał bym aby wszyscy producenci uczyli się od Renault. Genialny i prosty system wyciągania chowanych siedzeń w bagażniku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest bardzo wydajne. Wystarczy uruchomić auto i przejechać ok. 400-500m w super upale aby odczuć, że działa klimatyzacja a temperatura wraca do porządanej normy. Co do ogrzewania - sprawdzę zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie przestrzeń jest super, ale ja mam 175 cm wzrostu. Dla wysokich nie sprawdzałem. Aczkolwiek szeroki zakres regulacji fotela i kierownicy nie powinien sprawić problemów w tym zakresie.
4,0
Wyciszenie
Wiedziałem lepiej wyciszone, ale przy 120-140km nie ma kłopotu z rozmową i słuchaniem radia bez potrzeby jego zgłaśniania.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na auto wysokie typu minivan, i masę własną 1600kg, spalanie w trybie mieszanym na poziomie 6,5l/100km przy oszczędnej jeździe i 7-7,5l/100km bez zaglądania na licznik to dobry wynik. Zaznaczam, że jestem kierowcą lubiącym dynamiczne włącznie się do ruchu i płynny styl jazdy. Na drogach z reguły nie przekraczam 120-130km/h a w mieście jeżdżę jak aptekarz gdzie wymaga się \"50\" - to \"50\" a gdzie wymaga się \"30\" - to \"30\".
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniądze nie dostanie się takiego auta. A za VW Tourana nie warto dopłącać w tym samym roczniku kolejnych 8-10 tyś zł. Biorąc pod uwagę że boryka się z wieloma awariami, których usuwanie jest droższe niż w Renault.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie to wszystko super. Auto dla ludzi kumatych potrafiących czytać forum aby przy byle komunikacie nie panikować. POWAŻNYM PROBLEMEM SĄ KARTY ZASTĘPUJĄCE KLUCZYK. KARTA JEST DUŻA I NIEPORĘCZNA. DO TEGO Z UWAGI NA SWOJĄ WIELKOŚĆ I CIENKI PLASTIK OBUDOWY JEST MAŁO STABILNA, TZN. WYGINA SIĘ W CZASIE NOSZENIA W KIESZENI I NACISKANIA PRZYCISKÓW. POWODUJE TO PRZERYWANIE ŚCIEŻEK, ODRYWANIE SIĘ ICH OD PŁYTKI ITP. GDYBY KARTĘ ZASTĄPIĆ SZTYWNYM MAŁYM BRELOCZKIEM NA MIARĘ XXI WIEKU - PROBLEM KART RENAULT ZOSTAŁ BY ZAPOMNIANY. JAKOŚC LUTÓW TEŻ MOŻNA BY POPRAWIĆ.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Grand Scenic I